[D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?
Witam.
Jak w temacie, czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, jakie oznaczenie kodowe ASB można oprócz mojego (oryginalnie mam 5HP24 kod: DTD) do tego silnika jeszcze dopasować? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jak w temacie, czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, jakie oznaczenie kodowe ASB można oprócz mojego (oryginalnie mam 5HP24 kod: DTD) do tego silnika jeszcze dopasować? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tylko to jest skrzynia Kolego 4 biegowa i wymagana w tym wypadku jest wymiana sterownika (w ogóle inne bebechy w środku i sterowanie). Masz A8 z 1994 i 4HP24 wychodziły do A8 do końca 1997. Szukam alternatywy dla 5HP24. Wiem, że mając okrągłą kostkę sterowania można coś więcej pokombinować z kodami ASB.karol208 pisze:Ja mam u siebie 4hp24a
Skrzynia 5HP24A CUE:
przełożenie dyfra przedniego: 2,909 2,727 2,909
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,784 0,737 0,784
przełozenie dyfra tylnego: 3,7
Skrzynia 5HP24A DTD:
przełożenie dyfra przedniego: 2,727 2,909 2,727
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,737 0,784 0,737
przełozenie dyfra tylnego: 3,7
alternatywa dla potomnych:
A8 D2
pre-LIFT (1997-1998) ZF 5HP24A QT kody ASB:
CUE, DPZ, DSL, DSM, DTD, DTE, ELZ, EDG, FBE, FBF, FUM,FUN, GLA
Przy ewentualnej wymianie ASB, powyższe kody ASB podejdą plug & play, tj bez zmiany sterownika i dyfra.
przełożenie dyfra przedniego: 2,909 2,727 2,909
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,784 0,737 0,784
przełozenie dyfra tylnego: 3,7
Skrzynia 5HP24A DTD:
przełożenie dyfra przedniego: 2,727 2,909 2,727
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,737 0,784 0,737
przełozenie dyfra tylnego: 3,7
alternatywa dla potomnych:
A8 D2
pre-LIFT (1997-1998) ZF 5HP24A QT kody ASB:
CUE, DPZ, DSL, DSM, DTD, DTE, ELZ, EDG, FBE, FBF, FUM,FUN, GLA
Przy ewentualnej wymianie ASB, powyższe kody ASB podejdą plug & play, tj bez zmiany sterownika i dyfra.
nie chce zakładać nowego tematu a jest to troche powiązane z tym.
Kolega ma audi s8 1997 r. Kupił ją z rzężącą skrzynią. Biegi chodziły wmiare dobrze ale nie było tez wstecznego. po zdjęciu miski było pełno opiłków.
W między trafił rozbita a8 300 PS z 1998r. z tego co wygooglowałem to w niej była skrzynia z przełożeniem 3,7.
Do s8 trafiła skrzynia i konwerter ze zwykłej 300 KM. Ze względu na przełożenie zmieniony został też dyfer z a8.
Sterowanie po wyczyszczeniu przez skrzyniarza poszło oryginalne z s8 do tego nowy olej.
Auto jeździ, ma moc płynnie zmienia biegi ale z 3 na 4 bieg strasznie opornie przechodzi, można jechać na 3 biegu z obrotami 2000-2800 obr/min przez godzinę i nie zmieni biegu. ok 3000 tys obr już normalnie włącza 4 a 5 już normalnie ok 2000.
Tip tronickiem od 2000 obr można 4 wrzucić.
Próbowałem zrobić reset wartości wyuczonych ale nic to nie zmieniło.
Teraz pytanie od czego zależy to że automat sam zmienia bieg, jeśli od obciążenia to biorąc pod uwagę że przepustnica jest na lince to najbardziej przepływomierz okresla obciążenie chyba że w przepustnicy jest potencjometr.
Może to kwestia płyty wyczyszczonej, albo trzeba gdzies wprowadzić przełożenie, bo inne przełożenie oznacza chyba inną prędkość przy tych samych obrotach ale największy problem jest na 3 biegu.
Może ktoś ma jakiś pomysł. Najgorsze jest to że skrzynia była kupiona w ciemno, sterowanie było rozbierane no i różni sie to przełożenie.
Kolega ma audi s8 1997 r. Kupił ją z rzężącą skrzynią. Biegi chodziły wmiare dobrze ale nie było tez wstecznego. po zdjęciu miski było pełno opiłków.
W między trafił rozbita a8 300 PS z 1998r. z tego co wygooglowałem to w niej była skrzynia z przełożeniem 3,7.
Do s8 trafiła skrzynia i konwerter ze zwykłej 300 KM. Ze względu na przełożenie zmieniony został też dyfer z a8.
Sterowanie po wyczyszczeniu przez skrzyniarza poszło oryginalne z s8 do tego nowy olej.
Auto jeździ, ma moc płynnie zmienia biegi ale z 3 na 4 bieg strasznie opornie przechodzi, można jechać na 3 biegu z obrotami 2000-2800 obr/min przez godzinę i nie zmieni biegu. ok 3000 tys obr już normalnie włącza 4 a 5 już normalnie ok 2000.
Tip tronickiem od 2000 obr można 4 wrzucić.
Próbowałem zrobić reset wartości wyuczonych ale nic to nie zmieniło.
Teraz pytanie od czego zależy to że automat sam zmienia bieg, jeśli od obciążenia to biorąc pod uwagę że przepustnica jest na lince to najbardziej przepływomierz okresla obciążenie chyba że w przepustnicy jest potencjometr.
Może to kwestia płyty wyczyszczonej, albo trzeba gdzies wprowadzić przełożenie, bo inne przełożenie oznacza chyba inną prędkość przy tych samych obrotach ale największy problem jest na 3 biegu.
Może ktoś ma jakiś pomysł. Najgorsze jest to że skrzynia była kupiona w ciemno, sterowanie było rozbierane no i różni sie to przełożenie.
A8- nie dla idiotów !!
Przemku jak sprawna skrzynia to 5hp z cywila bedzie jechało z 5hp z eSki. Oczywiście obie to 5hp24a. Eskowa ma inne przełożenia i konwerter bodajże mocniejszy ale wytrzymałośc mechaniczna obu jest taka sama.
Jedyne co się może jakoś gryźc to elektronika pomiedzy ecu z A8 i Ecu silnika z S8. Najprościej to sprawdzić jak się zachowa na sterze z S8 i jak z A8 jesli sa problemy być może trza się wgłebić w kodowania.
Zrob loga i sprawdź czy wychodzi sygnał do zmiany biegu wczesniej niz zmienia bieg. Jesli go nie ma to wiadomo że skrzynia nie zmieni.
Jedyne co się może jakoś gryźc to elektronika pomiedzy ecu z A8 i Ecu silnika z S8. Najprościej to sprawdzić jak się zachowa na sterze z S8 i jak z A8 jesli sa problemy być może trza się wgłebić w kodowania.
Zrob loga i sprawdź czy wychodzi sygnał do zmiany biegu wczesniej niz zmienia bieg. Jesli go nie ma to wiadomo że skrzynia nie zmieni.