[A8 D2] Końcówki tłumika (jakie wymiary)
A u mnie mam też końcówki ULTERA tylko owalne ( z silencerem)
Zakupione w NORAUTO w Gdansku. Cena była okazyjna bo przecenione z 99 na 49 zł za sztukę.
Nie wiem czy same końcówki zmieniły dźwięk, ale sportowy filtr KN+wycięcie katów(przelot)+ końcówki= fajny dźwięk (jak dla mnie odrobinę JESZCZE za cichy)
Zakupione w NORAUTO w Gdansku. Cena była okazyjna bo przecenione z 99 na 49 zł za sztukę.
Nie wiem czy same końcówki zmieniły dźwięk, ale sportowy filtr KN+wycięcie katów(przelot)+ końcówki= fajny dźwięk (jak dla mnie odrobinę JESZCZE za cichy)
Wyciąłem wszystkie katy i na wieszakach od katów wspawana zwykła, gruba rura z nierdzewki.
Nie wiem czy mają jeszcze promocje na te końcówki, ale warto podjechać mają dobry wybór.
- Jeżeli chodzi o filtr według mnie warto tzn. Kolega ArT i Smoli z trójmiasta załatwili filtry po okazyjnej cenie to raz,
- dwa to filtr się czyści a nie wymienia więc starczy na długo,
- po trzecie i najważniejsze zaraz po założeniu filtra i pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że auto napewno lepiej ciągnie z dolnych obrotów, wkręca się lepiej na nie a to za sprawą mniejszego oporu (więcej powietrza dostaje silnik),
- po czwarte zmienił się dźwięk silnika na bardziej agresywny (głośniejszy minimalnie ale na pewno inny)
Całość dała fajny efekt bo auto chodzi głośniej, bardziej agresywny dźwięk silnika małym kosztem a w środku na trasie jest prawie tak samo jak przed zabiegiem. Jednak po ostatnim Spocie ( gdy przyjechał na niego kolega A8 D3 czarnym) stwierdzam, że jest u mnie za cicho i za łagodnie.
Nie wiem czy mają jeszcze promocje na te końcówki, ale warto podjechać mają dobry wybór.
- Jeżeli chodzi o filtr według mnie warto tzn. Kolega ArT i Smoli z trójmiasta załatwili filtry po okazyjnej cenie to raz,
- dwa to filtr się czyści a nie wymienia więc starczy na długo,
- po trzecie i najważniejsze zaraz po założeniu filtra i pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że auto napewno lepiej ciągnie z dolnych obrotów, wkręca się lepiej na nie a to za sprawą mniejszego oporu (więcej powietrza dostaje silnik),
- po czwarte zmienił się dźwięk silnika na bardziej agresywny (głośniejszy minimalnie ale na pewno inny)
Całość dała fajny efekt bo auto chodzi głośniej, bardziej agresywny dźwięk silnika małym kosztem a w środku na trasie jest prawie tak samo jak przed zabiegiem. Jednak po ostatnim Spocie ( gdy przyjechał na niego kolega A8 D3 czarnym) stwierdzam, że jest u mnie za cicho i za łagodnie.
SERGIO pisze: - Jeżeli chodzi o filtr według mnie warto tzn. Kolega ArT i Smoli z trójmiasta załatwili filtry po okazyjnej cenie to raz,
- dwa to filtr się czyści a nie wymienia więc starczy na długo,
- po trzecie i najważniejsze zaraz po założeniu filtra i pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że auto napewno lepiej ciągnie z dolnych obrotów, wkręca się lepiej na nie a to za sprawą mniejszego oporu (więcej powietrza dostaje silnik),
- po czwarte zmienił się dźwięk silnika na bardziej agresywny (głośniejszy minimalnie ale na pewno inny)
SERGIO myslalem ze jesli chodzi o filtr to tylko tuningowe mity :shock: , jednak pokusa byla tak duza ze wczoraj zakupilem owy filterek KN, dzis montuje i zapowada sie ladna pogoda wiec zabawie sie w Hołka :lol: choc tak szzcerze mowiac nie wiem czy oda mi sie wykrzesac ze zwyklego 2.8 choc odrobinke dodatkowej mocy ale jak stwierdzili uczeni do odwaznych swat nalezy :d
kolego sympatyczny SERGIO napisz mi jeszce co ile trzeba taki filtr przeczyszczac, jak przeczyszcac, i czym to robic, bo niechclabym w przyszlosci miec 300zl w plecy :-P
poZdrowka ;-)
W sprawie filtrów to uderzyć należy do kolegów z forum SMOLI lub ArT.
Jeżeli chodzi o czyszczenie, to ja będę czyścił przy każdej wymianie oleju, tak jak do tej pory wymieniałem filtr powietrza. Na alledrogo jest dostępny zestaw dwóch preparatów za około 59 zł. jeden do czyszczenia a drugi to specjalny olej którym spryskuje się filtr po wyczyszczeniu.
Poprzez włożenie wkładu napewno kucyków nie przybędzie ale tak jak pisałem wcześniej to mam wrażenie że silnik się lepiej dotlenił i lepiej wkręca się z dołu na obroty. Ale to moje pierwsze wrażenie po pierwszej przejażdżce. Po miesiącu nic już nie czuję, poprostu przyzwyczaiłem się.
Jeżeli chodzi o czyszczenie, to ja będę czyścił przy każdej wymianie oleju, tak jak do tej pory wymieniałem filtr powietrza. Na alledrogo jest dostępny zestaw dwóch preparatów za około 59 zł. jeden do czyszczenia a drugi to specjalny olej którym spryskuje się filtr po wyczyszczeniu.
Poprzez włożenie wkładu napewno kucyków nie przybędzie ale tak jak pisałem wcześniej to mam wrażenie że silnik się lepiej dotlenił i lepiej wkręca się z dołu na obroty. Ale to moje pierwsze wrażenie po pierwszej przejażdżce. Po miesiącu nic już nie czuję, poprostu przyzwyczaiłem się.
haha :-D moje wrazena z jazdy sa tez pozytywne albo soebie wkrecam albo rzceywiscie silnik lepeej kreci
ale byc moze to jest tylko kwestia tak jak pisalem wkrecania sobie ;-)
[ Dodano: 2010-05-31, 02:17 ]
ja akurat kupilem tutaj:
http://www.allegro.pl/item1052606482_au ... za_kn.html
ale byc moze to jest tylko kwestia tak jak pisalem wkrecania sobie ;-)
[ Dodano: 2010-05-31, 02:17 ]
ja akurat kupilem tutaj:
http://www.allegro.pl/item1052606482_au ... za_kn.html
Tak jak wcześniej pisałem uderzcie do kolegów SMOLI lub ArT. Napewno filtry załatwią taniej niż 277 zł i to o dużo taniej.
A na marginesie wczoraj próbowałem się z Audi S6 340 KM. Myślałem że zmiecie moją 8semeczkę a tu ku mojemu zdziwieniu sprint na pierwszych dwóch biegach (mimo złej pogody) przegrałem o pół długości auta. Jednak S6 kręcie się do 7000 obr/min a nie 6200 jak moja i to właśnie było widać kiedy u mnie wskakiwała dwójka jego jeszcze ciągnęła.Tak czy siak nie jest źle z moim autem. Napewno jak będę zmieniał to na S8 360 KM
A na marginesie wczoraj próbowałem się z Audi S6 340 KM. Myślałem że zmiecie moją 8semeczkę a tu ku mojemu zdziwieniu sprint na pierwszych dwóch biegach (mimo złej pogody) przegrałem o pół długości auta. Jednak S6 kręcie się do 7000 obr/min a nie 6200 jak moja i to właśnie było widać kiedy u mnie wskakiwała dwójka jego jeszcze ciągnęła.Tak czy siak nie jest źle z moim autem. Napewno jak będę zmieniał to na S8 360 KM
SERGIO pisze:Tak jak wcześniej pisałem uderzcie do kolegów SMOLI lub ArT. Napewno filtry załatwią taniej niż 277 zł i to o dużo taniej.
ajj szkoda ze sie nie wstrzymalem z zakupem to wrzucilbym cos do mojej skarbonki - swinki :oops: :mrgreen:
[ Dodano: 2010-06-01, 14:26 ]
a ja mam marne 2.8 i juz nie raz zjadlo mnie jakies byle gówno co doprowadza mnie do czerwonej goraczki dlatego to juz pewne ze pojawi sie wkrutce u mnie nowa audiczka z mocniejszym motoremSERGIO pisze:A na marginesie wczoraj próbowałem się z Audi S6 340 KM. Myślałem że zmiecie moją 8semeczkę a tu ku mojemu zdziwieniu sprint na pierwszych dwóch biegach (mimo złej pogody) przegrałem o pół długości auta. Jednak S6 kręcie się do 7000 obr/min a nie 6200 jak moja i to właśnie było widać kiedy u mnie wskakiwała dwójka jego jeszcze ciągnęła.Tak czy siak nie jest źle z moim autem. Napewno jak będę zmieniał to na S8 360 KM
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
Panowie odświeżę trochę temat z okazji zbliżającej się wiosny i zapytam.
Który model będzie lepiej pasował w zakresie końcówek:
http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-ok ... 37857.html
czy:
http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-ok ... 64973.html
Chodzi mi o to żeby było zgrabnie i nieprzesadnie.
Co byście polecili ?
Który model będzie lepiej pasował w zakresie końcówek:
http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-ok ... 37857.html
czy:
http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-ok ... 64973.html
Chodzi mi o to żeby było zgrabnie i nieprzesadnie.
Co byście polecili ?
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Oryginalny tłumik końcowy w naszych autach niestety nie daje pełnego "pola do popisu" jesli chodzi o jakieś przeróbki. Wynika to z faktu, że rury wylotowe zakończone końcówkami, nie są proste, wychodzą trochę w kształt litery S. Dlatego montaż końcówki ozdobnej jest możliwy dopiero po drugim, tylnym, kierunkowym zgięciu rury.
Właśnie byłem zmierzyć wszystko, bo tłumik mam w piwnicy :-D i wyszło że:
odległość od tegoż zgięcia czyli miejsca do którego można najgłębiej przyspawać lub wsunąć końcówkę ozdobną do krawędzi końcówki oryginalnej to 12cm. Czyli jeśli proponowane przez Ciebie zamienniki mają 21cm to będą wystawać dalej w tył od oryginału o 9 cm! Czyli nie do przyjęcia, tym bardziej ze ori wystają też nie mało... W tym wypadku trzeba by maksymalnie obciąć cześć montażową końcówki do niezbędnego minimum i przyspawać.
Druga sprawa to średnica końcówek.
Z tego co zmierzyłem, wychodzi że maksymalne co tam wejdzie to 73mm każda i to na styk. Czyli te 70mm będą optymalne i będziesz miał jeszcze 3 luzu między nimi.
Tak dla wiadomości ogółu dodam, że średnica rury końcówek w ori tłumiku to prawie 49mm, natomiast średnica fabrycznej końcówki to 61mm.
Ja bym poszukał coś krótszego i tańszego ;-)
Właśnie byłem zmierzyć wszystko, bo tłumik mam w piwnicy :-D i wyszło że:
odległość od tegoż zgięcia czyli miejsca do którego można najgłębiej przyspawać lub wsunąć końcówkę ozdobną do krawędzi końcówki oryginalnej to 12cm. Czyli jeśli proponowane przez Ciebie zamienniki mają 21cm to będą wystawać dalej w tył od oryginału o 9 cm! Czyli nie do przyjęcia, tym bardziej ze ori wystają też nie mało... W tym wypadku trzeba by maksymalnie obciąć cześć montażową końcówki do niezbędnego minimum i przyspawać.
Druga sprawa to średnica końcówek.
Z tego co zmierzyłem, wychodzi że maksymalne co tam wejdzie to 73mm każda i to na styk. Czyli te 70mm będą optymalne i będziesz miał jeszcze 3 luzu między nimi.
Tak dla wiadomości ogółu dodam, że średnica rury końcówek w ori tłumiku to prawie 49mm, natomiast średnica fabrycznej końcówki to 61mm.
Ja bym poszukał coś krótszego i tańszego ;-)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin