[D2 97 2.8PB/LPG ] Zmiana kodowania po zmianie na manual
[D2 97 2.8PB/LPG ] Zmiana kodowania po zmianie na manual
Witam forumowiczów
Potrzebuje kodowania silnika ACK na manual - obecnie jest takie :
Controller: 4D0 907 551 M
Component: 2.8L V6/5V MOTR AT D02
Coding: 04153
Shop #: WSC 00000
Po swapie na manual zrobilem zworke na przekazniku, auto kreci rozrusznikiem ale nie odpala.
Znalazłem na audi portal taki opis :
Engine control unit coding table
The code is composed as follows:
Country / Emissions standard
0 4 X X X : Rest of the World, Japan, Mexico
0 8 X X X : China
1 1 X X X : EU4
2 6 X X X : Steam pressure critical countries
2 7 X X X : Brazil
Drive train / Auxiliary functions
0 X X : Front-wheel drive without traction control (ASR)
Front-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
2 X X : Four-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
5 X X : Front-wheel drive with traction control (ASR)
Front-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
7 X X : Four-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
Note:
Vehicles with "ASR" or with "ESP" have a pressure switch in the centre console labelled "ASR" or "ESP".
Gearbox
0 X : 5-speed manual gearbox
5 X : Automatic gearbox 01V (5HP19)
8 X : Direct-shift transmission 01J (VL30)
Model
1 : Audi A4
2 : Audi A6
3 : Audi A8
Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ?
Potrzebuje kodowania silnika ACK na manual - obecnie jest takie :
Controller: 4D0 907 551 M
Component: 2.8L V6/5V MOTR AT D02
Coding: 04153
Shop #: WSC 00000
Po swapie na manual zrobilem zworke na przekazniku, auto kreci rozrusznikiem ale nie odpala.
Znalazłem na audi portal taki opis :
Engine control unit coding table
The code is composed as follows:
Country / Emissions standard
0 4 X X X : Rest of the World, Japan, Mexico
0 8 X X X : China
1 1 X X X : EU4
2 6 X X X : Steam pressure critical countries
2 7 X X X : Brazil
Drive train / Auxiliary functions
0 X X : Front-wheel drive without traction control (ASR)
Front-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
2 X X : Four-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
5 X X : Front-wheel drive with traction control (ASR)
Front-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
7 X X : Four-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
Note:
Vehicles with "ASR" or with "ESP" have a pressure switch in the centre console labelled "ASR" or "ESP".
Gearbox
0 X : 5-speed manual gearbox
5 X : Automatic gearbox 01V (5HP19)
8 X : Direct-shift transmission 01J (VL30)
Model
1 : Audi A4
2 : Audi A6
3 : Audi A8
Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ?
Re: Zmiana kodowania po zmianie na manual
Dokładnie takGatess pisze:Witam forumowiczów
Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ?
Koło zamachowe założyłeś od silnika AAH?
Four rings to rule them all
Koło dwumasowe z AHH dokładnie, kodowanie działa, odpiełem sterownik skrzyni i na wyswietlaczu nie ma juz literek biegów.
Auto dalej nie odpala - nie ma iskry - w starym automacie byl czujnik wg. Etki nazwany predkosci ale to chyba polozenia wału w manualu nie widac zeby był montowany - zakladam ze dlatego auto nieodpala.
Mam tez w miejscu gdzie sa klawisze ASR taka tabliczke z numerkami jakby to było jakies wstawiane dodatkowe zabezpieczenie cos jak w francuzach, wie ktos moze co to jest ?
Auto dalej nie odpala - nie ma iskry - w starym automacie byl czujnik wg. Etki nazwany predkosci ale to chyba polozenia wału w manualu nie widac zeby był montowany - zakladam ze dlatego auto nieodpala.
Mam tez w miejscu gdzie sa klawisze ASR taka tabliczke z numerkami jakby to było jakies wstawiane dodatkowe zabezpieczenie cos jak w francuzach, wie ktos moze co to jest ?
A w skrzyni manualnej tej z AAH jest mocowanie wogole na ten czujnik ktory byl w automacie ?
Tak przeczytałem ten temat : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=81987
I czy moze ten czujnik trzeba dac w blok silnika ACk ?
Tak przeczytałem ten temat : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=81987
I czy moze ten czujnik trzeba dac w blok silnika ACk ?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 14:12 przez Gatess, łącznie zmieniany 1 raz.
No fakt w automacie byl na skrzyni, ale w takim razie skad ta zaslepka orginalna na czujnik - jest tez na jedna srube jak czujnik, i szukając gdzie jest zamontowany ten czujnik np. w a4/a5 czy passaacie czesto pisza ze wlasnie w bloku silnika ACK.
Nic pozostaje kupie jutro uzywke za 30 zł i sprawdze inaczej sie nie dowiem
Nic pozostaje kupie jutro uzywke za 30 zł i sprawdze inaczej sie nie dowiem
Pewnie przy projektowaniu ACK inżynierowie Audi wzieli gotową formę od AAH i ją lekko zmodyfikowali, a zaślepka to pozostałość po AAH (tam były 2 czujniki - jeden w bloku czytał położenie wału ze znaku na nim, a drugi obroty z wieńca rozrusznika) - takie moje luźne przypuszczenia.
Spoko, 30zł nie majątek, a widzę, że jak sam nie sprawdzisz, to się nie dasz przekonać
Spoko, 30zł nie majątek, a widzę, że jak sam nie sprawdzisz, to się nie dasz przekonać
Four rings to rule them all
Tak, wszystko ok, choc mam 1 nowy bład:
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne brak osprzętu / nie związany ze sprzętem -, no i chcialem zrobic adaptacje przepustnicy i wyskakuje jakis error , wczesniej tego bledu nie bylo.
Auto normalnie jezdzi bez zastrzezen.
Mam tez 2 bład jeszcze przed swapem - mozliwe ze przez niego nie moge zrobic adaptacji ?
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne brak osprzętu / nie związany ze sprzętem -, no i chcialem zrobic adaptacje przepustnicy i wyskakuje jakis error , wczesniej tego bledu nie bylo.
Auto normalnie jezdzi bez zastrzezen.
Mam tez 2 bład jeszcze przed swapem - mozliwe ze przez niego nie moge zrobic adaptacji ?
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem