
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown
Chciałem podpytać jak jest u Was z kickdownem. Ogólnie zasada jest, że w momencie depnięcia zbija 2 biegi niżej. Jadąc dziś na 4 przy 60km/h lala odeszła zacnie, ale z ciekawości przerzuciłem na tipa i ku mojemu zdziwieniu był 3bieg <niewiem> a powinien być chyba 2 <niewiem> jadąc z większą prędkością ( zazwyczaj jest już 5bieg) zrzuca o 2 niżej. Jak to jest z tym? czy te dwa biegi w dół to jest jak amen w pacierzu, czy jest to jakoś uzależnione od prędkości bądź danego biegu. Szczerze to nigdy w to nie wnikałem, bo odejścia przy wyprzedzaniu nigdy mi nie brakowało, ale zastanawiam się, czy nie powinien ciągnąć z większego 'downa' 

Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce
zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...

to nie jest zwykły napęd...to
Też tak mam trwa to wieki przy wyprzedzaniu trzeba poprawkę brać.martin_rs4 pisze:Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chcezamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...
Kiedyś miałem podobną zagwostkę jak Ty Beyer, ale specjalnie sobie pojeździłem na pustej drodze i popróbowałem i zrzucała grzecznie o 2 biegi - chociaż sprawdzałem głównie 5->3
aż sam jutro sprawdze czy zrzuci 4->2 ale wydaje mi się, że powinno chociaż może nie przy 60kmph a trochę niżej, np ok. 50~
albo wrzucić ok 45 ręcznie na tipie na 4, powrót na automat, but w podłogę i zmiana na tip'a żeby sprawdzić bieg, myślę, że będzie 2 - jutro sprawdzę
edit: a co do czasu reakcji to idzie się przyzwyczaić ale faktycznie miło by było jakby szybciej reagowała... ciekawe jak to jest w skrzyniach z trybem S ? może wtedy nieco chętniej zrzuca? (ja mam 4 3 2
)
aż sam jutro sprawdze czy zrzuci 4->2 ale wydaje mi się, że powinno chociaż może nie przy 60kmph a trochę niżej, np ok. 50~
albo wrzucić ok 45 ręcznie na tipie na 4, powrót na automat, but w podłogę i zmiana na tip'a żeby sprawdzić bieg, myślę, że będzie 2 - jutro sprawdzę

edit: a co do czasu reakcji to idzie się przyzwyczaić ale faktycznie miło by było jakby szybciej reagowała... ciekawe jak to jest w skrzyniach z trybem S ? może wtedy nieco chętniej zrzuca? (ja mam 4 3 2

Nie zawsze zrzuca o 2 biegi w dol. U mnie w D2 nawet gdy ma załączony 4 bieg przy prędkości 50 km/h potrafi wrzucić nawet 1 bieg. Ale ty masz polift wiec skrzynia 6 biegów a co za tym idzie są krótsze biegi. Natomiast w S8 D3 ostatnio wrzucilem Tipa przy prędkości 50 km/h i miała załączony 5 bieg, no to but w podłoge i redukcja do 2. Ale trzeba pamiętać, że kick down to ten przycisk na końcu pedału gazu, a nie sam proces zrzucania biegów. Z kolei A8 D3 4.2 zachowuje się dziwnie, bo póki jej nie wcisnę tego przycisku, to zredukuje na 3 przy 50 km/h a jak wcisne to na 2 (mówię o pozycji D ).
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
U mnie na tipie nic samo sie nie zmieni w góre ani w dół (no chyba ze obroty spadną poniżej dozwolonych)
Jaki guzik pod pedałem przyspieszenia? (nic tam nie ma)
w preFL jest ustrojstwo na lince gazu chyba
Jaki guzik pod pedałem przyspieszenia? (nic tam nie ma)
w preFL jest ustrojstwo na lince gazu chyba
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 21:53 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.