części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A8 D2] Końcówki tłumika (jakie wymiary)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
klon_84

Post autor: klon_84 » 26 maja 2010, 00:20

ok, bede wdzieczny jak za 80dyszek mozna wzisc ;-)

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 28 maja 2010, 00:38

A u mnie mam też końcówki ULTERA tylko owalne ( z silencerem)
Zakupione w NORAUTO w Gdansku. Cena była okazyjna bo przecenione z 99 na 49 zł za sztukę.

Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy same końcówki zmieniły dźwięk, ale sportowy filtr KN+wycięcie katów(przelot)+ końcówki= fajny dźwięk (jak dla mnie odrobinę JESZCZE za cichy)

klon_84

Post autor: klon_84 » 28 maja 2010, 01:24

SERGIO a maja jeszce to na promocji to bym podskoczyl tam, wycioles katy :shock: a pzreglad przechodzi poprawnie, a jaki to przelot wstawiles?

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 28 maja 2010, 07:17

kolego SERGIO po zmianie filtra na k&n co się zmieniło ? i czy warto go kupić ?
toom_ek

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 28 maja 2010, 07:59

Wyciąłem wszystkie katy i na wieszakach od katów wspawana zwykła, gruba rura z nierdzewki.

Nie wiem czy mają jeszcze promocje na te końcówki, ale warto podjechać mają dobry wybór.

- Jeżeli chodzi o filtr według mnie warto tzn. Kolega ArT i Smoli z trójmiasta załatwili filtry po okazyjnej cenie to raz,
- dwa to filtr się czyści a nie wymienia więc starczy na długo,
- po trzecie i najważniejsze zaraz po założeniu filtra i pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że auto napewno lepiej ciągnie z dolnych obrotów, wkręca się lepiej na nie a to za sprawą mniejszego oporu (więcej powietrza dostaje silnik),
- po czwarte zmienił się dźwięk silnika na bardziej agresywny (głośniejszy minimalnie ale na pewno inny)

Całość dała fajny efekt bo auto chodzi głośniej, bardziej agresywny dźwięk silnika małym kosztem a w środku na trasie jest prawie tak samo jak przed zabiegiem. Jednak po ostatnim Spocie ( gdy przyjechał na niego kolega A8 D3 czarnym) stwierdzam, że jest u mnie za cicho i za łagodnie.

klon_84

Post autor: klon_84 » 28 maja 2010, 10:03

SERGIO pisze: - Jeżeli chodzi o filtr według mnie warto tzn. Kolega ArT i Smoli z trójmiasta załatwili filtry po okazyjnej cenie to raz,
- dwa to filtr się czyści a nie wymienia więc starczy na długo,
- po trzecie i najważniejsze zaraz po założeniu filtra i pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że auto napewno lepiej ciągnie z dolnych obrotów, wkręca się lepiej na nie a to za sprawą mniejszego oporu (więcej powietrza dostaje silnik),
- po czwarte zmienił się dźwięk silnika na bardziej agresywny (głośniejszy minimalnie ale na pewno inny)


SERGIO myslalem ze jesli chodzi o filtr to tylko tuningowe mity :shock: , jednak pokusa byla tak duza ze wczoraj zakupilem owy filterek KN, dzis montuje i zapowada sie ladna pogoda wiec zabawie sie w Hołka :lol: choc tak szzcerze mowiac nie wiem czy oda mi sie wykrzesac ze zwyklego 2.8 choc odrobinke dodatkowej mocy :/ ale jak stwierdzili uczeni do odwaznych swat nalezy :d

kolego sympatyczny SERGIO napisz mi jeszce co ile trzeba taki filtr przeczyszczac, jak przeczyszcac, i czym to robic, bo niechclabym w przyszlosci miec 300zl w plecy :-P

poZdrowka ;-)

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 28 maja 2010, 22:19

kolego SERGIO czy istnieje możliwość załatwienia takiego filtra k&n ?
toom_ek

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 28 maja 2010, 22:54

W sprawie filtrów to uderzyć należy do kolegów z forum SMOLI lub ArT.
Jeżeli chodzi o czyszczenie, to ja będę czyścił przy każdej wymianie oleju, tak jak do tej pory wymieniałem filtr powietrza. Na alledrogo jest dostępny zestaw dwóch preparatów za około 59 zł. jeden do czyszczenia a drugi to specjalny olej którym spryskuje się filtr po wyczyszczeniu.

Poprzez włożenie wkładu napewno kucyków nie przybędzie ale tak jak pisałem wcześniej to mam wrażenie że silnik się lepiej dotlenił i lepiej wkręca się z dołu na obroty. Ale to moje pierwsze wrażenie po pierwszej przejażdżce. Po miesiącu nic już nie czuję, poprostu przyzwyczaiłem się.

klon_84

Post autor: klon_84 » 31 maja 2010, 02:15

haha :-D moje wrazena z jazdy sa tez pozytywne albo soebie wkrecam albo rzceywiscie silnik lepeej kreci

ale byc moze to jest tylko kwestia tak jak pisalem wkrecania sobie ;-)

[ Dodano: 2010-05-31, 02:17 ]
ja akurat kupilem tutaj:
http://www.allegro.pl/item1052606482_au ... za_kn.html

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 31 maja 2010, 18:06

Tak jak wcześniej pisałem uderzcie do kolegów SMOLI lub ArT. Napewno filtry załatwią taniej niż 277 zł i to o dużo taniej.
A na marginesie wczoraj próbowałem się z Audi S6 340 KM. Myślałem że zmiecie moją 8semeczkę a tu ku mojemu zdziwieniu sprint na pierwszych dwóch biegach (mimo złej pogody) przegrałem o pół długości auta. Jednak S6 kręcie się do 7000 obr/min a nie 6200 jak moja i to właśnie było widać kiedy u mnie wskakiwała dwójka jego jeszcze ciągnęła.Tak czy siak nie jest źle z moim autem. Napewno jak będę zmieniał to na S8 360 KM

klon_84

Post autor: klon_84 » 01 cze 2010, 14:23

SERGIO pisze:Tak jak wcześniej pisałem uderzcie do kolegów SMOLI lub ArT. Napewno filtry załatwią taniej niż 277 zł i to o dużo taniej.

ajj szkoda ze sie nie wstrzymalem z zakupem to wrzucilbym cos do mojej skarbonki - swinki :oops: :mrgreen:

[ Dodano: 2010-06-01, 14:26 ]
SERGIO pisze:A na marginesie wczoraj próbowałem się z Audi S6 340 KM. Myślałem że zmiecie moją 8semeczkę a tu ku mojemu zdziwieniu sprint na pierwszych dwóch biegach (mimo złej pogody) przegrałem o pół długości auta. Jednak S6 kręcie się do 7000 obr/min a nie 6200 jak moja i to właśnie było widać kiedy u mnie wskakiwała dwójka jego jeszcze ciągnęła.Tak czy siak nie jest źle z moim autem. Napewno jak będę zmieniał to na S8 360 KM
a ja mam marne 2.8 i juz nie raz zjadlo mnie jakies byle gówno co doprowadza mnie do czerwonej goraczki :/ dlatego to juz pewne ze pojawi sie wkrutce u mnie nowa audiczka z mocniejszym motorem :)

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 17 mar 2011, 18:37

Panowie odświeżę trochę temat z okazji zbliżającej się wiosny i zapytam.

Który model będzie lepiej pasował w zakresie końcówek:

http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-ok ... 37857.html

czy:

http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-ok ... 64973.html

Chodzi mi o to żeby było zgrabnie i nieprzesadnie.

Co byście polecili ?
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 17 mar 2011, 20:34

Oryginalny tłumik końcowy w naszych autach niestety nie daje pełnego "pola do popisu" jesli chodzi o jakieś przeróbki. Wynika to z faktu, że rury wylotowe zakończone końcówkami, nie są proste, wychodzą trochę w kształt litery S. Dlatego montaż końcówki ozdobnej jest możliwy dopiero po drugim, tylnym, kierunkowym zgięciu rury.

Właśnie byłem zmierzyć wszystko, bo tłumik mam w piwnicy :-D i wyszło że:

odległość od tegoż zgięcia czyli miejsca do którego można najgłębiej przyspawać lub wsunąć końcówkę ozdobną do krawędzi końcówki oryginalnej to 12cm. Czyli jeśli proponowane przez Ciebie zamienniki mają 21cm to będą wystawać dalej w tył od oryginału o 9 cm! Czyli nie do przyjęcia, tym bardziej ze ori wystają też nie mało... W tym wypadku trzeba by maksymalnie obciąć cześć montażową końcówki do niezbędnego minimum i przyspawać.

Druga sprawa to średnica końcówek.

Z tego co zmierzyłem, wychodzi że maksymalne co tam wejdzie to 73mm każda i to na styk. Czyli te 70mm będą optymalne i będziesz miał jeszcze 3 luzu między nimi.

Tak dla wiadomości ogółu dodam, że średnica rury końcówek w ori tłumiku to prawie 49mm, natomiast średnica fabrycznej końcówki to 61mm.

Ja bym poszukał coś krótszego i tańszego ;-)

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 17 mar 2011, 22:42

a ja bym zostawil oryginal tak jak jest. przerabiane koncowki nieladnie wygladaja - jak swiecidelka na choince.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 18 mar 2011, 11:20

Ja bym zmienił, dla mnie oryginał nie wygląda zbyt ładnie, poza tym wystaje dość mocno poza obrys zderzaka, czego nie lubię. Jak zwykle kwestia gustu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl