![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Wycie wspomagania
Podpinam się pod ten temat.
Obszukałem się mnóstwo tematów na temat wspomagania ale zazwyczaj nikt nie opisuje że temat został rozwiązany.
Pacjent jest z 1996r
Objawy:
na zimnym po odpaleniu wspomaganie chodzi w miarę ok, dało by się wytrzymać lecz. Po osiągnięciu danej temperatury roboczej silnika nagle zanika. Trzeba kręcić obiema rękami i to dosyć mocno.
Pompę słychać że się odzywa, delikatny jęk.
Na N czy też P przy dodaniu gazu na 2500 obr/min kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego obroty spadają do rzędu 2200. Troszkę jest to dziwne moim zdaniem.
Następnie objawia mi się też że kiedy dochodzę do końca obrotu zaczyna mi się żażyć kontrolka od ładowania.
Szukałem winy po stronie servotronika lecz go nie posiadam. Żadne kabelki z magla nie wystają i nie posiadam dodatkowego przekaźnika.
Czy ktoś miał podobnie? Jeśli tak to poproszę i jakieś wskazówki.
Płyn zalany ori, wycieków brak... już brak bo był moment ze delikatnie sączyło mi się przy pompie i po wymianie miedzianej podkładki teraz jest ok. ale podejrzewam że pompa mogła się troszkę przytrzeć.
Wiem że sporo osób wymieniało pompy z zerowym rezultatem.
Obecnie miałbym trzech podejrzanych:
- napinacz
- wyciągnięty już pasek ? hmm ale z kolei zniwelowałby go napinaczem
- pompę Św Piotr pomału wzywa.
Macie jakieś porady jak można wytypować sprawce czy po prostu w ślepo wymienić pompę.
Obszukałem się mnóstwo tematów na temat wspomagania ale zazwyczaj nikt nie opisuje że temat został rozwiązany.
Pacjent jest z 1996r
Objawy:
na zimnym po odpaleniu wspomaganie chodzi w miarę ok, dało by się wytrzymać lecz. Po osiągnięciu danej temperatury roboczej silnika nagle zanika. Trzeba kręcić obiema rękami i to dosyć mocno.
Pompę słychać że się odzywa, delikatny jęk.
Na N czy też P przy dodaniu gazu na 2500 obr/min kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego obroty spadają do rzędu 2200. Troszkę jest to dziwne moim zdaniem.
Następnie objawia mi się też że kiedy dochodzę do końca obrotu zaczyna mi się żażyć kontrolka od ładowania.
Szukałem winy po stronie servotronika lecz go nie posiadam. Żadne kabelki z magla nie wystają i nie posiadam dodatkowego przekaźnika.
Czy ktoś miał podobnie? Jeśli tak to poproszę i jakieś wskazówki.
Płyn zalany ori, wycieków brak... już brak bo był moment ze delikatnie sączyło mi się przy pompie i po wymianie miedzianej podkładki teraz jest ok. ale podejrzewam że pompa mogła się troszkę przytrzeć.
Wiem że sporo osób wymieniało pompy z zerowym rezultatem.
Obecnie miałbym trzech podejrzanych:
- napinacz
- wyciągnięty już pasek ? hmm ale z kolei zniwelowałby go napinaczem
- pompę Św Piotr pomału wzywa.
Macie jakieś porady jak można wytypować sprawce czy po prostu w ślepo wymienić pompę.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ja użyłem do testów smołęernesto pisze:krzychu22.p1i, jakiego lepiku?




Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 17:35 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Najtaniej zacząc od wymiany pompy wspomagania
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Mam dokładnie tak samo. Podobno to wina tego przekaźnika od servotronic na maglu. Chociaż wolałbym żeby to coś innego byłoadrian949 pisze:Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł?

-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jeżeli to przekaźnik to najlatwiejsza opcja , wyciągnij go z pod nog pasażera i zobacz jaka będzie różnica
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
W przypadku takim gdy jednak po nagrzaniu wspomaganie slabnie - moze byc tez uszkodzona pompa wspomagania , zaworek w servo takze - bardziej zgnite przewody z czasem ktore ida do tego zaworka
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
ernesto no właśnie zaczeło się to pojawiać ostatnio jak pojawiły się minusy na termometrze, chociaż teraz mam niby +4 za oknem ale pewnie zaraz jak wyjdę to też się odezwie.
Dzwięk ustaje w miarę szybko, więc to zapewne dopiero początki i jeszcze trochę pochodzi, ale trzeba będzie znaleść chwilę w zamieszaniu świątecznym na to...
Dzwięk ustaje w miarę szybko, więc to zapewne dopiero początki i jeszcze trochę pochodzi, ale trzeba będzie znaleść chwilę w zamieszaniu świątecznym na to...

- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź