części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze

artekk

[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze

Post autor: artekk » 21 maja 2010, 13:29

Moja A8 4.2 FL posiada zawieszenie standardowe 1BM, jednak po kilku BMW które posiadałem wydaje mi się nieco zbyt kołyszące, bujające. Oczekiwałbym większej zwartości, mniejszej "kanapowatości" auta. Wygląd auta też by się pewnie poprawił.
Nie chcę jednak, aby auto stało się totalnym taboretem, A8 trochę komfortu powinno dawać :)

W skrócie - czy oryginalne zawieszenie 1BE, nazywane też s-line jest dużo twardsze? Jeżdżę sporo z rodziną, dobrze gdyby za mocno nie trzęsło.
Szczególnie zależy mi na wypowiedziach kolegów, którzy posiadają jednocześnie "esę" i zwykłe A8.

Wymieniając zawieszenie, zastosowałbym oczywiście fabryczny komplecik czyli sprężyny, amortyzatory i stabilizatory, ewentualnie zamiast fabrycznych amortyzatorów jednorurowe Bilsteiny. W aucie są koła 18".
A może ktoś poleci inną sprawdzoną kombinację amortyzatorów i sprężyn, by połączyć prowadzenie samochodu i troszkę komfortu ?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 01:52 przez artekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 maja 2010, 19:25

artekk pisze:Moja A8 4.2 FL posiada zawieszenie standardowe 1BM, jednak po kilku BMW które posiadałem wydaje mi się nieco zbyt kołyszące, bujające. Oczekiwałbym większej zwartości, mniejszej "kanapowatości" auta. Wygląd auta też by się pewnie poprawił.
Nie chcę jednak, aby auto stało się totalnym taboretem, A8 trochę komfortu powinno dawać :)

W skrócie - czy oryginalne zawieszenie 1BE, nazywane też s-line jest dużo twardsze? Jeżdżę sporo z rodziną, dobrze gdyby za mocno nie trzęsło. (...)
Kolego artekk, w moim A8 mam 1BM (zawieszenie standardowe) a w S8 1BD (zawieszenie sportowe)...
w obu autach mam założone koła 20" i mogę powiedzieć że A8 na takich kołach jest wciąż komfortowe ale S8 jest twarde do tego stopnia że na drodze dojazdowej do mojego osiedla miejscami zwalniam do 30km/h mimo tego, że jest to normalna asfaltówka, główna droga którą jeżdżą 3 linie autobusowe :-?

Jak powiedział mi kolega SJake zawieszenie 1BE (on ma takie w jednym ze swoich A8) jest twardsze niż 1BD :shock:
Jeżeli SJake się nie myli i tak właśnie jest to 1BE to już chyba ostatni stopień twardości przed gwintem - napisz do niego na PW to może powie Ci coś więcej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

artekk

Post autor: artekk » 21 maja 2010, 19:57

FOSS - dzięki, jak zwykle można na Ciebie liczyć :)

Kurczę, widzę, że czeka mnie zabawa z ustawieniem zawieszenia w A8 pod mój gust.
Problem w tym, że mało jest używanych markowych sprężyn na wtórnym rynku, nie ma w czym wybierać. Z nowych w sensownych cenach tylko jakieś Jamexy.
Może na początek spróbuję z twardszymi amorami...

Co do 1BE, jeździłem kiedyś A4 B6 na takim zawiasie i był to totalny beton, auto prawie się nie uginało, stąd moje obawy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 maja 2010, 20:23

artekk pisze:FOSS - dzięki, jak zwykle można na Ciebie liczyć :)
thx ;-)
artekk pisze:Kurczę, widzę, że czeka mnie zabawa z ustawieniem zawieszenia w A8 pod mój gust.
Ano... podobnież jest kilka różnych kombinacji zawieszeń więc niby jest w czym wybierać tylko czy jest ktoś kto ogarnia to wszystko??...

Ale spróbuj użyć "szukajki" bo wydaje mi się, że ktoś tu kiedyś wrzucał opisy wszystkich zawieszeń - oznakowania sprężyn i amorów - tylko ja nie mam pojęcia kiedy i gdzie to było :roll:
artekk pisze:Problem w tym, że mało jest używanych markowych sprężyn na wtórnym rynku, nie ma w czym wybierać. Z nowych w sensownych cenach tylko jakieś Jamexy.
Może na początek spróbuję z twardszymi amorami...
Co do Jamex'ów to z opini zasłyszanych od moich znajomych z branży chyba nie warto ich zakładać... podobno obecne Jamex'y mocno odstają jakościowo od tych które kiedyś produkowali - są firmy tuningowe które w dbalości o swoje dobre imię zaprzestały montować te sprężyny... w ich wypadku sprawdza się powiedzenie - tanie raczej nie będzie dobre.
Zaznaczam że sam na takich nie jeździłem - powtarzam tylko opinie swoich znajomych z branży.
artekk pisze:Co do 1BE, jeździłem kiedyś A4 B6 na takim zawiasie i był to totalny beton, auto prawie się nie uginało, stąd moje obawy.
No właśnie dokladnie takie opinie słyszałem od kolegi SJake i byłem zdziwiony, że on w A8 ma zawieszenie twardsze niż ja w S8 :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 21 maja 2010, 20:53

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

artekk

Post autor: artekk » 21 maja 2010, 21:06

Pioter - dzięki, w ETKA kumam mniej więcej o co chodzi :)

Skrobnij może kilka słówek o tym jak śmiga Twoja esa, czy zawias mocno twardy w odniesieniu do innych aut? Pamiętam też, że sam troszkę się bawiłeś z zawieszeniem, masz jakie wnioski?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 maja 2010, 21:09

pioter pisze:Wrzucał ja :mrgreen:
http://....
No właśnie to... pamiętam, że dostałem oczopląsów od wertowania tych opisów...
violet, orange, brown, green, yellow, silver, white...
łoooo dżizas :shock:

Bezpośrednio do listy kolegi pioter:
http://www.a8team.pl/topics15/91,13.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 21 maja 2010, 21:21

Jak miałem a8 to troszkę było za miękko , koła 17 i zwykły zawias . Zawsze lubiłem mieć sztywne autko , wcześniej miałem same beemki i też zmieniałem sprężyny na sportowe. Teraz w s8 jest wszystko jak trzeba i nic nie muszę zmieniać . Jeżdżę sporo , głównie trasy i naprawdę jest bardzo wygodnie. Nie mogłem dostać ładnych opon na lato 245/45/18 to założyłem 255/45/18 - minimalnie czuję że jest więcej komfortu .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

artekk

Post autor: artekk » 21 maja 2010, 21:27

FOSS pisze:Bezpośrednio do listy listy kolegi pioter:
http://www.a8team.pl/topics15/91,13.htm
Wszystko to znajdziemy w ETKA. Co mnie zaskoczyło ETKA jest na tyle dokładna, że w aucie mam wszystkie kolory sprężyn i numery części amorów dokładnie jak podaje wg VIN itp.

Nie dość, że mamy do dyspozycji mało gratów do A8 i S8 po lifcie, to ze sprzedającymi części np. na allegro i szrotach jest ten kłopot, że nie chce się im nigdy poszukać nr części, zdemontować mcphersona i w ogóle czegokolwiek sprawdzić.
Zdarzyło mi się np., że pewien bardzo pewny siebie handlujący gratami do A8 D2 (polecany także na forum) nie miał czerwonego pojęcia o różnicach w typach zawieszeń D2, a o ETKA nigdy chyba nie słyszał.

Najlepiej więc chyba pokombinować we własnym zakresie... niestety nie będzie to tania zabawa.

>> Pioter

Chyba dążymy do tego samego :) A8 też jest dla mnie trochę za miękkie, przy czym nie jest to kanapa jak Mercedes, w którym nic nie czuć, pomimo miękkości dziury są odczuwalne, więc jaki z niej pożytek?
Rozmawiałem nawet ze znajomym handlarzem, mówił mi że miał kiedyś dwie A8 na handel i że ogólnie super wdzięczne auto (poza 2.5TDI). Potwierdziłem, ale z jednym zastrzeżeniem, nie dokończyłem bo wszedł mi w słowo - "aaa, trochę buja? no wiesz nie jest to BMW..." :)

A opon 245/45/18 też nie mogę znaleźć:) Mam dwie jak nowe i do quattro szukam drugiej sensownej parki.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 maja 2010, 22:51

artekk pisze:Wszystko to znajdziemy w ETKA. Co mnie zaskoczyło ETKA jest na tyle dokładna, że w aucie mam wszystkie kolory sprężyn i numery części amorów dokładnie jak podaje wg VIN itp.
Wszystko OK tylko jak z tego w prosty sposób wyselekcjonować zestaw średnio-utwardzony do konkretnego auta?
artekk pisze:Nie dość, że mamy do dyspozycji mało gratów do A8 i S8 po lifcie, to ze sprzedającymi części np. na allegro i szrotach jest ten kłopot, że nie chce się im nigdy poszukać nr części, zdemontować mcphersona i w ogóle czegokolwiek sprawdzić. (...)
Niestety wiecznie te same problemy...
ja zawsze starannie selekcjonuję sprzedającego (najlepiej jakby byl z Wa-wy i żebym mogł odebrać osobiście) i przed ostateczną decyzją zakupu dzwonię wielokrotnie zadając stertę pytań i upewniając się, że wystawiony na Alledrogo przedmiot to ten który chcę kupić a i tak zdarzają się przypadki, że trafia się jakiś bubel :wpale:
artekk pisze:>> Pioter
Chyba dążymy do tego samego :) A8 też jest dla mnie trochę za miękkie (...)
Mi w A8 zawsze przeszkadzało zachowanie na zakrętach... jak dla mnie jakoś za bardzo się wykłada.
W pierwszym odruchu myślałem o zmianie zawieszenia na takie od S8 aby utwardzić i obniżyć ale od kiedy posiadam eSę cieszę się że nic nie zrobiłem...
teraz kiedy przychodzi mi ochota na obniżanie A8 przypominam sobie tegoroczną zimę i przepychanie śniegu brzuchem S8 i od razu mi przechodzi ;-)
Zawiecha pozostała więc standardowa ale dołożyłem dystanse (przód 5mm i tył 15mm) co zdecydowanie poprawiło trakcję i zniwelowało bujanie na boki a jednocześnie pozostawiło komfort na naszych "prostych jak stół" drogach :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

mycha
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:28
Lokalizacja: śląsk

Post autor: mycha » 21 maja 2010, 22:56

no to piknie...... mam najsłabszy motor, najprostszą skrzynie i najtwardszy zawias...1BE a ja sie zastanawiam co te audi takie twarde :mrgreen: juz myslalem że mi amorki padły a wyszło ok 70% tłumienia ;-)
koń jaki jest , kazdy widzi

artekk

Post autor: artekk » 21 maja 2010, 23:26

>> FOSS

Mi w A8 zawsze przeszkadzało zachowanie na zakrętach... jak dla mnie jakoś za bardzo się wykłada.

No właśnie, skubana wyjeżdża dziobem i trochę się wychyla :)
Mnie też to trochę wkurza i wzdłużne kołysanie się od czasu do czasu. Mam nawet jakiś skan testu, gdzie o tym piszą, że po lifcie chcieli żeby było bardziej komfortowo, przez co zbyt zmiękczyli. Przy okazji wrzucę na forum...

kojot1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 94
Rejestracja: 12 kwie 2010, 21:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kojot1 » 29 maja 2010, 23:47

Ja w swojej s8 mam 1BD kola standard czyli 245/45/18 i powiem ze lata sie calkiem komfortowo, porownywalnie do e60 530d tam jest moze troszke bardziej miekko ale nie duzo moze jeden ton w porownaniu do audi, wiec jak szukasz komfortu i zeby auto nie nurkowalo i nie bujalo sie jak lodka na wodzie to smialo szukaj takiego zawiasu, zanim kupilem s8 mialem okazje sie przejechac zwykla a8 i jest to totalna porazka tak jak piszesz auto plywa strasznie po zakretach i nurkuje przy hamowaniu nie dla mnie ,jak wsiadlem w s8 to odrazu wiedzialem ze to jest to :mrgreen:

artekk

Post autor: artekk » 30 maja 2010, 00:05

Kurczę, no nura daje przy hamowaniu moja, wkurza mnie to jak nie wiem co :)

Ogólnie jeździ się ok, ale na w miarę równej drodze, gdy pojawiają się nierówności, muldy, zaczyna się kołysanie jak na statku, czego nie trawię.
Będę zmierzał do poprawy prowadzenia i zachowania się auta nawet kosztem utraty komfortu, szkoda marnować potencjał osiągów i napędu quattro.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 01 cze 2010, 08:42

FOSS pisze: Zawiecha pozostała więc standardowa ale dołożyłem dystanse (przód 5mm i tył 15mm) co zdecydowanie poprawiło trakcję i zniwelowało bujanie na boki a jednocześnie pozostawiło komfort na naszych "prostych jak stół" drogach :lol:
Możesz napisać coś więcej o tych dystansach? Gdzie i jakie kupiłeś (ewentualnie za ile)? Czy kupowałeś od razu ze śrubami, czy później dobierałeś inne? Jak wygląda sprawa kołnierza centrującego? w 5mm chyba nie występuje, ale 15mm już chyba musi mieć? Czy kupowałeś takie plastikowe pierścienie centrujące? Słyszałem, że są wskazane, tylko nie wiem jakie dobrać i do jakich dystansów. Do jakich felg założyłeś dystanse? ja mam teraz AVUS II 18'' i nie chcę dobierać dystansów metodą prób i błędów ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl