[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze
[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze
Moja A8 4.2 FL posiada zawieszenie standardowe 1BM, jednak po kilku BMW które posiadałem wydaje mi się nieco zbyt kołyszące, bujające. Oczekiwałbym większej zwartości, mniejszej "kanapowatości" auta. Wygląd auta też by się pewnie poprawił.
Nie chcę jednak, aby auto stało się totalnym taboretem, A8 trochę komfortu powinno dawać
W skrócie - czy oryginalne zawieszenie 1BE, nazywane też s-line jest dużo twardsze? Jeżdżę sporo z rodziną, dobrze gdyby za mocno nie trzęsło.
Szczególnie zależy mi na wypowiedziach kolegów, którzy posiadają jednocześnie "esę" i zwykłe A8.
Wymieniając zawieszenie, zastosowałbym oczywiście fabryczny komplecik czyli sprężyny, amortyzatory i stabilizatory, ewentualnie zamiast fabrycznych amortyzatorów jednorurowe Bilsteiny. W aucie są koła 18".
A może ktoś poleci inną sprawdzoną kombinację amortyzatorów i sprężyn, by połączyć prowadzenie samochodu i troszkę komfortu ?
Nie chcę jednak, aby auto stało się totalnym taboretem, A8 trochę komfortu powinno dawać
W skrócie - czy oryginalne zawieszenie 1BE, nazywane też s-line jest dużo twardsze? Jeżdżę sporo z rodziną, dobrze gdyby za mocno nie trzęsło.
Szczególnie zależy mi na wypowiedziach kolegów, którzy posiadają jednocześnie "esę" i zwykłe A8.
Wymieniając zawieszenie, zastosowałbym oczywiście fabryczny komplecik czyli sprężyny, amortyzatory i stabilizatory, ewentualnie zamiast fabrycznych amortyzatorów jednorurowe Bilsteiny. W aucie są koła 18".
A może ktoś poleci inną sprawdzoną kombinację amortyzatorów i sprężyn, by połączyć prowadzenie samochodu i troszkę komfortu ?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 01:52 przez artekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego artekk, w moim A8 mam 1BM (zawieszenie standardowe) a w S8 1BD (zawieszenie sportowe)...artekk pisze:Moja A8 4.2 FL posiada zawieszenie standardowe 1BM, jednak po kilku BMW które posiadałem wydaje mi się nieco zbyt kołyszące, bujające. Oczekiwałbym większej zwartości, mniejszej "kanapowatości" auta. Wygląd auta też by się pewnie poprawił.
Nie chcę jednak, aby auto stało się totalnym taboretem, A8 trochę komfortu powinno dawać
W skrócie - czy oryginalne zawieszenie 1BE, nazywane też s-line jest dużo twardsze? Jeżdżę sporo z rodziną, dobrze gdyby za mocno nie trzęsło. (...)
w obu autach mam założone koła 20" i mogę powiedzieć że A8 na takich kołach jest wciąż komfortowe ale S8 jest twarde do tego stopnia że na drodze dojazdowej do mojego osiedla miejscami zwalniam do 30km/h mimo tego, że jest to normalna asfaltówka, główna droga którą jeżdżą 3 linie autobusowe :-?
Jak powiedział mi kolega SJake zawieszenie 1BE (on ma takie w jednym ze swoich A8) jest twardsze niż 1BD :shock:
Jeżeli SJake się nie myli i tak właśnie jest to 1BE to już chyba ostatni stopień twardości przed gwintem - napisz do niego na PW to może powie Ci coś więcej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS - dzięki, jak zwykle można na Ciebie liczyć
Kurczę, widzę, że czeka mnie zabawa z ustawieniem zawieszenia w A8 pod mój gust.
Problem w tym, że mało jest używanych markowych sprężyn na wtórnym rynku, nie ma w czym wybierać. Z nowych w sensownych cenach tylko jakieś Jamexy.
Może na początek spróbuję z twardszymi amorami...
Co do 1BE, jeździłem kiedyś A4 B6 na takim zawiasie i był to totalny beton, auto prawie się nie uginało, stąd moje obawy.
Kurczę, widzę, że czeka mnie zabawa z ustawieniem zawieszenia w A8 pod mój gust.
Problem w tym, że mało jest używanych markowych sprężyn na wtórnym rynku, nie ma w czym wybierać. Z nowych w sensownych cenach tylko jakieś Jamexy.
Może na początek spróbuję z twardszymi amorami...
Co do 1BE, jeździłem kiedyś A4 B6 na takim zawiasie i był to totalny beton, auto prawie się nie uginało, stąd moje obawy.
thx ;-)artekk pisze:FOSS - dzięki, jak zwykle można na Ciebie liczyć
Ano... podobnież jest kilka różnych kombinacji zawieszeń więc niby jest w czym wybierać tylko czy jest ktoś kto ogarnia to wszystko??...artekk pisze:Kurczę, widzę, że czeka mnie zabawa z ustawieniem zawieszenia w A8 pod mój gust.
Ale spróbuj użyć "szukajki" bo wydaje mi się, że ktoś tu kiedyś wrzucał opisy wszystkich zawieszeń - oznakowania sprężyn i amorów - tylko ja nie mam pojęcia kiedy i gdzie to było :roll:
Co do Jamex'ów to z opini zasłyszanych od moich znajomych z branży chyba nie warto ich zakładać... podobno obecne Jamex'y mocno odstają jakościowo od tych które kiedyś produkowali - są firmy tuningowe które w dbalości o swoje dobre imię zaprzestały montować te sprężyny... w ich wypadku sprawdza się powiedzenie - tanie raczej nie będzie dobre.artekk pisze:Problem w tym, że mało jest używanych markowych sprężyn na wtórnym rynku, nie ma w czym wybierać. Z nowych w sensownych cenach tylko jakieś Jamexy.
Może na początek spróbuję z twardszymi amorami...
Zaznaczam że sam na takich nie jeździłem - powtarzam tylko opinie swoich znajomych z branży.
No właśnie dokladnie takie opinie słyszałem od kolegi SJake i byłem zdziwiony, że on w A8 ma zawieszenie twardsze niż ja w S8 :shock:artekk pisze:Co do 1BE, jeździłem kiedyś A4 B6 na takim zawiasie i był to totalny beton, auto prawie się nie uginało, stąd moje obawy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Wrzucał ja :mrgreen: http://www.a8team.pl/topics15/91.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
No właśnie to... pamiętam, że dostałem oczopląsów od wertowania tych opisów...pioter pisze:Wrzucał ja :mrgreen:
http://....
violet, orange, brown, green, yellow, silver, white...
łoooo dżizas :shock:
Bezpośrednio do listy kolegi pioter:
http://www.a8team.pl/topics15/91,13.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Jak miałem a8 to troszkę było za miękko , koła 17 i zwykły zawias . Zawsze lubiłem mieć sztywne autko , wcześniej miałem same beemki i też zmieniałem sprężyny na sportowe. Teraz w s8 jest wszystko jak trzeba i nic nie muszę zmieniać . Jeżdżę sporo , głównie trasy i naprawdę jest bardzo wygodnie. Nie mogłem dostać ładnych opon na lato 245/45/18 to założyłem 255/45/18 - minimalnie czuję że jest więcej komfortu .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Wszystko to znajdziemy w ETKA. Co mnie zaskoczyło ETKA jest na tyle dokładna, że w aucie mam wszystkie kolory sprężyn i numery części amorów dokładnie jak podaje wg VIN itp.FOSS pisze:Bezpośrednio do listy listy kolegi pioter:
http://www.a8team.pl/topics15/91,13.htm
Nie dość, że mamy do dyspozycji mało gratów do A8 i S8 po lifcie, to ze sprzedającymi części np. na allegro i szrotach jest ten kłopot, że nie chce się im nigdy poszukać nr części, zdemontować mcphersona i w ogóle czegokolwiek sprawdzić.
Zdarzyło mi się np., że pewien bardzo pewny siebie handlujący gratami do A8 D2 (polecany także na forum) nie miał czerwonego pojęcia o różnicach w typach zawieszeń D2, a o ETKA nigdy chyba nie słyszał.
Najlepiej więc chyba pokombinować we własnym zakresie... niestety nie będzie to tania zabawa.
>> Pioter
Chyba dążymy do tego samego A8 też jest dla mnie trochę za miękkie, przy czym nie jest to kanapa jak Mercedes, w którym nic nie czuć, pomimo miękkości dziury są odczuwalne, więc jaki z niej pożytek?
Rozmawiałem nawet ze znajomym handlarzem, mówił mi że miał kiedyś dwie A8 na handel i że ogólnie super wdzięczne auto (poza 2.5TDI). Potwierdziłem, ale z jednym zastrzeżeniem, nie dokończyłem bo wszedł mi w słowo - "aaa, trochę buja? no wiesz nie jest to BMW..."
A opon 245/45/18 też nie mogę znaleźć:) Mam dwie jak nowe i do quattro szukam drugiej sensownej parki.
Wszystko OK tylko jak z tego w prosty sposób wyselekcjonować zestaw średnio-utwardzony do konkretnego auta?artekk pisze:Wszystko to znajdziemy w ETKA. Co mnie zaskoczyło ETKA jest na tyle dokładna, że w aucie mam wszystkie kolory sprężyn i numery części amorów dokładnie jak podaje wg VIN itp.
Niestety wiecznie te same problemy...artekk pisze:Nie dość, że mamy do dyspozycji mało gratów do A8 i S8 po lifcie, to ze sprzedającymi części np. na allegro i szrotach jest ten kłopot, że nie chce się im nigdy poszukać nr części, zdemontować mcphersona i w ogóle czegokolwiek sprawdzić. (...)
ja zawsze starannie selekcjonuję sprzedającego (najlepiej jakby byl z Wa-wy i żebym mogł odebrać osobiście) i przed ostateczną decyzją zakupu dzwonię wielokrotnie zadając stertę pytań i upewniając się, że wystawiony na Alledrogo przedmiot to ten który chcę kupić a i tak zdarzają się przypadki, że trafia się jakiś bubel :wpale:
Mi w A8 zawsze przeszkadzało zachowanie na zakrętach... jak dla mnie jakoś za bardzo się wykłada.artekk pisze:>> Pioter
Chyba dążymy do tego samego A8 też jest dla mnie trochę za miękkie (...)
W pierwszym odruchu myślałem o zmianie zawieszenia na takie od S8 aby utwardzić i obniżyć ale od kiedy posiadam eSę cieszę się że nic nie zrobiłem...
teraz kiedy przychodzi mi ochota na obniżanie A8 przypominam sobie tegoroczną zimę i przepychanie śniegu brzuchem S8 i od razu mi przechodzi ;-)
Zawiecha pozostała więc standardowa ale dołożyłem dystanse (przód 5mm i tył 15mm) co zdecydowanie poprawiło trakcję i zniwelowało bujanie na boki a jednocześnie pozostawiło komfort na naszych "prostych jak stół" drogach :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
>> FOSS
Mi w A8 zawsze przeszkadzało zachowanie na zakrętach... jak dla mnie jakoś za bardzo się wykłada.
No właśnie, skubana wyjeżdża dziobem i trochę się wychyla
Mnie też to trochę wkurza i wzdłużne kołysanie się od czasu do czasu. Mam nawet jakiś skan testu, gdzie o tym piszą, że po lifcie chcieli żeby było bardziej komfortowo, przez co zbyt zmiękczyli. Przy okazji wrzucę na forum...
Mi w A8 zawsze przeszkadzało zachowanie na zakrętach... jak dla mnie jakoś za bardzo się wykłada.
No właśnie, skubana wyjeżdża dziobem i trochę się wychyla
Mnie też to trochę wkurza i wzdłużne kołysanie się od czasu do czasu. Mam nawet jakiś skan testu, gdzie o tym piszą, że po lifcie chcieli żeby było bardziej komfortowo, przez co zbyt zmiękczyli. Przy okazji wrzucę na forum...
Ja w swojej s8 mam 1BD kola standard czyli 245/45/18 i powiem ze lata sie calkiem komfortowo, porownywalnie do e60 530d tam jest moze troszke bardziej miekko ale nie duzo moze jeden ton w porownaniu do audi, wiec jak szukasz komfortu i zeby auto nie nurkowalo i nie bujalo sie jak lodka na wodzie to smialo szukaj takiego zawiasu, zanim kupilem s8 mialem okazje sie przejechac zwykla a8 i jest to totalna porazka tak jak piszesz auto plywa strasznie po zakretach i nurkuje przy hamowaniu nie dla mnie ,jak wsiadlem w s8 to odrazu wiedzialem ze to jest to :mrgreen:
Kurczę, no nura daje przy hamowaniu moja, wkurza mnie to jak nie wiem co
Ogólnie jeździ się ok, ale na w miarę równej drodze, gdy pojawiają się nierówności, muldy, zaczyna się kołysanie jak na statku, czego nie trawię.
Będę zmierzał do poprawy prowadzenia i zachowania się auta nawet kosztem utraty komfortu, szkoda marnować potencjał osiągów i napędu quattro.
Ogólnie jeździ się ok, ale na w miarę równej drodze, gdy pojawiają się nierówności, muldy, zaczyna się kołysanie jak na statku, czego nie trawię.
Będę zmierzał do poprawy prowadzenia i zachowania się auta nawet kosztem utraty komfortu, szkoda marnować potencjał osiągów i napędu quattro.
Możesz napisać coś więcej o tych dystansach? Gdzie i jakie kupiłeś (ewentualnie za ile)? Czy kupowałeś od razu ze śrubami, czy później dobierałeś inne? Jak wygląda sprawa kołnierza centrującego? w 5mm chyba nie występuje, ale 15mm już chyba musi mieć? Czy kupowałeś takie plastikowe pierścienie centrujące? Słyszałem, że są wskazane, tylko nie wiem jakie dobrać i do jakich dystansów. Do jakich felg założyłeś dystanse? ja mam teraz AVUS II 18'' i nie chcę dobierać dystansów metodą prób i błędów ;-)FOSS pisze: Zawiecha pozostała więc standardowa ale dołożyłem dystanse (przód 5mm i tył 15mm) co zdecydowanie poprawiło trakcję i zniwelowało bujanie na boki a jednocześnie pozostawiło komfort na naszych "prostych jak stół" drogach :lol: