[D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ moment i kolejność dokręcani
[D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ moment i kolejność dokręcani
Witam!
Leci mi olej z pod jednej uszczelki pod głowicą, nie jest to duży wyciek ale jest, myślę aby dociągnąć głowice, jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcać? Dodam że śruby są od nowości i obawiam się o ich wytrzymałość.
Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?
Leci mi olej z pod jednej uszczelki pod głowicą, nie jest to duży wyciek ale jest, myślę aby dociągnąć głowice, jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcać? Dodam że śruby są od nowości i obawiam się o ich wytrzymałość.
Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, 06:09 przez telmax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ABZ moment i kolejność dokręcani
Bez problemu jest dojście do śrub głowic.telmax pisze:
Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?
Poniżej masz link z załącznikiem jaka jest kolejność dokręcenia śrub.
Momentu nie pamiętam.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
To dociąganie jest musowe. Jeśli tego nie zrobisz to może puścić uszczelka. Mówię o nowej uszczelce.
Lecz jest pewne zastrzeżenie
ABZ to prawda ma najpierw ciągniesz w kolejności 40 Nm, potem 60 Nm potem raz 90 stopni i drugi raz 90 stopni. Ciężko idzie to drugie 90.
Ale jest jeden warunek. Warunek jest taki że za każdym razem po ściągnięciu głowicy producent zaleca zastosowanie nowych śrub.
Podejrzewam że tu dociąganie nie pomoże. Olej dostał się między uszczelkę a płaszczyznę blok/głowica i taka operacja będzie niestety chwilowa.
Osobiście radził bym zrzucenie czapki i wymiana uszczelki. Może wyjdzie drogo ale zastanów się:
Co się może stać:
- pęknie śruba
- za jakiś czas płyny eksploatacyjne zmieszają się:
Pal licho jeśli dostanie się olej do komory spalania ale jeśli płyn dostanie się do oleju zrobi mieszankę gdzie jedynym ratunkiem może być zmiana motorowni.
Przerachuj sobie co Cię wyjdzie taniej. Czy naprawa padniętej uszczelki czy życie w strachu że może coś być nie tak w każdej chwili i zaglądanie do zbiorniczka i stalki co tankowanie.
Weź jeszcze jeden współczynnik do tego rachunku ( co by było gdyby )
Rozumie Cię że pytasz tylko o poradę i oczekujesz odpowiedzi bo chcesz dociągnąć głowicę. Ale wież mi jak uszkodzeniu uległa uszczelka już to nawet dociąganie jej nie pomoże. Ponieważ nie ściśnie jej tak by wyeliminować usterkę.
Nie pisze tu by Ci dokuczyć lecz doradzić i ustrzec przed problemem który niestety jest nieunikniony i znam to z własnego doświadczenia.
Moją radę znasz a wybór należy do Ciebie. Wiem że wiąże się to z wydatkami bo w taką operacje trzeba wsadzić trochę grosza a i zawsze coś wyjdzie dodatkowego rozrząd przy okazji pompa wody, termostat, napinacz, rolka i kasa się mnoży. Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie i podróżować bezstresowo to zrób tak jak Ci mówię.
Ja ze swoją miłością nie miałem ciekawych początków co mogą potwierdzić koledzy. Ale nie szedłem na kompromis bo wiedziałem czym to się może skończyć.
Kompromis może być w dyskusji ale mechanika nie wybacza i czasami za kompromisowe metody może się zemścić.
Lecz jest pewne zastrzeżenie
ABZ to prawda ma najpierw ciągniesz w kolejności 40 Nm, potem 60 Nm potem raz 90 stopni i drugi raz 90 stopni. Ciężko idzie to drugie 90.
Ale jest jeden warunek. Warunek jest taki że za każdym razem po ściągnięciu głowicy producent zaleca zastosowanie nowych śrub.
Podejrzewam że tu dociąganie nie pomoże. Olej dostał się między uszczelkę a płaszczyznę blok/głowica i taka operacja będzie niestety chwilowa.
Osobiście radził bym zrzucenie czapki i wymiana uszczelki. Może wyjdzie drogo ale zastanów się:
Co się może stać:
- pęknie śruba
- za jakiś czas płyny eksploatacyjne zmieszają się:
Pal licho jeśli dostanie się olej do komory spalania ale jeśli płyn dostanie się do oleju zrobi mieszankę gdzie jedynym ratunkiem może być zmiana motorowni.
Przerachuj sobie co Cię wyjdzie taniej. Czy naprawa padniętej uszczelki czy życie w strachu że może coś być nie tak w każdej chwili i zaglądanie do zbiorniczka i stalki co tankowanie.
Weź jeszcze jeden współczynnik do tego rachunku ( co by było gdyby )
Rozumie Cię że pytasz tylko o poradę i oczekujesz odpowiedzi bo chcesz dociągnąć głowicę. Ale wież mi jak uszkodzeniu uległa uszczelka już to nawet dociąganie jej nie pomoże. Ponieważ nie ściśnie jej tak by wyeliminować usterkę.
Nie pisze tu by Ci dokuczyć lecz doradzić i ustrzec przed problemem który niestety jest nieunikniony i znam to z własnego doświadczenia.
Moją radę znasz a wybór należy do Ciebie. Wiem że wiąże się to z wydatkami bo w taką operacje trzeba wsadzić trochę grosza a i zawsze coś wyjdzie dodatkowego rozrząd przy okazji pompa wody, termostat, napinacz, rolka i kasa się mnoży. Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie i podróżować bezstresowo to zrób tak jak Ci mówię.
Ja ze swoją miłością nie miałem ciekawych początków co mogą potwierdzić koledzy. Ale nie szedłem na kompromis bo wiedziałem czym to się może skończyć.
Kompromis może być w dyskusji ale mechanika nie wybacza i czasami za kompromisowe metody może się zemścić.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź