[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z biciem kół
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z biciem kół
Mam mały(mozę nie mały) problem. Otóż zmieniłem koła zimowe na wieksze z 17 na 18 cali. Po załozeniu tych 18-stek niestety ale przy predkosci 120-140km/h koła dość mocno biją. Byłem wyważyc koła ale prawie nic sie nie zmieniło. Czy mozliwe ze drgania powstaja od przegóbów,wahaczy czy skrzyni??????????
Choc na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Czy mozliwe ze są zle wyważone???????(maszyna do wyważania kręci kołem niezbyt szybko a drgania są powyżej 100km/h)
Choc na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Czy mozliwe ze są zle wyważone???????(maszyna do wyważania kręci kołem niezbyt szybko a drgania są powyżej 100km/h)
Najprawdopodobniej masz pogięte/podbite te 18stki i ci nawalają
Pierścienie centrujące jeśli siedzą ciasno na piaście oraz jak nałozysz na felgę i również nie będą mieć luzu to ok, ale ja bym celował tu w krzywe felgi jeśli na 17" było wsio ok.
No i oczywiście mogą być źle wyważone
Możesz podmienić tył z przodem i zobacz jak wtedy będzie i sprawdza te pierścienie
Pierścienie centrujące jeśli siedzą ciasno na piaście oraz jak nałozysz na felgę i również nie będą mieć luzu to ok, ale ja bym celował tu w krzywe felgi jeśli na 17" było wsio ok.
No i oczywiście mogą być źle wyważone
Możesz podmienić tył z przodem i zobacz jak wtedy będzie i sprawdza te pierścienie
Ostatnio zmieniony 19 sty 2015, 19:49 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
Jeśli felga będzie mieć delikatne podbicie to nie wiem czy maszyna to wylapie <niewiem>
Generalnie jest tak ze jak ci nawalą mnóstwo odważnikow to felga raczej prosta nie jest. ale zanim zaczniesz porostować to podmień koła, sprawdź pierścienie, daj jeszcze raz na wyważarkę...
Generalnie jest tak ze jak ci nawalą mnóstwo odważnikow to felga raczej prosta nie jest. ale zanim zaczniesz porostować to podmień koła, sprawdź pierścienie, daj jeszcze raz na wyważarkę...
to nie jest zwykły napęd...to
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
No właśnie obawiam się że problem bicia leży właśnie w dystansach lub pierścieniach,skoro koła wyważałeś i wszystko było OK to ten element można wykluczyć z kręgu podejrzanych.kryhawrc pisze:Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni
Jakie masz te dystanse z kołnierzem centrującym czy bez?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
z tymi maszynami/wulkanizatorami to naprawdę różnie bywa.też miałem problem z biciem, tylko przy hamowaniu. Bywałem u wielu wymieniaczy kół i u jednego mam proste felgi, a u innego już były krzywe. To wyważanie to też o kant można potłuc. U jednego wymieniałem opony i po dwóch dniach połowy odważników nie miałem ostatnio też wymiana na zimówki potem bicie, po 2 tyg pojechałem na wyważenie i oczywiście skopane na 3 kołach. U mnie finalnie jajowata opona była powodem bicia. Oczywiście żaden wulkanizator do tego nie doszedł tylko gość od hamulców <tjaa>kryhawrc pisze:spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????
A tak zapytam o te pierścienie centrujące. Z jakiego materiału są wykonane i czy po osadzeniu felgi razem z tym pierścieniem nie ma zbyt dużego luzu na piaście ? Czy ten pierścień idealnie przylega płaszczyzną do felgi ? Zrób zdjęcie jak to wygląda.
U mnie są na zimówkach pierścienie centrujące i jest spokój ale wiadomo wykonanie jednaego elementu a drugiego może być ogromna róznica.
U mnie są na zimówkach pierścienie centrujące i jest spokój ale wiadomo wykonanie jednaego elementu a drugiego może być ogromna róznica.
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.kryhawrc pisze:Pierscienie są plastikowe,
Plastik to nie aluminium czy metal, podlega odkształceniu i może powodować drgania. Zmień na pierścienie z jakiegoś metalu. Plastik się nie nadaje do tego.
Raz w życiu miałem na R19 plastikowe pierścienie centrujące uległy minimalnym pęknięciom i też były podobne cuda co u Ciebie.
Skoro na wyważarce jest ok, po założeniu z pierścieniem nie to tu misi byś problem.
Zamów nowe i będzie dobrze.
Dam Ci pewien przykład. Dawno temu miałem Forda Mondeo z podobnymi objawami. Dostawałem szału, zrobiłem całe zawieszenie od góry do dołu, zbieżność, nowe felgi, opony a bicie pozostawało przy dużych prędkościach.
Pewnego razu pojechałem do kumatego gościa i powiedziałem mu o co chodzi. Ten podszedł do auta, zdemontował kołpaki i kazał mi się przejechać. Dosłownie Kaszpirowski.
Pierdoła a narobiła wydatków i nerwów.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 22:57 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.