![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 2.8PB ] Przewód wspomagania
-
- Forum Audi A8
- Posty: 130
- Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
- Lokalizacja: Lubin
[D2 96 2.8PB ] Przewód wspomagania
Witam klubowiczów.Mam do wymiany wąż od wspomagania ten ze spiralą i mam takie pytanie czy ten wąż może być np. od 4.2, 3.7
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ricov6, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W związku z wymianą na magiel z servem chcę wymienić węże ciśnieniowe:
- zasilający (od pompy w takiej piankowej otulinie do magla ze spiralką metalową na końcu)
- powrotny (z magla do chłodnicy)
Znalazłem zakład hydrauliki w mojej najbliższej okolicy, i wymiana na nowy wąż w zależności od parametrów 50-70zł/1mb, robota od ręki - max 30min, końcówki zostają ori.
I teraz pytanie, czy wąż powrotny z magla, ew. zasilający posiada jakieś wewnętrzne zwężki?
Pytanie dotyczy po FL i 4.2
- zasilający (od pompy w takiej piankowej otulinie do magla ze spiralką metalową na końcu)
- powrotny (z magla do chłodnicy)
Znalazłem zakład hydrauliki w mojej najbliższej okolicy, i wymiana na nowy wąż w zależności od parametrów 50-70zł/1mb, robota od ręki - max 30min, końcówki zostają ori.
I teraz pytanie, czy wąż powrotny z magla, ew. zasilający posiada jakieś wewnętrzne zwężki?
Pytanie dotyczy po FL i 4.2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 lis 2011, 18:02
- Lokalizacja: CHEŁM
Ja dzisiaj też wymieniałem ten wąż ze spiralą bo właśnie na niej pordzewiał i zaczął wyciekać płyn. W ASO bo chciałem nowy to krzyknęli mi 1300zł <jezu> więc rozpocząłem poszukiwania używanego.Ciężko było dostać aby nie był skorodowany właśnie na tej spirali ale po mozolnych poszukiwaniach i tu UWAGA - przewód nadaje się z S6 C5 jest taki sam i nic nie trzeba kombinować.Koszt 100 zł 

- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Odkop.
Paczajta:
-> https://images92.fotosik.pl/700/0de6e554488327b1.jpg
-> https://images92.fotosik.pl/700/d1bfa51e52303d69.jpg
-> https://images90.fotosik.pl/699/759d5886b101533e.jpg
Przewaga dzięki technice...
I jak to teraz zakuć?
Zakuwki są, a raczej były, jednym elementem z króćcami. Nakładali je na etapie produkcji a potem chyba spęczniali rurkę. W środku przewodu diabli wiedzą po co łącznik. W środku węża gumowego wężyk teflonowy fi 5 czy 4 z jednej strony nasadzany na ten malutki króciec, z drugiej wsuwany w spiralkę.
Pytanie: idzie z tego coś upuczyć czy od razu se podoginać wąż z A4 czy pastucha nowy za 75zł?
[ Dodano: 2024-03-25, 21:46 ]
Jeszcze w kwestii przewodu powrotnego. Jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć co (poza jakimś dziwnym zwiększaniem ciśnienia w układzie) miał na myśli autor robiąc tą kombinację:
- wyjście z przekładni króciec 7mm
- na tym zakuty przewód 12mm wewnątrz
- założona złączka redukcyjna 12->10 (wewnątrz 10->8)
- przewód do chłodnicy 10mm wewnątrz
- wlot chłodnicy 7mm
Co stało na przeszkodzie puścić całość 10mm zwłaszcza że na króćcu wychodzącym z przekładni zakuć przewód 12mm wewnętrznej to średni pomysł?
Paczajta:
-> https://images92.fotosik.pl/700/0de6e554488327b1.jpg
-> https://images92.fotosik.pl/700/d1bfa51e52303d69.jpg
-> https://images90.fotosik.pl/699/759d5886b101533e.jpg
Przewaga dzięki technice...
I jak to teraz zakuć?
Zakuwki są, a raczej były, jednym elementem z króćcami. Nakładali je na etapie produkcji a potem chyba spęczniali rurkę. W środku przewodu diabli wiedzą po co łącznik. W środku węża gumowego wężyk teflonowy fi 5 czy 4 z jednej strony nasadzany na ten malutki króciec, z drugiej wsuwany w spiralkę.
Pytanie: idzie z tego coś upuczyć czy od razu se podoginać wąż z A4 czy pastucha nowy za 75zł?
[ Dodano: 2024-03-25, 21:46 ]
Jeszcze w kwestii przewodu powrotnego. Jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć co (poza jakimś dziwnym zwiększaniem ciśnienia w układzie) miał na myśli autor robiąc tą kombinację:
- wyjście z przekładni króciec 7mm
- na tym zakuty przewód 12mm wewnątrz
- założona złączka redukcyjna 12->10 (wewnątrz 10->8)
- przewód do chłodnicy 10mm wewnątrz
- wlot chłodnicy 7mm
Co stało na przeszkodzie puścić całość 10mm zwłaszcza że na króćcu wychodzącym z przekładni zakuć przewód 12mm wewnętrznej to średni pomysł?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Nie wiem, ale strzelam, że taka wielokrotna zmiana przekrojów ma na celu jakieś uspokojenie przepływu i minimalizowanie zjawiska kawitacji w całym zakresie obrotów, w jakim może pracować pompa wspomagania.
http://hydraulika.pwr.edu.pl/fcp/RGBUKO ... we_v13.pdf
Wielokrotnie czytałem, że po wymianie węży wspomagania na jakieś dorabiane pompa zaczynała wyć. A wyje często przez powietrze w płynie.
http://hydraulika.pwr.edu.pl/fcp/RGBUKO ... we_v13.pdf
Wielokrotnie czytałem, że po wymianie węży wspomagania na jakieś dorabiane pompa zaczynała wyć. A wyje często przez powietrze w płynie.
Four rings to rule them all
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 606
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Zbyt gwałtowna zmiana ciśnienia po redukcji węża od razu na duży przekrój, doprowadzi do powstawania pęcherzy powietrza w miejscu zmiany średnicy bo skokowo zmieni się ciśnienie. Oprócz tego że układ sam w sobie będzie się zapowietrzał, to dodatkowo zjawisko kawitacji o którym tu już wspomniano będzie stale degradować miejsce redukcji przekrojów.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/