Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wycie wspomagania

ernesto

Post autor: ernesto » 21 lis 2014, 22:51

Podpinam się pod ten temat.
Obszukałem się mnóstwo tematów na temat wspomagania ale zazwyczaj nikt nie opisuje że temat został rozwiązany.

Pacjent jest z 1996r
Objawy:
na zimnym po odpaleniu wspomaganie chodzi w miarę ok, dało by się wytrzymać lecz. Po osiągnięciu danej temperatury roboczej silnika nagle zanika. Trzeba kręcić obiema rękami i to dosyć mocno.
Pompę słychać że się odzywa, delikatny jęk.
Na N czy też P przy dodaniu gazu na 2500 obr/min kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego obroty spadają do rzędu 2200. Troszkę jest to dziwne moim zdaniem.
Następnie objawia mi się też że kiedy dochodzę do końca obrotu zaczyna mi się żażyć kontrolka od ładowania.
Szukałem winy po stronie servotronika lecz go nie posiadam. Żadne kabelki z magla nie wystają i nie posiadam dodatkowego przekaźnika.
Czy ktoś miał podobnie? Jeśli tak to poproszę i jakieś wskazówki.
Płyn zalany ori, wycieków brak... już brak bo był moment ze delikatnie sączyło mi się przy pompie i po wymianie miedzianej podkładki teraz jest ok. ale podejrzewam że pompa mogła się troszkę przytrzeć.
Wiem że sporo osób wymieniało pompy z zerowym rezultatem.
Obecnie miałbym trzech podejrzanych:
- napinacz
- wyciągnięty już pasek ? hmm ale z kolei zniwelowałby go napinaczem
- pompę Św Piotr pomału wzywa.

Macie jakieś porady jak można wytypować sprawce czy po prostu w ślepo wymienić pompę.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 lis 2014, 08:16

Spróbuj na początek trochę lepiku rozprowadzić na pasku micro, jeśli nie pomoże to podmienić pompę. na sam koniec zostawić trzeba sam magiel.

ernesto

Post autor: ernesto » 22 lis 2014, 10:41

krzychu22.p1i, jakiego lepiku?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 lis 2014, 15:54

ernesto pisze:krzychu22.p1i, jakiego lepiku?
Ja użyłem do testów smołę :P Masz jeszcze cyrkularkę na pas transmisyjny? <hihi> Lepik zwiększa lepkość i wtedy zobaczysz czy to wina samego napinacza czy jednak coś innego :P Uważaj na palce bo jest trochę mało miejsca na takie testy :)
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 17:35 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.

adrian949

Post autor: adrian949 » 23 lis 2014, 17:23

Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 23 lis 2014, 17:34

Najtaniej zacząc od wymiany pompy wspomagania
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Hesher

Post autor: Hesher » 13 gru 2014, 17:14

a ja jak mi poszedl magiel to wszystko wymienilem , magiel , przewody, pompe, zbiorniczek , i teraz zero problemów.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 13 gru 2014, 17:43

adrian949 pisze:Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł?
Mam dokładnie tak samo. Podobno to wina tego przekaźnika od servotronic na maglu. Chociaż wolałbym żeby to coś innego było :) Z magla nie leci, stuków też nie ma to nie ruszam, bo nie jest to jakieś uciążliwe, kierownica chodzi normalnie, ale nie na tyle lekko, żeby jednym palcem obracać.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 13 gru 2014, 20:46

Jeżeli to przekaźnik to najlatwiejsza opcja , wyciągnij go z pod nog pasażera i zobacz jaka będzie różnica
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

RA__________

Post autor: RA__________ » 13 gru 2014, 20:52

Nie przekaźnika a zaworka w przekładni. przekaźnik działa niezależnie od temperatury.
Może szwankowac ale może to też zwiastować zupełnie inna awarie wewnątrz samej przekładni.

Uzywany po regeneracji koszt ok 200zł z wymianą ale wytarganie przekładni to już inna bajka.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 13 gru 2014, 20:55

W przypadku takim gdy jednak po nagrzaniu wspomaganie slabnie - moze byc tez uszkodzona pompa wspomagania , zaworek w servo takze - bardziej zgnite przewody z czasem ktore ida do tego zaworka
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 16 gru 2014, 20:25

a mi się z kolei zaczyna robić sytuacja nieco odwrotna do opisywanych powyżej - wyje na zimnym, szczególnie jak mocno manewruję, ale po chwili ustaje... nie czuć jakiś oporów w kręceniu kierą ale odgłos wkurzający.
Myślicie, że pompa czy może tylko pasek wyciągnięty?

ernesto

Post autor: ernesto » 16 gru 2014, 21:24

r4q, czy jest to powiązane z minusowymi temperaturami? Jeśli tak to pompa. W A4 mam ten sam objaw. Jak tylko spadnie poniżej zera to pompa wyje jak opętana. Po rozgrzaniu płynu jest ok. Wspomaganie jest dobre ponieważ płyn jest gęsty. Na mylion % pompa się kończy. Lecz pochodzi jeszcze.

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 17 gru 2014, 10:03

ernesto no właśnie zaczeło się to pojawiać ostatnio jak pojawiły się minusy na termometrze, chociaż teraz mam niby +4 za oknem ale pewnie zaraz jak wyjdę to też się odezwie.
Dzwięk ustaje w miarę szybko, więc to zapewne dopiero początki i jeszcze trochę pochodzi, ale trzeba będzie znaleść chwilę w zamieszaniu świątecznym na to... :/

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 17 gru 2014, 11:33

michalwruszak pisze:Najtaniej zacząc od wymiany pompy wspomagania
Najtaniej?? Nówka ori 2219 brutto.
Używka i zamiennik to loteria z szansami jedną na piętnaście.
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl