części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ moment i kolejność dokręcani

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ moment i kolejność dokręcani

Post autor: telmax » 13 sty 2015, 02:42

Witam!

Leci mi olej z pod jednej uszczelki pod głowicą, nie jest to duży wyciek ale jest, myślę aby dociągnąć głowice, jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcać? Dodam że śruby są od nowości i obawiam się o ich wytrzymałość.

Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, 06:09 przez telmax, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Re: ABZ moment i kolejność dokręcani

Post autor: ernesto » 13 sty 2015, 06:11

telmax pisze:
Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?
Bez problemu jest dojście do śrub głowic.
Poniżej masz link z załącznikiem jaka jest kolejność dokręcenia śrub.
Momentu nie pamiętam.

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 13 sty 2015, 07:23

Dokręć pod kątem 80 stopni w kolejności jak masz na schemacie od "ernesto"
Łukasz10

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 13 sty 2015, 11:20

[hide] Obrazek[/hide]
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 13 sty 2015, 15:04

Sory o 90 stopni
Łukasz10

Gość

Post autor: Gość » 13 sty 2015, 15:06

A to dociąganie jest bezpieczne?

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 13 sty 2015, 21:43

Zapomnij jak dociągnie o 90 stopni to śruby pozrywa albo gwint .
Mi też sie poci, dociągałem śruby myśląc ze się poluzowały ledwo co dałem rade były niektóre jak by przyklejone ! ale i tak nie pomogło dalej się poci.
Pozdrawiam

ernesto

Post autor: ernesto » 13 sty 2015, 21:52

To dociąganie jest musowe. Jeśli tego nie zrobisz to może puścić uszczelka. Mówię o nowej uszczelce.
Lecz jest pewne zastrzeżenie
ABZ to prawda ma najpierw ciągniesz w kolejności 40 Nm, potem 60 Nm potem raz 90 stopni i drugi raz 90 stopni. Ciężko idzie to drugie 90.

Ale jest jeden warunek. Warunek jest taki że za każdym razem po ściągnięciu głowicy producent zaleca zastosowanie nowych śrub.

Podejrzewam że tu dociąganie nie pomoże. Olej dostał się między uszczelkę a płaszczyznę blok/głowica i taka operacja będzie niestety chwilowa.

Osobiście radził bym zrzucenie czapki i wymiana uszczelki. Może wyjdzie drogo ale zastanów się:
Co się może stać:
- pęknie śruba
- za jakiś czas płyny eksploatacyjne zmieszają się:
Pal licho jeśli dostanie się olej do komory spalania ale jeśli płyn dostanie się do oleju zrobi mieszankę gdzie jedynym ratunkiem może być zmiana motorowni.

Przerachuj sobie co Cię wyjdzie taniej. Czy naprawa padniętej uszczelki czy życie w strachu że może coś być nie tak w każdej chwili i zaglądanie do zbiorniczka i stalki co tankowanie.
Weź jeszcze jeden współczynnik do tego rachunku ( co by było gdyby )

Rozumie Cię że pytasz tylko o poradę i oczekujesz odpowiedzi bo chcesz dociągnąć głowicę. Ale wież mi jak uszkodzeniu uległa uszczelka już to nawet dociąganie jej nie pomoże. Ponieważ nie ściśnie jej tak by wyeliminować usterkę.

Nie pisze tu by Ci dokuczyć lecz doradzić i ustrzec przed problemem który niestety jest nieunikniony i znam to z własnego doświadczenia.

Moją radę znasz a wybór należy do Ciebie. Wiem że wiąże się to z wydatkami bo w taką operacje trzeba wsadzić trochę grosza a i zawsze coś wyjdzie dodatkowego rozrząd przy okazji pompa wody, termostat, napinacz, rolka i kasa się mnoży. Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie i podróżować bezstresowo to zrób tak jak Ci mówię.
Ja ze swoją miłością nie miałem ciekawych początków co mogą potwierdzić koledzy. Ale nie szedłem na kompromis bo wiedziałem czym to się może skończyć.
Kompromis może być w dyskusji ale mechanika nie wybacza i czasami za kompromisowe metody może się zemścić.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 14 sty 2015, 07:51

Nic CI to dokręcanie nie pomoże, najwyżej więcej problemów sobie narobisz .Też dokręcałem u siebie .Po tylu latach te uszczelki są jak beton ,a ciekanie pewnie nad alternatorem.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 18 sty 2015, 05:29

No tak nad alternatorem cieknie i co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 18 sty 2015, 13:01

nad alternatorem pewnie z wspornika filtra oleju / chłodniczki oleju. kiedyś miałem 3.7 przedliftowe to robiłem to 2 dni.
u mnie też tam cieknie, jak sobie pomyślę ile to roboty z tym to stwierdzam, że dopóki się nie będzie lało nie ruszam...
Elektronika samochodowa.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 18 sty 2015, 22:51

Jak leci olej nad alternatorem to niestety na 99% uszczelka pod głowicą, lub uszczelniacz wałka rozrządu .Ja za czołem od wałka rozrządu a skończyło się na głowicach .

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 19 sie 2021, 20:46

Trochę odkopie temat.
Mam właśnie zdjęte dekle i wałki i chce dokręcić szpilki głowicy bo wygląda że poci się z uszczelki nad alternatorem.
Na ile NM żeby być pewnym że gwintu nie zerwę?

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 20 sie 2021, 09:01

W ogóle nie dokręcać , wymienić uszczelkę pod głowicą i złożyć na nowych śrubach a nie cudować i pudrować syfa .

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 sie 2021, 11:42

+1
U mnie dokręcanie nie pomogło. Materiał uszczelek miał już mirkopęknięcia przez które sączył się olej.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl