![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 3.7PB/LPG ] Szarpanie przy delikatnym przyspieszani
[D2 96 3.7PB/LPG ] Szarpanie przy delikatnym przyspieszani
witam,
mam taki problem:
w zakresie obrotów 1200-1800 jak leciutko dodaje gazu to silnikiem strasznie zaczyna szarpać,
VAG błędów nie pokazuje,
auto potrafi przejechać 400km bez szarpania a potem jak się zatrzymam na światłach albo po ponownym odpaleniu auta silnik zaczyna nierówno chodzić i szarpać przy przyspieszaniu
gdzie szukać?
Poprawiłem tagi, wybieramy z zakładki obok napisu temat.
mam taki problem:
w zakresie obrotów 1200-1800 jak leciutko dodaje gazu to silnikiem strasznie zaczyna szarpać,
VAG błędów nie pokazuje,
auto potrafi przejechać 400km bez szarpania a potem jak się zatrzymam na światłach albo po ponownym odpaleniu auta silnik zaczyna nierówno chodzić i szarpać przy przyspieszaniu
gdzie szukać?
Poprawiłem tagi, wybieramy z zakładki obok napisu temat.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2014, 10:01 przez baranma, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwna sprawa że ECU nie wykrywa żadnych nieprawidłowości, coś powinien zapisać.
Dzieje się tak samo na benzynie jak i na gazie ?
Na początek spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut. Pojeździć troszkę na benzynie.
Objawy przypominają niesprawność układu zapłonowego. Moduł, cewki, sondy lambda. Zobacz czy okablowanie sond jest nieprzerwane.
W moim przypadku było identycznie i okazało się że jeden przewód od sondy lambda był przerwany. Raz miał styk a raz nie. I raz szarpał a raz było pięknie.
Po ponownym stałym połączeniu problem bujania silnikiem i szarpanie w niskich wartościach obrotowych minął. U mnie objawiało się też tym że jak delikatnie jechałem równo trzymając gaz w granicach 2 tyś to czuć było poszarpywanie.
Dzieje się tak samo na benzynie jak i na gazie ?
Na początek spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut. Pojeździć troszkę na benzynie.
Objawy przypominają niesprawność układu zapłonowego. Moduł, cewki, sondy lambda. Zobacz czy okablowanie sond jest nieprzerwane.
W moim przypadku było identycznie i okazało się że jeden przewód od sondy lambda był przerwany. Raz miał styk a raz nie. I raz szarpał a raz było pięknie.
Po ponownym stałym połączeniu problem bujania silnikiem i szarpanie w niskich wartościach obrotowych minął. U mnie objawiało się też tym że jak delikatnie jechałem równo trzymając gaz w granicach 2 tyś to czuć było poszarpywanie.
jak już zacznie szarpać to szarpie
i na pb i na gazie,
świece nowe maja 2 tygodnie, cewki maja rok ,
moduły zapłonowe - da się jakoś sprawdzić/pomierzyć czy tylko wymiana?
sondy jw da się je jakoś łatwo sprawdzić? ( w sumie to nie mam za bardzo gdzie, auto mam pod chmurka :-)
PS. w spawie audi jestem jeszcze laikiem mam ja dopiero od lutego :-)
i na pb i na gazie,
świece nowe maja 2 tygodnie, cewki maja rok ,
moduły zapłonowe - da się jakoś sprawdzić/pomierzyć czy tylko wymiana?
sondy jw da się je jakoś łatwo sprawdzić? ( w sumie to nie mam za bardzo gdzie, auto mam pod chmurka :-)
PS. w spawie audi jestem jeszcze laikiem mam ja dopiero od lutego :-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Proponowałbym Logi przepływomierza zrobić , zamienić moduły zapłonowe miejscami
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
U mnie też czasami występuje lekkie poszarpywanie. Jadąc powoli na 4 lub 5 biegu, przy minimalnych obrotach ok. 1000-1200obr, gwałtowniej dodam gazu(nie na tyle gwałtownie żeby zrzucił bieg) i wtedy potrafi się czasami przydusić. Gdy płynnie dodaję gazu wszystko ok., jak dynamiczniej-z redukcją operuję gazem też ok. Trochę podobne to do manuala, któremu na max biegu i min obr dodasz gwałtownie gazu i wtedy się przydusi. Błędów żadnych nie ma. Ktoś coś zasugeruje...