![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] "Pływanie" w koleinach
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 ALL ] "Pływanie" w koleinach
Cześć, chciałbym Was, szanowni Koledzy podpytać, jakie są wasze spostrzeżenia w tej materii? Wiadomo, szerokie opony (moje mają 4 x 245) i rozstaw osi powodują, że to zjawisko czasami się pojawia. Jakie są Wasze sposoby "walczenia" z tym zjawiskiem?
Najpierw w swoich autach spr luzy na tulejach itp
Jak jestem pewny, że nie tędy droga to czepiam się zmiany rozmiaru opony. Dała mi to święty spokój w 2 autach:w jednym 225 spisywała się idealnie, a w subaru zmniejszeniem dopiero do 205 dało super efekt.
Pamiętam jak z 8 lat temu koledze pomagałem w sławetnym E36 zmieniać komplet kół z zimowych (195/65r15) na letnie (pamiętam, że szersze niskoprofilowe 18)- na zimie było komfortowo, a po zmianie na miejscu pasażera przy 80 się czułem mocno niepewnie bo go dosłownie wypluwało z kolein- a on się cieszył, że w końcu mu się dobrze jeździ-boszszsz.
Jak jestem pewny, że nie tędy droga to czepiam się zmiany rozmiaru opony. Dała mi to święty spokój w 2 autach:w jednym 225 spisywała się idealnie, a w subaru zmniejszeniem dopiero do 205 dało super efekt.
Pamiętam jak z 8 lat temu koledze pomagałem w sławetnym E36 zmieniać komplet kół z zimowych (195/65r15) na letnie (pamiętam, że szersze niskoprofilowe 18)- na zimie było komfortowo, a po zmianie na miejscu pasażera przy 80 się czułem mocno niepewnie bo go dosłownie wypluwało z kolein- a on się cieszył, że w końcu mu się dobrze jeździ-boszszsz.
mialem ten sam objaw na oponach 245 ale...wymienilem praktycznie cala zawiche przod i tyl, potem zarzucilem opony 255 + dystanse +15mm i +20mm i zapomnialem co to "plywanie". Owszem na tych nierownosciach / koleinach trzeba kierownica mocniej trzymac, ale ja generalnie staram sie zawsze jezdzic pomiedzy koleinami...bazzzyl pisze:Jakie są Wasze sposoby "walczenia" z tym zjawiskiem?
![:D](https://a8team.pl/images/smilies/rotfl.gif)
to nie jest zwykły napęd...to
co jak co, ale mi tez sie lepiej jezdzilo na 255 mimo ze 245 mialem ok (nic nie wywalone bylo) do tego jeszcze dystanse i jest ladnie i szerokoApophis pisze:255 i znowu jest lepiej...
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
niedawno zakupilem felgi 8,5x19 na lato i tu tez wyladuja opony 255
![:D](https://a8team.pl/images/smilies/rotfl.gif)
a jesli chodzi o koleiny, to juz ich ja przynajmniej nie doswiadczam bo tu po Lodzi gdzie jezdze takowych nie ma, natomiast niedlugo otwieraja ostatni odcinek S8 miedzy Sieradzem a Pabianicami i lecac na Wroclaw albo Monachium to 2 pasy prosciutkiej drogi az do granicy
![:D](https://a8team.pl/images/smilies/rotfl.gif)
to nie jest zwykły napęd...to
Apophis, Nie neguję tego, że 255 jest gorsze, a co więcej sam planuję takie wrzucić. Ale jeśli z autem na prostej drodze jest wszystko ok, a problem "pływania" występuje na koleinach to ja bym nie doszukiwał się żadnych problemów technicznych. Nieliczne samochody mają szerokie kapcie jak u nas i właśnie zdecydowana większość tworzy te nierówności. Dlatego nie dziwota, że na takich patologicznych drogach jest problem z chodzeniem na boki samochodu
mi auto tragicznie schodzilo na boki nie tylko na koleinach ale i nierownosciach na drodze. Spowodowane to bylo zlym stanem tylnego zawieszenia. Po wymianie i wrzuceniu wlasnie 255tek nie strasze juz byly koleiny i nierownosci.
Ba powiem wiecej, A8 jest dosc szerokim autem ktore sie miesci w te koleiny po TIRach i generalnie problem plywania wystepuje tylko przy zmianie pasa, natomiast jak mialem A4 obnizona o -40mm i na oponach 225, mimo sztywnego zawieszenia, to to auto dopiero bujalo sie na koleinach <jezu>
![:D](https://a8team.pl/images/smilies/rotfl.gif)
Ba powiem wiecej, A8 jest dosc szerokim autem ktore sie miesci w te koleiny po TIRach i generalnie problem plywania wystepuje tylko przy zmianie pasa, natomiast jak mialem A4 obnizona o -40mm i na oponach 225, mimo sztywnego zawieszenia, to to auto dopiero bujalo sie na koleinach <jezu>
to nie jest zwykły napęd...to
Ja użytkuje 275 x4 + dystanse i na równej drodze jest ok. Auto prowadzi się rewelacyjnie. Lecz jeśli złapie kawałek kolein czy nierówności lub po deszczu trzeba się pilnować niestety.beyer28 pisze:Opony szerokie sprawiają ze samochód " nie pasuje ' do kolein i go nosi, bo opona chodzi po zboczu koleiny a nie w środku.