[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Wie ktoś o co chodzi? blok pomiarowy-akumulatora-grupa 007 cały czas bez względu na zmianę kodowań,stopnia naładowania itp. w okienku jak widac na fotce jest- Not OK. Niby akumulator działa prawidłowo, ale w innych A8 które sprawdzałem vagiem jest OK' więc ,nie daje mi to spokoju
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Panowie,dzisiaj rano miałem rozładowany akumulator do5,6 volt. Najprawdopodobniej miałem nie zamknięte auto, ale czy to mogło być przyczyną?
I niestety akumulator nie może się podnieść 18 godz ładowania i pokazuje 10,5 V pewnie doszczętne rozładowanie,spowodowało nieodwracalne skutki. :-/
aku kupiłem rok temu w aso wiec jest na gwarancji,pytanie czy uznają gwarancje w takim przypadku?
I niestety akumulator nie może się podnieść 18 godz ładowania i pokazuje 10,5 V pewnie doszczętne rozładowanie,spowodowało nieodwracalne skutki. :-/
aku kupiłem rok temu w aso wiec jest na gwarancji,pytanie czy uznają gwarancje w takim przypadku?
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Witajcie,
wczoraj na zgaszonym silniku pobawiłem się vcds , skanowanie błędów auto scan , pojedyncze przeglądanie modułów , kasowanie błędów chwilowych itd,
następnie w menu serwisowym zielonym przeglądałem opcje ukryte,
zmieniłem logo startowe MMI z RS6 na standardowe,
trwało to jakieś 30-40 min , po wsadzeniu kluczyków otrzymałem komunikat o spadku naładowania akumulatora ,
wchodzę w MMI stan naładowania baterii i pokazywało 60% , przedtem cały czas 100% naładowania ,
swiatla pogaszone , drzwi zamknięte wiec lampki się nie świeciły, czy to możliwe żeby vcds tak mi zeżarł akumulator? robiłem na wyłączonym silniki nastawy podstawowe klap klimatronika?
autem jeździłem cały weekend w trasie badz po miesicie, wcześniej za każdym razem bateria była 100% naładowana , nawet jak auto stało tydzień nie używane.
wczoraj na zgaszonym silniku pobawiłem się vcds , skanowanie błędów auto scan , pojedyncze przeglądanie modułów , kasowanie błędów chwilowych itd,
następnie w menu serwisowym zielonym przeglądałem opcje ukryte,
zmieniłem logo startowe MMI z RS6 na standardowe,
trwało to jakieś 30-40 min , po wsadzeniu kluczyków otrzymałem komunikat o spadku naładowania akumulatora ,
wchodzę w MMI stan naładowania baterii i pokazywało 60% , przedtem cały czas 100% naładowania ,
swiatla pogaszone , drzwi zamknięte wiec lampki się nie świeciły, czy to możliwe żeby vcds tak mi zeżarł akumulator? robiłem na wyłączonym silniki nastawy podstawowe klap klimatronika?
autem jeździłem cały weekend w trasie badz po miesicie, wcześniej za każdym razem bateria była 100% naładowana , nawet jak auto stało tydzień nie używane.
Na wstępie zacznę od tego, że postawione pytanie jest błędne - VCDS nie może rozładować akumulatora bo jest to program diagnostyczny zainstalowany na jakimś komputerze nie potrzebujący do swojej pracy jakiegoś zewnętrznego zasilania w postaci jak tutaj samochodu <tjaa>rav85 pisze:... czy to możliwe żeby vcds tak mi zeżarł akumulator? robiłem na wyłączonym silniki nastawy podstawowe klap klimatronika?
Sam kabel diagnostyczny wpięty w gniazdo OBD również nie rozładuje akumulatora.
Przyczyną rozładowania akumulatora jest natomiast niewątpliwie dłuższy postój z włączonym zapłonem kiedy sporo urządzeń elektrycznych a aucie pracowało bądź pozostawało w gotowości do pracy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jeżeli aku jest sprawny, sterownik zarządzania energią również oraz inne systemy elektryczne też to drastyczne rozładowanie akumulatora raczej ci nie grozi ale....rav85 pisze:pytanie na przyszłość:
czekam na kogoś w aucie 20-30 min - kluczyk w stacyjne w pozycji 0, gra radio, otwarty ekran MMI, czy takie słuchanie radia na postoju może mi drastycznie rozładować akumulator?
po jakimś czasie takiego słuchania na ekranie może pojawić się komunikat o tym że z powodu spadku napięcia system zostanie wyłączony i żeby uruchomić pojazd.
Po pojawieniu się tego komunikatu uruchom auto albo poczekaj spokojnie aż system sam się wyłączy ale.... jeżeli po tym komunikacie i wyłączeniu systemu włączysz radio ponownie i tak zrobisz sobie kilkukrotnie to możesz doprowadzić do sytuacji, że już z własnego akumulatora auta nie uruchomisz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Koledzy, dopadł i mnie problem z prądem spoczynkowym. Dzisiaj naladowalem aku do pełna, na mmi100%. Ładowanie sprawdzałem na aku na włączonym silniku i było 13.7. Zobaczę czy po nocy rozładuje czy bedzie trzymać poziom. Podpowiedzcie jak sprawdzić pobór prądu gdzieś ok 20 min po zamknięciu auta? Założyć na aku kable i wyciągnąć na zewnątrz samochodu aby sprawdzić pobór? Czy zacząć od wypinania wzmacniacza, telefonu, sterownika mmi i zapętlenia, czy może podmienić sterownik zarządzania energia na ten z literka C?
kto ma VAS i zrobi mi taką diagnozę? Okolice Czestochowy Nowy aku, auto zawsze odpali bez problemu ale po nocy dwóch jest tylko 40-50% aku
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak teoretyzując to nie używane, nie odpalane auto ile może stać, aby móc je później odpalić? Tak na marginesie rozumiem, że to nie jest normalne, skoro podczas całodniowego pucowania auta, przy włączonym radiu, później nie mogę go odpalić?....aro51 pisze:.....bo nie jest to normalne, ze auto na przestrzeni kilku tygodni sie rozladowuje.
Choć z tego co widzę FOSS już wyjaśnił, że to jest normalne
Powiem tak. Nowy aku + całkowite pozbycie się problemu nieusypianiem sterowników i auto stało tydzień bez odpalania po czym po pierwszym odpaleniu odrazę sprawdziłem aku i jest 100%
Ostatnio na grillu moje a8 robiło za sprzęt grający i po 8 godzinach było 90%
Ostatnio na grillu moje a8 robiło za sprzęt grający i po 8 godzinach było 90%
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Szczerze mówiąc w te 8 godzin ciężko mi uwierzyć.drago_o pisze:Ostatnio na grillu moje a8 robiło za sprzęt grający i po 8 godzinach było 90%
Jeżeli grało bez zapłonu to nagłośnienie powinno automatycznie się wyłączyć po określonym czasie i w timerach nie da chyba się ustawić 8 godzin.
Jeżeli grało na zapłonie to 8 godzin tym bardziej jest zaskakujące - na samym zapłonie bez używania jakichkolwiek odbiorników prądu ciężko zrobić kompletną aktualizację softu a ta operacja trwa jednak zdecydowanie krócej niż 8 godzin.
Może jednak coś jest na rzeczy ale je jeszcze nie spotkałem D3 która grała by 8h bez przerwy i jeszcze po tym miała stan aku nie agonalny
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-