[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013
[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013
Witam,
dawno tutaj nie zaglądałem, rok temu szukałem D3 FL, ale temat odpuściłem
i w planach jest teraz D4 4,2TDI.
Zastanawiam mnie bardzo jak to jest, że model 2010 ma 350 kucy, 800 momentu i od 0-100 producent podaje 5,5s, natomiast poliftowy 2013 ma 385/850 i już łamie barierę 5s,
Producent podaje 4,7s.
Wzrost mocy i momentu jest minimalny, raptem 10% i symbolicznie 50niutonow.
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa, tak więc czy ten wzrost przyspieszenia o prawie 1s
jest wynikiem tego lekkiego podkręcenia mocy, czy diabeł tkwi w szczegółach?
Jeżeli to sam chiptuning to warto to zrobić, bo mieć limuzynę co łamie barierę 5s to prawdziwa gratka. Na światłach można niejednego właściciela Porsche o ból głowy przyprawić 😜
Może ktoś ma doświadczenie z D3, bo z serii 326 robili pod 370kucy i moment ponad 800.
Czy tam udało się znacznie poprawić przyspieszenie z seryjnych 5,9s?
dawno tutaj nie zaglądałem, rok temu szukałem D3 FL, ale temat odpuściłem
i w planach jest teraz D4 4,2TDI.
Zastanawiam mnie bardzo jak to jest, że model 2010 ma 350 kucy, 800 momentu i od 0-100 producent podaje 5,5s, natomiast poliftowy 2013 ma 385/850 i już łamie barierę 5s,
Producent podaje 4,7s.
Wzrost mocy i momentu jest minimalny, raptem 10% i symbolicznie 50niutonow.
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa, tak więc czy ten wzrost przyspieszenia o prawie 1s
jest wynikiem tego lekkiego podkręcenia mocy, czy diabeł tkwi w szczegółach?
Jeżeli to sam chiptuning to warto to zrobić, bo mieć limuzynę co łamie barierę 5s to prawdziwa gratka. Na światłach można niejednego właściciela Porsche o ból głowy przyprawić 😜
Może ktoś ma doświadczenie z D3, bo z serii 326 robili pod 370kucy i moment ponad 800.
Czy tam udało się znacznie poprawić przyspieszenie z seryjnych 5,9s?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 10:38 przez synek a8, łącznie zmieniany 1 raz.
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Jeżdżę czasami służbowym D4 4.2TDI i naprawdę robi wrażenie . Ostatnio poszło do ABT na modyfikacje no i teraz to dopiero zabawa . Jest tak samo zrobione jak to : http://pachura.pl/projekty1.php?kategoria=206&lang=pl .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Forum Audi A8
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 mar 2012, 14:03
- Lokalizacja: Kujawy
Jeszcze MTM robi coś koło 410 kucy dla tej wersji A8 http://www.mtm-online.de/de/Audi/A8-D4/ ... 8350410qmv
Na razie nie robię, bo nie czuje takiej potrzeby. Seria w tym aucie wymiata niesamowicie.
Cieżko trafić jakiegoś przeciwnika na trasie co miałby jakieś szanse.
Silnik jest genialny. Jakieś S4 czy S6, Panamery (poza Turbo) i inne sprzęty, nie dają rady. Nie mówiąc już o amejzing Skodach 2.0 TDI co na widok A8 próbuje się mierzyć jak równy z równym.
To chyba głownie zasługa tego kosmicznego momentu obrotowego, ze to auto tak zapitala.
Pomyśle bliżej wiosny, jak wrzucę już letnie opony czy trzeba coś dołożyć ;-)
Cieżko trafić jakiegoś przeciwnika na trasie co miałby jakieś szanse.
Silnik jest genialny. Jakieś S4 czy S6, Panamery (poza Turbo) i inne sprzęty, nie dają rady. Nie mówiąc już o amejzing Skodach 2.0 TDI co na widok A8 próbuje się mierzyć jak równy z równym.
To chyba głownie zasługa tego kosmicznego momentu obrotowego, ze to auto tak zapitala.
Pomyśle bliżej wiosny, jak wrzucę już letnie opony czy trzeba coś dołożyć ;-)
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 mar 2012, 14:03
- Lokalizacja: Kujawy