nie no po prostu ciekaw jestem jak to sie odbywa bo chyba każdy przyzna ze inwestycja 7-8 tys nawet w D3 to sporoFOSS pisze:Jakby to było takie proste i byłby to taki złoty interes to do wyboru w tym temacie miałbyś nie 3 firmy tylko 30
Serwis skrzyni automatycznej.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Robiac skrzynie samemu zrobisz to miniumum za polowe taniej. Najwiekszy problem jest wlasnie z dostepnoscia czesci, bo o ile w ASO przeplacasz za wszystko lacznie z maksymalnymi znizkami (wystarczy zobaczyc na tzw zestawy naprawcze, np DSG (uszczelki, oringi etc za ponad 2k PLN) o tyle nie kazdy ma dostep do ZF.
Black Cars Matters
Z Midparts sie kontaktowałem sam gdy miałem awarie lecz w Nowogrodzkim odddziele pocałowałem klamkę a telefon aż do Warszawy skończył się w 30sekund-musi pan przyjechać to zobaczymy.
Jako że miałem 550km to cześć jak czapka.
Opinie przynajmniej wtedy były bardzo dobre lecz odległośc wykluczała.
Kolejne telefony do warsztatów w Gorzowie,Zielonej Górze,Bytomiu Odrzańskim oj to już straciłem nadzieję na naprawe....
Patrze w necie Wrocław i Łoboda dzwonie-podejście w pełni profesjonalne więc nie mając wyjścia ryzykuje,wydaje odbieram jest ok.
O Długołece tamtym czasem nie słyszałem wcale więc nie wypowiem się.
CO do gwarancji w owym czasie nie było nigdzie więcej jak 6miesięcy nawet w DE doczytałem że tyle dawali. Jednak jak obecnie dają rok to zawsze lepiej mieć te 6m-cy w zapasie niż liczyć na szczescie i zaufanie.
Tak że Midparts może są pewni swego i olewają "trendy" ale jeśli tak to przecie mogą dawać nawet 2 lata gwarancji a nie dają...
U Łobody widać że znają się na rzeczy,w ciągu godziny skrzynka potrafi na stole wylądować,lecz ta rutyna też troszkę gubi bo będąc na 3 wymianie oleju nie dokrecili mi korka wlewowego....(zawsze sprawdzam po mechanikach)
Jako że miałem 550km to cześć jak czapka.
Opinie przynajmniej wtedy były bardzo dobre lecz odległośc wykluczała.
Kolejne telefony do warsztatów w Gorzowie,Zielonej Górze,Bytomiu Odrzańskim oj to już straciłem nadzieję na naprawe....
Patrze w necie Wrocław i Łoboda dzwonie-podejście w pełni profesjonalne więc nie mając wyjścia ryzykuje,wydaje odbieram jest ok.
O Długołece tamtym czasem nie słyszałem wcale więc nie wypowiem się.
CO do gwarancji w owym czasie nie było nigdzie więcej jak 6miesięcy nawet w DE doczytałem że tyle dawali. Jednak jak obecnie dają rok to zawsze lepiej mieć te 6m-cy w zapasie niż liczyć na szczescie i zaufanie.
Tak że Midparts może są pewni swego i olewają "trendy" ale jeśli tak to przecie mogą dawać nawet 2 lata gwarancji a nie dają...
U Łobody widać że znają się na rzeczy,w ciągu godziny skrzynka potrafi na stole wylądować,lecz ta rutyna też troszkę gubi bo będąc na 3 wymianie oleju nie dokrecili mi korka wlewowego....(zawsze sprawdzam po mechanikach)
Zgadzam się z tym stwierdzeniem bo dowiadywałem się ile co kosztuje i nawet w miarę dostępne lecz jest jedno małe ale - trzeba mieć przynajmniej dostęp do kanału z prawdziwego zdarzenia gdzie człowiek może się ruszyć i zostawić autko na czas remontu skrzyni. Następna sprawa to czas - ja wracam z pracy i lecę do następnej więc zostaje mi tylko sob/niedz ewentualnie noc, ale spać też trzeba.dice111 pisze:Robiac skrzynie samemu zrobisz to miniumum za polowe taniej...
Chciałem kupić używkę, zamontować a moją samemu remontować - niestety brak czasu to uniemożliwia oraz brak przynajmniej kanału (znajomego) z nim.
Jest jeszcze jedna przyczyna - remontuję, zakładam i ... nie działa więc znowu demontaż i sprawdzanie
Dlatego wiozę na warsztat płacę i nic mnie nie interesuje.
Kupując 8 trzeba mieć świadomość kosztów obsługi i serwisowania bo to nie mały Fiut czy inna Cytryna
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Bo skrzynia waży 200kg.. ew wyjazd z całością. Wtedy można zrobić detaling z pełnego zdarzenie komory silnika
Tak licząc na szybkiego, samemu wymiana na częściach:
- reg konwerter
- olej, filtr, uszczelka
- tłok wstecznego
- tarczki
- kpl uszczelnień
- simmeringi
- dodatkowa chłodnica oleju
To wychodzi 3700zł, jeśli dodać kosz o ile jest zwykły to wyjdzie 5100zł.
Tak licząc na szybkiego, samemu wymiana na częściach:
- reg konwerter
- olej, filtr, uszczelka
- tłok wstecznego
- tarczki
- kpl uszczelnień
- simmeringi
- dodatkowa chłodnica oleju
To wychodzi 3700zł, jeśli dodać kosz o ile jest zwykły to wyjdzie 5100zł.
dokładnie , ja niestety jestem nauczony ze jak oddaje auto do mechanika co rzadko sie zdarza ,to trzeba patrzec na ręce , jeśli cos jest wymieniane to prosze o stare cześci przy rozliczeniu itp bo na słowo bym nie zaufałpreston81 pisze:robiąc u kogoś niestety musisz zaufać ze to wszystko zostanie wymienione ...
Jeszcze napomkne o MID-Parts Warszawa , nie mam z nimi dużego doświadczenia , jednak po mojej wizycie zdecydowanie niestety nie polecam tego warsztatu , byłem tam ze standardową procedurą sprawdzenia poziomu oleju w ASB , czynność została wykonana bez podpięcia komputera diagnostycznego nie wiem czy to ignorancja czy brak wiedzy , tego juz nie bede oceniał , ale jeśli oni tak sprawdzaja stan oleju to ciekawe jak naprawiaja skrzynie "uda sie to sie uda, nie to nie" zreszta tak naprawde dochodzenie gwarancji przy awari naprawianej skrzyni to tylko droga sądowa powoływanie biegłych itp bo jeśli warsztat bedzie chciał to udowodni że to klient sam zniszczył skrzynie albo siadła część nie podlegająca gwarancji lub ta która nie była wymieniana ciekaw jestem jak brzmi taka gwarancja
Zagaiłem z kierownikiem o standardowy proces i koszt regneracji skrzyni zf6hp26 odpowiedź była taka ze koszty i diagnoza zawsze jest po wyjęciu skrzyni a koszta zazwyczaj opiewają w okolicy 7 tys i nie ma co sie łudzić ze bedzie to kwota bliższa 4tys , gwarancja oczywiście tylko na 6 mc <niewiem> 7 koła za naprawę i 6mc gwar troche to dziwne
preston81, zgodze sie z Tb w 100% ale akurat nie pisalem o skrzyni , np jak mi wymieniali rozrzad to w trakcie prac bylem to skontrolowac stare graty zabralem .
Co do skrzyni juz kiedys sie wypowiadalem na temat regeneracji czy wymiany na uzywke , tak jak kolego piszesz ja tez nie robie przebiegow kosmicznych wiec w 6 mc nabil bym przy dobrych wiatrach 8-10 tys , a w lato jeszcze mniej bo smigam na przemian z motocyklem , wiec mi gwar 6 mc jest o kant D , orientowalem sie w uzywkach , skrzynie kupic mozna za niecale 2 kola , wymiana 300-400 zl filtr olej 500 zl , stara skrzynia zostaje albo na zlom albo do zabawy albo na czesci grunt to kupic skrzynie z auta ktorym mozna sie przejechac i wymontuja ja przy nas ew przed demontazem jakos ja naznaczyc zeby nie bylo watpliwosci ze to ta skrzynia . Takim sposobem sumujac wszystko cala zabawa moze wyjsc nas nieco ponad 2 tys zl a skrzynia moze byc np z anglika z przebiegiem 150 tys km ktora powinna 100 k km jeszcze przelatac
Moze sie myle ale kazdy ma swoje podejscie do tematu .
Co do skrzyni juz kiedys sie wypowiadalem na temat regeneracji czy wymiany na uzywke , tak jak kolego piszesz ja tez nie robie przebiegow kosmicznych wiec w 6 mc nabil bym przy dobrych wiatrach 8-10 tys , a w lato jeszcze mniej bo smigam na przemian z motocyklem , wiec mi gwar 6 mc jest o kant D , orientowalem sie w uzywkach , skrzynie kupic mozna za niecale 2 kola , wymiana 300-400 zl filtr olej 500 zl , stara skrzynia zostaje albo na zlom albo do zabawy albo na czesci grunt to kupic skrzynie z auta ktorym mozna sie przejechac i wymontuja ja przy nas ew przed demontazem jakos ja naznaczyc zeby nie bylo watpliwosci ze to ta skrzynia . Takim sposobem sumujac wszystko cala zabawa moze wyjsc nas nieco ponad 2 tys zl a skrzynia moze byc np z anglika z przebiegiem 150 tys km ktora powinna 100 k km jeszcze przelatac
Moze sie myle ale kazdy ma swoje podejscie do tematu .
Jest jeszcze pośrednia opcja którą oferował mi wówczas(ze względu na ogromny koszt remontu mojej) sam Łoboda.
Szukać uzywki i dac ją przed montażem do sprawdzenia. Tzn moje auto juz bez skrzyni tam stało i wg nic naprawa za 7600 była nieopłacalna. Dali mi tydzień na znalezienia używki ktorą by sprawdzili przed montażem,jakie tarczki jaki olej jaki stan, i ewentualnie jak OK ja odświeżyli. Wtedy koszt by sie zmniejszył o 2,3tyś.
Jednak 5 lat temu na rynku wtórnym były same złomy.
Szukać uzywki i dac ją przed montażem do sprawdzenia. Tzn moje auto juz bez skrzyni tam stało i wg nic naprawa za 7600 była nieopłacalna. Dali mi tydzień na znalezienia używki ktorą by sprawdzili przed montażem,jakie tarczki jaki olej jaki stan, i ewentualnie jak OK ja odświeżyli. Wtedy koszt by sie zmniejszył o 2,3tyś.
Jednak 5 lat temu na rynku wtórnym były same złomy.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Podmieniałem ale małymi ilościami tj raz 1l kiedyś tam 1l bo jak widziałem co spływało..
Ostatnio po namowach Macieja całość zlałem, równe 5l zleciało i z 200ml na głowę i klucze... Jeszcze do kupy nie złożyłem bo się okazało, że filtr co miałem i uszczelkę kupioną od forumowicza swego czasu, że jest nie z tego modelu skrzyni...
Ostatnio po namowach Macieja całość zlałem, równe 5l zleciało i z 200ml na głowę i klucze... Jeszcze do kupy nie złożyłem bo się okazało, że filtr co miałem i uszczelkę kupioną od forumowicza swego czasu, że jest nie z tego modelu skrzyni...