![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kontrolka spalonej żarówki
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kontrolka spalonej żarówki
Panowie brak mi już sił do tej kontrolki spalonej żarówki - wszystkie żarówki zamontowałem nowe, włącznie z palnikami xenonu, wszystko ładnie świeci, a fis nadal sygnalizuje spaloną żarówkę, jednak dzieje się to różnie: raz od razu po zapaleniu silnika i wrzuceniu na R/D (gdy znika komunikat o naciśnięciu hamulca), a raz dopiero po przejechaniu do kilkudziesięciu kilometrów.
Gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić żarówki vagiem. W jaki sposób?
Gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić żarówki vagiem. W jaki sposób?
puzzel1, Sprawdź kondycje akumulatora i ładowanie.
Podejrzewam że tu tkwi problem.
Jak odpalasz światła i wrzucasz D lub R spadają obroty silnika jak i ładowanie akumulatora.
Żarnik na odpalenie potrzebuje jebnięcia prądem. Podczas odpalenia pobiera ogromne ilości prądu po czym jak się rozpali już mniej.
Weź miernik do ręki i sprawdź napięcie jakie jest na aku:
- Silnik zgaszony
- Silnik zgaszony odpalenie palników
- Silnik zapalony P lub N
- Silnik odpalony P lub N odpalenie palników
- Silnik zapalony noga na hamulcu i D
- Silnik zapalony noga na hamulcu D i odpalenie palników
Podejrzewam że tu tkwi problem.
Jak odpalasz światła i wrzucasz D lub R spadają obroty silnika jak i ładowanie akumulatora.
Żarnik na odpalenie potrzebuje jebnięcia prądem. Podczas odpalenia pobiera ogromne ilości prądu po czym jak się rozpali już mniej.
Weź miernik do ręki i sprawdź napięcie jakie jest na aku:
- Silnik zgaszony
- Silnik zgaszony odpalenie palników
- Silnik zapalony P lub N
- Silnik odpalony P lub N odpalenie palników
- Silnik zapalony noga na hamulcu i D
- Silnik zapalony noga na hamulcu D i odpalenie palników
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
akumulator mam nowy, ładowanie mam 13,5V-13,8V na wolnych obrotach, przy włączeniu xenonów spada do 12,8V, i wraca dalej na 13,5V-13,8V, wymieniałem regulator napięcia i nic to nie dało, więc się odczepiłem tego ładowania.ernesto pisze:Sprawdź kondycje akumulatora i ładowanie.
mam postojówki led od kwietnia jak kupilem a8, ale postojówek przednich kontrola żarówek nie obejmuje, tylko tak jak napisał krzychu22.p1i - jedynie xenon i postój&stop z tyłu.123mielony pisze: A przypadkiem nie masz led-ów pozakładanych?
Generalnie wszystko zaczeło się z tą kontrolką po tym, jak poskładałem przód po zmianie rozrządu - może cholera coś nie łączy w lampach, spróbuje psiknąć jakimś kontaktem do styków
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Sorki za zamieszanie ale myślałem że chodzi o D3 <tjaa> ,w D2 faktycznie tylko światła mijania i stop.puzzel1 pisze:123mielony napisał/a:
A przypadkiem nie masz led-ów pozakładanych?
mam postojówki led od kwietnia jak kupilem a8, ale postojówek przednich kontrola żarówek nie obejmuje, tylko tak jak napisał krzychu22.p1i - jedynie xenon i postój&stop z tyłu.
Panowie ten błąd jest dokladnie od tylnich żarówek, bo jest to żarówka w nawiasiach, a od przednich lamp jest bez nawiasów, więc tu moje pytanie: czy ten błąd może powodować czujnik stopu? Bo już nie mam głowy, ostatnio dopiero po 3h zapaliła mi się ta kontrolka spalonej żarówki, a innym razem już po paru minutach jazdy... <niewiem>
może byc od czujnika świateł stopu (przynajmniej u mnie tak było), wtedy jak auto stało to nawet nie mogłem biegu wrzucić bo ASB "myślało" ze hamulca nie wcisnąłem...
moim zdaniem Vag powinien wykryć błąd w skrzyni...jeśli to czujnik stopu. Może też byc problem w samej wtyczce, tzn. zaśniedziałe styki, lub może przerwany kabel. Miałem tak od wstecznego i wtedy mi raz parktrionik działał a raz nie...
moim zdaniem Vag powinien wykryć błąd w skrzyni...jeśli to czujnik stopu. Może też byc problem w samej wtyczce, tzn. zaśniedziałe styki, lub może przerwany kabel. Miałem tak od wstecznego i wtedy mi raz parktrionik działał a raz nie...
to nie jest zwykły napęd...to
masz racje, miałem zapisany błąd owego czujnika stopu w skrzynii, wtedy zapalały mi się także kontrolki abs i esp, bo czujnik był troche przestawiony, no i jego wyregulowanie pomogło bo błąd nie powraca oraz nie zapala się abs i esp, tylko pozostała ta nieszczęsna kontrolka spalonej żarówki, dlatego zastanawiam się czy nie kupić nowego czujnika, bo przerwanych kabli przy nim nie widziałem, a styki we wtyczce czyściłem, no ale jeszcze będę tam patrzył 

no tak ale mi chodzi o styki i wtyczki od zarowek w klapie bagaznika. Tam sie moze wilgoc dostac i po pewnym czasie jak zasniedzieje, to czasem sie i choinka na zime pojawipuzzel1 pisze:bo przerwanych kabli przy nim nie widziałem, a styki we wtyczce czyściłem, no ale jeszcze będę tam patrzył

to nie jest zwykły napęd...to