Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D2 preFL ALL ] Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg

Post autor: Bugalon » 02 lut 2015, 22:42

Mam pytanie przy jakich obrotach (przy jezdzie na D) skrzynia zmienia Wam bieg na wyzszy przy wcisnietym pedale gazu w podloge? Mam wrazenie ze zmienia mi za wczesnie bo gdzies przy 6100-6200 RPM a powinna pociagnac przeciez spokojnie ze 200-300 obrotow wyzej. To samo mam na Tipie. Przy ogladaniu innych aut zaobserwowalem dokladnie to samo, nie wiem czy to norma czy mam sie czyms martwic.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 03 lut 2015, 00:59

Dobrze Ci zmienia. Komp nie pozwala przekroczyć pewnych obrotów i wrzuca dla bezpieczeństwa wyższy bieg. A z drugiej strony po co kręcić silnik wyżej jak wyżej już nie ma nic. Lawinowy spadek mocy i momentu.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 03 lut 2015, 07:35

Dobra, to sie nie martwie

Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy. Nawet jak przekrece silnik powiedzmy do 6400 i zmienie bieg to po zmianie ląduje na charakterystyce mocy duzo niżej niż przy przekręceniu prawie pod odcinke (tam gdzie moc i moment faktycznie spadaja ale sa i tak duzo wyzsze niz po zmianie biegu)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 03 lut 2015, 07:49

Bugalon pisze:Dobra, to sie nie martwie

Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy.
Skrzynia na to nie pozwoli, co innego manual kręci do końca, ale są też przypadki gdzie na TIP-e można ciągnąć do odcinki.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 03 lut 2015, 09:06

Max moment jest chyba przy 3500RPM.
Ja na tipie do odcinki podciągne

Gość

Post autor: Gość » 03 lut 2015, 13:12

I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm :)

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 03 lut 2015, 14:20

To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam <onie>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 03 lut 2015, 14:46

Apophis pisze:I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm :)
6200 RPM, chyba tak samo na tipie przy bucie w podłogę nie zrzuci niżej tylko muli na zadanym biegu

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 lut 2015, 15:15

Bartul pisze:To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam
dokładnie..u mnie czy na D czy na TIP zawsze przy czerwonym polu 6200obr. ASB zmieni sama bieg na wyższy....bądź przy wciśnięciu Kicka zmieni sama na niższy.
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 03 lut 2015, 18:37

Straszny kibel z tym pulapem obrotow. Silniki VW ktore sa zbudowane w zasadzie z polowy takiej V8 kreca sie spokojnie do 7k na hydraulice w serii (nie mowie o plytkach jak w S8 prefl) a tutaj az 800 obrotow mniej. Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika :)

Ale nawet sie ciesze ze to napisaliscie bo myslalem ze mam cos zepsute a tu widze norma :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 lut 2015, 18:55

Bugalon pisze:Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika :)
to nie dlawienie silnika tylko dla jego ochrony jest odciecie obrootow. W A4 z silnikiem V6 mialem to samo (tylko w manualu) jak doszedlem do konca obrotow to wskazowka rowno stala na 6200rpm i nawet nie drgnela ;)
to nie jest zwykły napęd...to

meir
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:11
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 03 lut 2015, 19:57

ej no ludziska to nie honda :) tutaj na dużo niższych obrotach mamy max moc więc nie ma sensu cisnąć go do odcinki :) u mnie też tip sam przerzuca na wyższy

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 lut 2015, 20:03

meir pisze:u mnie też tip sam przerzuca na wyższy
A redukuje na TIPie też sama po wciśnięciu kick downa?
to nie jest zwykły napęd...to

meir
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:11
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 03 lut 2015, 22:21

o i tu mnie zabiłeś pytaniem :) jutro sprawdzę ale chyba nie redukuje :) jutro napisze :)

OK dzisiaj sprawdzone na Tipie przy kick downie redukuje o 2 biegi niżej . Jechałem sobie trase około 120 5 bieg kick i zrzucił na 3

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl