części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
synek a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2013, 18:17
Lokalizacja: Szczecin

[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013

Post autor: synek a8 » 18 paź 2014, 17:20

Witam,
dawno tutaj nie zaglądałem, rok temu szukałem D3 FL, ale temat odpuściłem
i w planach jest teraz D4 4,2TDI.
Zastanawiam mnie bardzo jak to jest, że model 2010 ma 350 kucy, 800 momentu i od 0-100 producent podaje 5,5s, natomiast poliftowy 2013 ma 385/850 i już łamie barierę 5s,
Producent podaje 4,7s.
Wzrost mocy i momentu jest minimalny, raptem 10% i symbolicznie 50niutonow.
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa, tak więc czy ten wzrost przyspieszenia o prawie 1s
jest wynikiem tego lekkiego podkręcenia mocy, czy diabeł tkwi w szczegółach?
Jeżeli to sam chiptuning to warto to zrobić, bo mieć limuzynę co łamie barierę 5s to prawdziwa gratka. Na światłach można niejednego właściciela Porsche o ból głowy przyprawić 😜

Może ktoś ma doświadczenie z D3, bo z serii 326 robili pod 370kucy i moment ponad 800.
Czy tam udało się znacznie poprawić przyspieszenie z seryjnych 5,9s?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 10:38 przez synek a8, łącznie zmieniany 1 raz.
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-

Gość

Post autor: Gość » 18 paź 2014, 17:40

synek a8 pisze:Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa
Ale czy ona jest identyczna? Bo wystarczy pogrzebać w przełożeniach i dać np nieco krótsze na początku by był lepszy strzał na starcie.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 18 paź 2014, 18:26

Lub zamiast tiptronica stronic i juz uzyskuje sie sekunde mniej do 100. 35km i 50nm to sporo, ale przy tak niskich wartosciach to za malo by zejsc o 1s mniej mysle , ze cos wiecej jest na rzeczy.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 18 paź 2014, 19:10

Dane podawane przez producentów w katalogach są podawane na podstawie pomiarów "laboratoryjnych".

Podobnie jak o spalaniu.

Nie brał bym ich poważnie.

Pokazuje oczywiście pewną tendencję producenta auta.

Ale liczą się faktyczne osiągi.

Szczególnie, że nawet identyczne modele mają różne osiągi.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 18 paź 2014, 20:25

Kolego jest inny intercooler oraz turbiny zmodyfikowano to wystarczy

Awatar użytkownika
synek a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2013, 18:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: synek a8 » 18 paź 2014, 22:05

Wg katalogu przełożenie jest takie samo na każdym biegu, porównywałem "datenblat" 2010 z 2013.
Co ciekawe ten po lifcie jest o 45kg cięższy.
Co do wiarygodności tego 4,7s, to tutaj w langu zrobili 4,6
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 19 paź 2014, 08:40

4,6 to już faktycznie robi wrażenie. Przy takiej masie.

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 19 paź 2014, 08:59

Audi jak zwykle nie zawodzi i tak jak D3 4.2 TDI bylo najszybszym dieslem w tej klasie tak D4 4.2 TDI również ;) szkoda, że MB do nowej S-ki wkłada tylko 350 bluetec,a bo z takim dieslem jak nowe 4.2 tdi byłby autem totalnym

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 paź 2014, 09:28

Jeżdżę czasami służbowym D4 4.2TDI i naprawdę robi wrażenie . Ostatnio poszło do ABT na modyfikacje no i teraz to dopiero zabawa . Jest tak samo zrobione jak to : http://pachura.pl/projekty1.php?kategoria=206&lang=pl .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 19 paź 2014, 11:29

4.2 TDI V8 Audi to ponownie jedna z najlepszych jednostek diesla na świecie.

totalnylaik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:03
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: totalnylaik » 13 gru 2014, 09:30

Jeszcze MTM robi coś koło 410 kucy dla tej wersji A8 http://www.mtm-online.de/de/Audi/A8-D4/ ... 8350410qmv

Paweł
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 01 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Paweł » 09 sty 2015, 09:22

Zrobiłeś tuning? Też się przymierzam- czekam na opinie.

Awatar użytkownika
synek a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2013, 18:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: synek a8 » 12 sty 2015, 23:46

Na razie nie robię, bo nie czuje takiej potrzeby. Seria w tym aucie wymiata niesamowicie.
Cieżko trafić jakiegoś przeciwnika na trasie co miałby jakieś szanse.
Silnik jest genialny. Jakieś S4 czy S6, Panamery (poza Turbo) i inne sprzęty, nie dają rady. Nie mówiąc już o amejzing Skodach 2.0 TDI co na widok A8 próbuje się mierzyć jak równy z równym.
To chyba głownie zasługa tego kosmicznego momentu obrotowego, ze to auto tak zapitala.
Pomyśle bliżej wiosny, jak wrzucę już letnie opony czy trzeba coś dołożyć ;-)
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-

Paweł
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 01 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Paweł » 13 sty 2015, 16:18

Wydaje mi sie że nie chodzi o lepsze osiągi - bo jak piszesz nie są potrzebne, ale o optymalizację pracy silnika. Chętniej wkręca się na obroty, mniej pali i sprawniej pracuje po tuningu. Przynajmniej tak mówią.

totalnylaik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:03
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: totalnylaik » 16 sty 2015, 14:00

Dzisiaj znalazłem taki filmik na YT

Ja pie....e 444ps i prawie 1000Nm no to musi ryć beret. Nie na darmo Audi chwali się możliwością osiągnięcia 450 ps w następnej generacji. Czas zacząć odkładać na polift D4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl