
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Czujniki ciśnienia w oponach - problem.
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
I tu pod tym względem lepsze rozwiązanie ma BMW w np w E60 nie ma żadnych czujników pomiar ciśnienia jest mierzony na podstawie obrotu koła czytany z tego jak się nie mylę z czujnika ABS , po zmianie kół z letnich na zimowe trzeba wejść tylko w Menu i zaakceptować zmianę i 0 problemów.
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
A moim zdaniem system na czujniki w kołach jest lepszy.... droższy w obsłudze, a i owszem, ale lepszy bo daje odczyty z każdego z kół w czasie rzeczywistym.Ogród-Lca pisze:I tu pod tym względem lepsze rozwiązanie ma BMW w np w E60 nie ma żadnych czujników pomiar ciśnienia jest mierzony na podstawie obrotu koła czytany z tego jak się nie mylę z czujnika ABS , po zmianie kół z letnich na zimowe trzeba wejść tylko w Menu i zaakceptować zmianę i 0 problemów.
Ilu z was i jak często sprawdza ciśnienie w kołach?
A wiecie jak zmienia się ciśnienie w oponie przy różnych temperaturach otoczenia?
Ja w D3 mam rzeczywisty podgląd na ciśnienie i temperaturę powietrza w oponach i dzięki temu sprawdzam ciśnienie regularnie 2-3 razy w tygodniu - bądź co bądź nic mnie to nie kosztuje, ot kliknąć kilka razy w MMI i już.
Kontrola w czasie rzeczywistym polega również na tym, że pomiar jest dokonywany także na postoju.
Jakiś czas temu późnym wieczorem złapałem niestety gumę (jakieś coś leżało na jezdni) i sygnał alarmowy pojawił się akurat jak stałem na światłach. Zerknąłem w MMI i od razu, nie wysiadając z auta oceniłem powagę sytuacji - powietrze schodziło z koła w oka mgnieniu więc nie kontynuowałem jazdy tylko zaraz za skrzyżowaniem zjechałem na bok.
Teraz ktoś kto ma większą styczność z BMW wie pewnie że praktycznie wszystkie modele po roku 2008 (a może i sporo wcześniej ale już tego nie pamiętam) fabrycznie wyjeżdżały na oponach RunFlat. Oznacza to ni mniej ni więcej to, że pomimo znacznego spadku ciśnienia powietrza w oponie kierowca może kontynuować jazdę bez istotnych problemów z trakcją i bez istotnego wpływu na bezpieczeństwo.
Co więcej system czytający z obrotów koła nie powie nam ile tego powietrza jest w oponie a tylko informuje, że ciśnienie spadło - ale same oględziny opony na poboczu nic nie dadzą bo opona RunFlat nawet kompletnie bez powietrza stoi tylko lekko ugięta.
Nie wspominając już o tym, że opony Run Flat ze względu na swoją konstrukcję są pieruńsko twarde, 17" RF w BMW jest tak komfortowe jak moje tradycyjne 20" w Audi

Na koniec dodam, że pracując swego czasu w BMW testowałem opony RunFlat i jazdę na nich bez powietrza i z nabytego przez lata doświadczenia wolę jednak tradycyjne opony i system pomiaru ciśnienia w każdym kole, najlepiej taki jaki oferuje D3 czyli z podglądem na każde koło w ekranie MMI

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tak masz rację system w Audi z czujnikiem na każe koło jest na pewno lepszy i bezpieczniejszy, ale pod warunkiem że działa i nie trzeba raz na jakiś czas wymieniać czujnika za nie małą kwotę + jego wymiana co się wiąże z demontażem i montażem opony + wyważenie takiego koła 19-20 calowego to też kilkadziesiąt złotych , więc chyba każdy indywidualnie musi do tego podejść jak często łapie gumę itp bo ja ostatnią złapałem parę lat temu więc może czasami lepiej opłaca się poświęcić oponę.
Co nie zmienia fakt że jeden czujnik mi nie działa mam wyłączoną opcję pomiaru ciśnienia i będę chciał to zrobić bo lubię jak mi w aucie wszystko działa tylko muszę poszukać sprawnego czujnika ktoś tu pisał że lepiej założyć od lifta że są trwalsze ?
Co nie zmienia fakt że jeden czujnik mi nie działa mam wyłączoną opcję pomiaru ciśnienia i będę chciał to zrobić bo lubię jak mi w aucie wszystko działa tylko muszę poszukać sprawnego czujnika ktoś tu pisał że lepiej założyć od lifta że są trwalsze ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Macie rację, ale wiadomo, każde rozwiązanie niesie za sobą pewne ograniczenia. Ja średnio raz w roku łapię jakiś wkręt w oponę. Dobrze, jeśli słychać, że coś się telepie. Ale jeśli nie słyszysz, a powietrze schodzi, to dopiero po pewnym czasie (np. kilku kilometrach) na profilu 40 odczuwa się ubytek powietrza, i to raczej zauważy to wprawny kierowca. Trochę to odczuwanie zakłóca nam napęd na wszystkie koła. I jest wysoce prawdopodobne, że zanim kierowca poczuje że coś jest nie tak - z powodu niskiego ciśnienia opona ulegnie uszkodzeniu i będzie po prostu do wyrzucenia. A jako ciekawostkę polecam w trakcie jazdy po ekspresówce (im bardziej auto obciążone tym większy efekt) wysiąść i sprawdzić na postoju organoleptycznie temperaturę opony - bywa naprawdę ciepła.
Bądź dobry jak chleb.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Koper tutaj masz temacik.koper86 pisze:Panowie a jak wyłączyć w zielonym menu to zeby nie sprawdzało cisnienia w oponach ??

A najlepiej napraw to co zepsute

http://www.a8team.pl/d3-06-42tdi-wylacz ... vt9114.htm
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
widzę jszcze jakieś anteny,więc potrzebny jest :aro51 pisze:Sterownik, wiazka, 4 czujniki
- sterownik 4D0 907 273 C -widzę również że są z literką A,jakaś większa różnica między nimi?
-4 czujniki 4D0 907 275 C 433Mhz
-4 anteny 4E0907277 - tutaj też widzę różną literówkę - A -B
-4 uchwyty do anten
- wiązka do sterownika
Sterownik powinien znajdować się pod tylną kanapą i co dalej?
Ktoś może opisać montaż tych czujnków?- najbardzie intersuje mnie podłączenie sterownika-jakt to powinno wyglądać.
Czy dokładne numery wraz z literkami anten,czujników ,sterownika można dobrać po numerze VIN?
Po vinie naturalnie nie skompletujesz zestawu bo go nie posiadasz, chyba ze po vinie auta ktore ma system kontroli cisnienia.
Masz okazje przetrzec szlak dla innych...
Rozwiazania dwa
1. Schematy elektryczne elsa i jazda
2. Znajdujesz trupa na czesci nierozbebeszonego i kupujesz z niego komplet wiazki i sterownik przy okazji patrzac gdzie i jak jest podlaczona.
Ja jak najbardziej sluze pomoca, co mam to dam, u siebie w aucie ww system posiadam to moge cos podejrzec.
Masz okazje przetrzec szlak dla innych...

Rozwiazania dwa
1. Schematy elektryczne elsa i jazda
2. Znajdujesz trupa na czesci nierozbebeszonego i kupujesz z niego komplet wiazki i sterownik przy okazji patrzac gdzie i jak jest podlaczona.
Ja jak najbardziej sluze pomoca, co mam to dam, u siebie w aucie ww system posiadam to moge cos podejrzec.
Dzięki kolego,puki co to badam temat ale i tak będę doposazac gdyź mi się bardzo przyda ten gadzetaro51 pisze:Po vinie naturalnie nie skompletujesz zestawu bo go nie posiadasz, chyba ze po vinie auta ktore ma system kontroli cisnienia.
Masz okazje przetrzec szlak dla innych...
Rozwiazania dwa
1. Schematy elektryczne elsa i jazda
2. Znajdujesz trupa na czesci nierozbebeszonego i kupujesz z niego komplet wiazki i sterownik przy okazji patrzac gdzie i jak jest podlaczona.
Ja jak najbardziej sluze pomoca, co mam to dam, u siebie w aucie ww system posiadam to moge cos podejrzec.

W poszukiwaniu kompletu czujników w Holandii natchnąłem się na jakieś nowe zamieniki po 55euro sztuka,jest napisane że zastępują ori czujniki 4d0907275C ,ktoś coś wie na ten temat?
Ktoś z koegów wie jaka jest róznica między sterownikami cisnienia opon???
chodzi mi o literówkę??
4E0 907 273
4E0 907 273 A
4E0 907 273 C
Ktoś z koegów wie jaka jest róznica między sterownikami cisnienia opon???
chodzi mi o literówkę??
4E0 907 273
4E0 907 273 A
4E0 907 273 C