Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown

Post autor: beyer28 » 02 lut 2015, 18:43

Chciałem podpytać jak jest u Was z kickdownem. Ogólnie zasada jest, że w momencie depnięcia zbija 2 biegi niżej. Jadąc dziś na 4 przy 60km/h lala odeszła zacnie, ale z ciekawości przerzuciłem na tipa i ku mojemu zdziwieniu był 3bieg <niewiem> a powinien być chyba 2 <niewiem> jadąc z większą prędkością ( zazwyczaj jest już 5bieg) zrzuca o 2 niżej. Jak to jest z tym? czy te dwa biegi w dół to jest jak amen w pacierzu, czy jest to jakoś uzależnione od prędkości bądź danego biegu. Szczerze to nigdy w to nie wnikałem, bo odejścia przy wyprzedzaniu nigdy mi nie brakowało, ale zastanawiam się, czy nie powinien ciągnąć z większego 'downa' :)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 lut 2015, 18:58

zalezy od predkosci mi się zdaje chyba nie jest to jakąś regułą ze redukuje 2 stopnie zawsze tak czy owak mogl ci juz o 1 podbic w góre :)
bądź sobą, wariatów też lubią

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 02 lut 2015, 19:23

Zrzuci o dwa biegi jeżeli obroty na to pozwolą .

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 lut 2015, 19:33

To zrób inaczej...przerzuć na Tipa i wtedy wciśnij kick'a i zobacz czy że jedzie o dwa biegi czy nie. Oczywiście prędkość i zakres obrotów też mają znaczenie jak wyżej wspomniano, ale generalnie powinna zrzucać o 2 biegi w dół.
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 lut 2015, 19:49

preston81, mi też się wydaje, że to aby zrzucił 2 biegi to najpierw musi mieć do tego odpowiednie warunki :)
Bartul, właśnie, ciekawi mnie ile wynosi granica do zbicia o 2biegi, ja miałem ok 1600 i o jeden zrzucił
martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 lut 2015, 19:52

beyer28 pisze:martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola...
Na tipe też powinien zrzucić przy wciśniętym kicku oraz trzymając go cały czas, jeśli dojdzie do końca obrotów powinna ASB przerzucić na wyższy bieg.
to nie jest zwykły napęd...to

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 02 lut 2015, 20:13

A zapomniałem ze jeszcze ma znaczenie szybkość wciskania pedału gazu faktycznie jak wciskałem ospale ale z kickdownem to o jeden zrzuca.
Na tipie sam redukuje i sam zmienia biegi co mi nie pasuje .
No przy 1600 to powinien o dwa w dół zrzucić.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 lut 2015, 20:13

martin_rs4, ok sprawdzę. Jak możesz to sprawdź też u siebie, bo coś mi się wydaje, że będzie to samo :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 lut 2015, 20:18

Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce :D zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...
to nie jest zwykły napęd...to

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 02 lut 2015, 21:00

martin_rs4 pisze:Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce :D zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...
Też tak mam trwa to wieki przy wyprzedzaniu trzeba poprawkę brać.

Lakier

Post autor: Lakier » 02 lut 2015, 21:04

To jest niestety normalne w tych automatach. Nawet w DSG chwile to trwa.

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 02 lut 2015, 21:19

Kiedyś miałem podobną zagwostkę jak Ty Beyer, ale specjalnie sobie pojeździłem na pustej drodze i popróbowałem i zrzucała grzecznie o 2 biegi - chociaż sprawdzałem głównie 5->3

aż sam jutro sprawdze czy zrzuci 4->2 ale wydaje mi się, że powinno chociaż może nie przy 60kmph a trochę niżej, np ok. 50~

albo wrzucić ok 45 ręcznie na tipie na 4, powrót na automat, but w podłogę i zmiana na tip'a żeby sprawdzić bieg, myślę, że będzie 2 - jutro sprawdzę :D

edit: a co do czasu reakcji to idzie się przyzwyczaić ale faktycznie miło by było jakby szybciej reagowała... ciekawe jak to jest w skrzyniach z trybem S ? może wtedy nieco chętniej zrzuca? (ja mam 4 3 2 :/)

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 02 lut 2015, 21:24

Nie zawsze zrzuca o 2 biegi w dol. U mnie w D2 nawet gdy ma załączony 4 bieg przy prędkości 50 km/h potrafi wrzucić nawet 1 bieg. Ale ty masz polift wiec skrzynia 6 biegów a co za tym idzie są krótsze biegi. Natomiast w S8 D3 ostatnio wrzucilem Tipa przy prędkości 50 km/h i miała załączony 5 bieg, no to but w podłoge i redukcja do 2. Ale trzeba pamiętać, że kick down to ten przycisk na końcu pedału gazu, a nie sam proces zrzucania biegów. Z kolei A8 D3 4.2 zachowuje się dziwnie, bo póki jej nie wcisnę tego przycisku, to zredukuje na 3 przy 50 km/h a jak wcisne to na 2 (mówię o pozycji D ).

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 lut 2015, 21:35

Dzięki Panowie za sugestię <hihi> jutro zrobię testa :)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 02 lut 2015, 21:40

U mnie na tipie nic samo sie nie zmieni w góre ani w dół (no chyba ze obroty spadną poniżej dozwolonych)
Jaki guzik pod pedałem przyspieszenia? (nic tam nie ma)
w preFL jest ustrojstwo na lince gazu chyba
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 21:53 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl