części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 2.8PB ] Przewód wspomagania

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

[D2 96 2.8PB ] Przewód wspomagania

Post autor: ricov6 » 17 maja 2010, 21:10

Witam klubowiczów.Mam do wymiany wąż od wspomagania ten ze spiralą i mam takie pytanie czy ten wąż może być np. od 4.2, 3.7
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ricov6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 17 maja 2010, 21:38

W V6 jest on trochę inny niż V8. Więc chyba nie będzie pasował. Tak jak to widać na rysunku.
Obrazek
Dążenie do doskonałości.

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 17 maja 2010, 22:29

wielkie dzięki już teraz wiem że musze szukać tylko od V6

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 sty 2014, 22:14

W związku z wymianą na magiel z servem chcę wymienić węże ciśnieniowe:
- zasilający (od pompy w takiej piankowej otulinie do magla ze spiralką metalową na końcu)
- powrotny (z magla do chłodnicy)
Znalazłem zakład hydrauliki w mojej najbliższej okolicy, i wymiana na nowy wąż w zależności od parametrów 50-70zł/1mb, robota od ręki - max 30min, końcówki zostają ori.
I teraz pytanie, czy wąż powrotny z magla, ew. zasilający posiada jakieś wewnętrzne zwężki?

Pytanie dotyczy po FL i 4.2

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 31 sty 2014, 22:52

Nie ma zwężek,tylko nie pomyl śrub drążonych jedna z nich jest zaworem , to ta przy wężu ze spiralą . Przed zalaniem płynem dokładnie umyj filtr siatkowy.
Złego diabli nie biorą ...

docent90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2011, 18:02
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: docent90 » 16 kwie 2014, 11:07

Ja dzisiaj też wymieniałem ten wąż ze spiralą bo właśnie na niej pordzewiał i zaczął wyciekać płyn. W ASO bo chciałem nowy to krzyknęli mi 1300zł <jezu> więc rozpocząłem poszukiwania używanego.Ciężko było dostać aby nie był skorodowany właśnie na tej spirali ale po mozolnych poszukiwaniach i tu UWAGA - przewód nadaje się z S6 C5 jest taki sam i nic nie trzeba kombinować.Koszt 100 zł :D

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 kwie 2014, 12:18

Pepeka pisze:Nie ma zwężek
A jednak jest zwężka w wężu zasilającym magiel.. Bez niej jest takie syczenie.. Po dołożeniu tej metalowej rureczki czyli zwężki jest cichutko :) Oby dwa węże obleciałem w kwocie 140zł i jest nówka za ułamek kwoty serwisu..

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 mar 2024, 21:46

Odkop.
Paczajta:
-> https://images92.fotosik.pl/700/0de6e554488327b1.jpg
-> https://images92.fotosik.pl/700/d1bfa51e52303d69.jpg
-> https://images90.fotosik.pl/699/759d5886b101533e.jpg
Przewaga dzięki technice...
I jak to teraz zakuć?
Zakuwki są, a raczej były, jednym elementem z króćcami. Nakładali je na etapie produkcji a potem chyba spęczniali rurkę. W środku przewodu diabli wiedzą po co łącznik. W środku węża gumowego wężyk teflonowy fi 5 czy 4 z jednej strony nasadzany na ten malutki króciec, z drugiej wsuwany w spiralkę.
Pytanie: idzie z tego coś upuczyć czy od razu se podoginać wąż z A4 czy pastucha nowy za 75zł?

[ Dodano: 2024-03-25, 21:46 ]
Jeszcze w kwestii przewodu powrotnego. Jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć co (poza jakimś dziwnym zwiększaniem ciśnienia w układzie) miał na myśli autor robiąc tą kombinację:
- wyjście z przekładni króciec 7mm
- na tym zakuty przewód 12mm wewnątrz
- założona złączka redukcyjna 12->10 (wewnątrz 10->8)
- przewód do chłodnicy 10mm wewnątrz
- wlot chłodnicy 7mm
Co stało na przeszkodzie puścić całość 10mm zwłaszcza że na króćcu wychodzącym z przekładni zakuć przewód 12mm wewnętrznej to średni pomysł?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 26 mar 2024, 12:58

Nie wiem, ale strzelam, że taka wielokrotna zmiana przekrojów ma na celu jakieś uspokojenie przepływu i minimalizowanie zjawiska kawitacji w całym zakresie obrotów, w jakim może pracować pompa wspomagania.
http://hydraulika.pwr.edu.pl/fcp/RGBUKO ... we_v13.pdf

Wielokrotnie czytałem, że po wymianie węży wspomagania na jakieś dorabiane pompa zaczynała wyć. A wyje często przez powietrze w płynie.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 01 kwie 2024, 22:14

Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Zbyt gwałtowna zmiana ciśnienia po redukcji węża od razu na duży przekrój, doprowadzi do powstawania pęcherzy powietrza w miejscu zmiany średnicy bo skokowo zmieni się ciśnienie. Oprócz tego że układ sam w sobie będzie się zapowietrzał, to dodatkowo zjawisko kawitacji o którym tu już wspomniano będzie stale degradować miejsce redukcji przekrojów.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl