części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?

Awatar użytkownika
kriss77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 19 kwie 2014, 16:09
Lokalizacja: PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?

Post autor: kriss77 » 19 lis 2014, 22:04

Witam.

Jak w temacie, czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, jakie oznaczenie kodowe ASB można oprócz mojego (oryginalnie mam 5HP24 kod: DTD) do tego silnika jeszcze dopasować? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 19 lis 2014, 22:56

Ja mam u siebie 4hp24a

Awatar użytkownika
kriss77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 19 kwie 2014, 16:09
Lokalizacja: PL

Post autor: kriss77 » 19 lis 2014, 23:18

karol208 pisze:Ja mam u siebie 4hp24a
Tylko to jest skrzynia Kolego 4 biegowa i wymagana w tym wypadku jest wymiana sterownika (w ogóle inne bebechy w środku i sterowanie). Masz A8 z 1994 i 4HP24 wychodziły do A8 do końca 1997. Szukam alternatywy dla 5HP24. Wiem, że mając okrągłą kostkę sterowania można coś więcej pokombinować z kodami ASB.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 lis 2014, 23:25

CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
kriss77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 19 kwie 2014, 16:09
Lokalizacja: PL

Post autor: kriss77 » 19 lis 2014, 23:55

gtfan pisze:CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most.
Dzięki za pomoc w temacie ;) Pytanie tylko która trwalsza? DTD czy CUE?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 lis 2014, 00:04

Obstawiam, że DTD - była montowana w późniejszych rocznikach niż CUE, więc pewnie ma wprowadzone jakieś poprawki.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 lis 2014, 05:41

CUE byly od 96r (ale jako modelowy juz 97r)
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
kriss77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 19 kwie 2014, 16:09
Lokalizacja: PL

Post autor: kriss77 » 20 lis 2014, 08:35

Skrzynia 5HP24A CUE:

przełożenie dyfra przedniego: 2,909 2,727 2,909
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,784 0,737 0,784
przełozenie dyfra tylnego: 3,7

Skrzynia 5HP24A DTD:

przełożenie dyfra przedniego: 2,727 2,909 2,727
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,737 0,784 0,737
przełozenie dyfra tylnego: 3,7

alternatywa dla potomnych:

A8 D2
pre-LIFT (1997-1998) ZF 5HP24A QT kody ASB:

CUE, DPZ, DSL, DSM, DTD, DTE, ELZ, EDG, FBE, FBF, FUM,FUN, GLA

Przy ewentualnej wymianie ASB, powyższe kody ASB podejdą plug & play, tj bez zmiany sterownika i dyfra.

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pszendza » 22 lut 2016, 09:36

nie chce zakładać nowego tematu a jest to troche powiązane z tym.

Kolega ma audi s8 1997 r. Kupił ją z rzężącą skrzynią. Biegi chodziły wmiare dobrze ale nie było tez wstecznego. po zdjęciu miski było pełno opiłków.
W między trafił rozbita a8 300 PS z 1998r. z tego co wygooglowałem to w niej była skrzynia z przełożeniem 3,7.
Do s8 trafiła skrzynia i konwerter ze zwykłej 300 KM. Ze względu na przełożenie zmieniony został też dyfer z a8.
Sterowanie po wyczyszczeniu przez skrzyniarza poszło oryginalne z s8 do tego nowy olej.

Auto jeździ, ma moc płynnie zmienia biegi ale z 3 na 4 bieg strasznie opornie przechodzi, można jechać na 3 biegu z obrotami 2000-2800 obr/min przez godzinę i nie zmieni biegu. ok 3000 tys obr już normalnie włącza 4 a 5 już normalnie ok 2000.
Tip tronickiem od 2000 obr można 4 wrzucić.

Próbowałem zrobić reset wartości wyuczonych ale nic to nie zmieniło.

Teraz pytanie od czego zależy to że automat sam zmienia bieg, jeśli od obciążenia to biorąc pod uwagę że przepustnica jest na lince to najbardziej przepływomierz okresla obciążenie chyba że w przepustnicy jest potencjometr.

Może to kwestia płyty wyczyszczonej, albo trzeba gdzies wprowadzić przełożenie, bo inne przełożenie oznacza chyba inną prędkość przy tych samych obrotach ale największy problem jest na 3 biegu.

Może ktoś ma jakiś pomysł. Najgorsze jest to że skrzynia była kupiona w ciemno, sterowanie było rozbierane no i różni sie to przełożenie.
A8- nie dla idiotów !!

Gość

Post autor: Gość » 22 lut 2016, 13:56

Przemku jak sprawna skrzynia to 5hp z cywila bedzie jechało z 5hp z eSki. Oczywiście obie to 5hp24a. Eskowa ma inne przełożenia i konwerter bodajże mocniejszy ale wytrzymałośc mechaniczna obu jest taka sama.

Jedyne co się może jakoś gryźc to elektronika pomiedzy ecu z A8 i Ecu silnika z S8. Najprościej to sprawdzić jak się zachowa na sterze z S8 i jak z A8 jesli sa problemy być może trza się wgłebić w kodowania.

Zrob loga i sprawdź czy wychodzi sygnał do zmiany biegu wczesniej niz zmienia bieg. Jesli go nie ma to wiadomo że skrzynia nie zmieni.

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pszendza » 22 lut 2016, 13:58

Gdzie i jak sprawdzi czy wychodzi sygnal
A8- nie dla idiotów !!

Gość

Post autor: Gość » 22 lut 2016, 14:02

Wchodzisz Vagiem w ASB i musisz znaleźć ten kanał gdzie masz pokazane kiedy wychodzi sygnał do mechatroniki i czy zbiega się ze zmiana biegu. Niestety nie pomoge ci ktory to kanał jest bo robiłem to w CMLu dawno....

Kondek25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 21 paź 2015, 18:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Kondek25 » 01 sty 2017, 13:49

Siema, a jak wygląda sytuacja ze zmianą skrzyni w prefl 97rok 5HP24 DSL na skrzynię z 2000rok 3.3 TDI o ile dobrze pamiętam ESX? Też wymienić komplet z tylnym dyfrem i zagra to wszystko?

Lajosz77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 21 mar 2017, 22:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lajosz77 » 20 cze 2017, 00:33

witam mam podobne pytanie czy jesli mialem skrzynie 5hp24 dtd to musze szukac identycznej tez dtd czy np te skrzynie podejda co wymienil kolega kriss 77 w poscie i czy wtedy wystarczy wymienic sama skrzynie czy trzeba tez sterownik i dyfer ??
lajosz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl