[ S8 D2 2002 ] Podniesienie mocy w S8
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
http://www.pes-tuning.com/pet3r pisze: liczyłem na uturbianie 4.2 :-/
Osobiście to nie wiem czy jest sens uturbiania naszego wolnnossącego 4,2V8... koszty zrobią się niebotyczne :roll:pet3r pisze:liczyłem na uturbianie 4.2 :-/
Jeżeli chciałbyś bawić się w coś takiego i takie koszty to wg. mnie dużo łatwiej kupić jakiś silnik z RS6 C5 4,2V8 Bi-turbo i wrzucać w budę D2-ki... koszty może i większe ale konstrukcja fabryczna jest moim zdaniem lepsza niż ewentualne przeróbki ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
jedyne co można sensownie moim zdaniem zrobić to lekki program w ECU, zwiększający lekko (może ze 2-3%) moment w całym przebiegu - co w odpowiedzi zwiększy trochę moc, poza tym o ile dałoby się to zrobić programowo to podnieść max RPM z około 6200 na np 6400 co też parę koni doda i dodatkowo adrenalinki (lubię wysokie obroty), do tego pewnie trzeba by też program w skrzyni dłubać - czyli koszty i tak byłyby dość spore, stąd zapewne praktyczny brak takich modyfikacji?
Każdy ma swoje racje, ja podchodzę do tego tak:
- A8 służy mi na co dzień i czy miałbym pod maską 150 KM czy 400 KM to wykorzystywał bym je podobnie ponieważ sam na siebie nałożyłem tryb spokojnego dojeżdżania do pracy (względy bezpieczeństwa i finansowe).
- Auto X na weekendy które za jakiś czas zakupię będzie służyło do uwalniania pokładów adrenaliny. Takie auto wręcz nawet trzeba cały czas dłubać i szukać swojej granicy (mowa o silniku, zawieszeniu, wyglądzie itp). Dla mnie takie rozwiązanie ma sens i uzasadnienie, z autem można związać się na wiele lat.
Modyfikacje samochodu używanego codziennie (mowa o czymś grubszym) dla mnie są jak wyrzucone pieniądze w błoto. Auto takie za jakiś czas trzeba sprzedać i kupić nowsze. Często później trudno jest znaleźć amatora na nie seryny samochód nie mówiąc już o odzyskaniu pieniędzy.
- A8 służy mi na co dzień i czy miałbym pod maską 150 KM czy 400 KM to wykorzystywał bym je podobnie ponieważ sam na siebie nałożyłem tryb spokojnego dojeżdżania do pracy (względy bezpieczeństwa i finansowe).
- Auto X na weekendy które za jakiś czas zakupię będzie służyło do uwalniania pokładów adrenaliny. Takie auto wręcz nawet trzeba cały czas dłubać i szukać swojej granicy (mowa o silniku, zawieszeniu, wyglądzie itp). Dla mnie takie rozwiązanie ma sens i uzasadnienie, z autem można związać się na wiele lat.
Modyfikacje samochodu używanego codziennie (mowa o czymś grubszym) dla mnie są jak wyrzucone pieniądze w błoto. Auto takie za jakiś czas trzeba sprzedać i kupić nowsze. Często później trudno jest znaleźć amatora na nie seryny samochód nie mówiąc już o odzyskaniu pieniędzy.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Ciekawe czy naprawdę te dwadzieścia koników więcej się robi http://www.audipages.com/upgrades/WMInj ... ticle.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI