Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] Log auta z nowa przeplywka potrzebny 4.2

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D2 preFL ALL ] Log auta z nowa przeplywka potrzebny 4.2

Post autor: Bugalon » 21 sty 2015, 20:50

Mam taki problem, badalem kilkanascie aut vagiem i przepływki zawsze pokazywały w okolicy 200. Wydaje mi się że to zdecydowanie za malo. Ma ktos loga pod obciazeniem samochodu z nowym przeplywomierzem? Nawet z pedalem w podlodze w bloku 4 uchylenia przepustnicy siegaja maksymalnie 85%, kiedy ta przepustnica otwiera sie na 100? Bo mam uzasadnione podejrzenia ze jesli przeplywka nie pokaze wiecej to i przepustnica do konca nie pojdzie.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 sty 2015, 20:54

Przepływka powinna pokazać w granicach 248g/się jeśli jest nowa / sprawna...
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 21 sty 2015, 20:56

Mowisz o przedlifcie? Przepustnica na lince więc sprawdź jej naciąg bo może się zluzować. Moja wiekowa przepływka wskazała 218 więc jeszcze pojeździ. Fakt że sprawdzałem jak miałem jeszcze lekko luźną linke od gazu i nie otwierała do końca lecz wtedy o tym nie wiedziałem.
Jesli jednak jest dobrze naciągnięta linka to czujnik położenia przepustnicy może mieć zadyszkę

Przy okazji zrobie jeszcze jednego loga ale to jak poogarniam sprawy :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 sty 2015, 21:02

Tak czy inaczej 4,2 w okolicach 200g/s to zdecydowanie za mało. Ja taki odczyt miałem i auto było zamulone. Kupiłem nową przepływke i po pierwszym logu miałem takie wartości

Obrazek

Z tym że przepływka do FL to koszt z rzędu 350zl a do PreFL chyba ponad 800zl :/
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 21 sty 2015, 21:04

Tak do staruszka jest droższy nie wiedzieć czemu...
Jesli wskazuje 200 to już umiera jak moja wskazała wtedy 218 to teraz bedzie z 220 a to juz w normie.
Martin w FL powinna wskazywac nieco więcej-310PS masz.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 21 sty 2015, 21:07

Kurde widzicie, kilkanascie sztuk pokazywalo do 200 wiec przyjalem to za norme. Te 242 robi robote. Naciag linki sprawdze bo po wdepnieciu w podloge kurde nie pokazuje mi w 4 bloku full throttle i mam wrazenie ze auto jedzie za slabo.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 sty 2015, 21:08

No dokładanie 248g/s tak więc myślę ze te 242 w porównaniu do 180 które miałem wczesniej to super wynik, a auto ma teraz power ohne Ende ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 21 sty 2015, 21:13

Dobra, napne linke i zrobie logi, jak pokaze mniej jak 230 to zrobie czyszczenie, jak czyszczenie nie pomoze to bede wymienial.

Aaa i stwierdzam jednoznacznie ze musi byc cos nie tak bo mi automat za wczesnie biegi zmienia (kolo 6,1k) Na bank cos z linka musze miec.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 sty 2015, 21:19

W jakim zakresie obrotów, które biegi wrzuca?
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 21 sty 2015, 21:22

U mnie ktoś pochrzanił coś z linką,jej zabezpieczenie było z drugiej strony,jeździłem z tym dobre 6 lat :D Skutkiem tego się zluzowała i z półtora cm jeszcze mozna było ją pociągnąć przy pedale już w desce.
Wskazaniami przepływki wyższymi od 220 sie nie martw jest ok. Z wiekiem każda nieco słabnie.
Co do biegów jak wszystko posprawdzasz może zmień kodowanie jak ja (niedawno pisaliśmy o tym) sprawa sie zmieniła i jest lepiej :)

ernesto

Post autor: ernesto » 21 sty 2015, 21:23

Na wskazania przepływki ma wiele czynników takich jak filtr powietrza czy też szczelność dolotu.
Jeśli dolot będzie nie szczelny będzie sobie jakąś swoją procentowością ciągną powietrze bokiem. Zmniejszając tym samym przepływ powietrza prawidłowym kanałem przez przepływomierz.

Dlatego też w silniku typu gaźnik jest to nieistotne.
Natomiast w naszym przypadku jej prawidłowe wskazania przekładają się na obliczenie odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej pracę skrzyni biegów, kulturę pracy, rozruch itp.

Wiele osób w ogóle nie zdaje sobie sprawy z tego jak niewielka nieszczelność potrafi wpłynąć na prace owej jednostki napędowej.
Ja to przechodziłem ostatnich czasy i byłem naprawdę w szoku. Szukałem winy w wielu podzespołach choć mój kolega uparł się bym szukał lewego powietrza i miał racje.

A wskazania przepływki również miałem zaniżone tak jak piszesz.
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm
sam zobacz

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 sty 2015, 21:36

ernesto pisze:prawidłowe wskazania przekładają się na obliczenie odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej pracę skrzyni biegów, kulturę pracy, rozruch itp.
Potwierdzam! U mnie po wymianie przepływki, nie wspominając o poprawie kondycji silnika, zmieniła się również praca ASB i teraz pracuje praktycznie niewyczuwalnie
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 24 sty 2015, 20:51

Dobra, czeka mnie wiecej pracy niz myslalem, po wstepnym rozebraniu silnika oczom moim ukazalo sie kilka cewek z BMW i jakies lepienie tej gumy miedzy przepustnica a rura ssaca. Temat na razie otwarty bo trzeba czesci kupic ale mam jeszcze jedno pytanie:

Napiąłem linkę gazu tak jak należy ale dalej mam problem. Nawet przy otwarciu przepustnicy z palucha na full na vagu widzę że uchylenie jest na 87% zaledwie. Może ktoś z Was sprawdzic jak to u Was wyglada? Bo teraz nie wiem czy powinienem rozbierac potencjometr i cos przy nim grzebac czy to normalne.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sty 2015, 20:56

Bugalon pisze: Nawet przy otwarciu przepustnicy z palucha na full na vagu widzę że uchylenie jest na 87% zaledwie.
Chyba raczej są to stopnie inaczej kąt otwarcia.
Przepustnica nie otwiera się na stopnie.
Pełne otwarcie przepustnicy jest 90 stopni

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 24 sty 2015, 21:23

Witam
Kolego wejdz sobie na skrzynie i w grupie 2 masz otwarcie przepustnicy w % u mnie jest 99.61%
Również w silniku grupa 4 otwarcie przepustnicy w stopniach u mnie jest 89,
w tej samej grupie pozycja czwarta to co widzi komp :

Na biegu jałowym - pedał puszczony
Czesciowe otwarcie - czesciowo wcisnięty
Przepustnica całkowicie otwarta - gaz do dechy
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl