[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju
Nie zawsze duży przebieg oznacza znaczne zużycie oleju, a czasami, choć rzadziej zdarza się tak jak w Twoim przypadku, że olej mimo krótkiego okresu mógł zużyć się bardziej, ewentualnie wypłukał pewne osady, których poprzedni olej nie mógł usunąć. Dlatego dobrze jest robić częściej delikatniejsze podmiany. Najważniejsze, że jest poprawa.
Bądź dobry jak chleb.
Mi wymiana oleju w GQF nie pomogła. Zero opiłków, wymieniłem statycznie olej i filtr. Po tysięcu klilometrów znów statyczna wymiana ale objawy nie ustąpiły a konkretnie na zimnym falowanie obrotów i delikatne szarpnięcie przy przejściu na 3 i 5 bieg.
Poczytałem, że konwerter do wymiany. OK umówiłem się na wymianę i wysłanie do regeneracji do midparts (3 lata gwarancji teraz dają 1200zł) i czytam, że powinienem po wymianie zrobić reset wartości wyuczonych skrzyni. Mam VAGa tylko pytanie gdzie i jak dokładnie robi się ten reset? A może założyć nowy konwerter i pojeździć może będzie dobrze i nic nie trzeba resetować?
Dodatkowe pytanie, wymieniał ktoś samodzielnie konwerter i może podpowiedzieć co i jak żeby czegoś nie spartolić?
Poczytałem, że konwerter do wymiany. OK umówiłem się na wymianę i wysłanie do regeneracji do midparts (3 lata gwarancji teraz dają 1200zł) i czytam, że powinienem po wymianie zrobić reset wartości wyuczonych skrzyni. Mam VAGa tylko pytanie gdzie i jak dokładnie robi się ten reset? A może założyć nowy konwerter i pojeździć może będzie dobrze i nic nie trzeba resetować?
Dodatkowe pytanie, wymieniał ktoś samodzielnie konwerter i może podpowiedzieć co i jak żeby czegoś nie spartolić?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 27
- Rejestracja: 05 lut 2015, 12:41
- Lokalizacja: pomorskie
Ja w swojej D3 zacząłem mieć lekkie szarpania , wniosek trzeba wymienić olej kupiłem ravenola wymiana 7L było ok przez jeden , trasa 300 km biegi zmienial pięknie ale co się zaczęło dziać , po zmianie biegu i dodaniu gazu zaczęło trzasc budą zawsze i na każdym biegu . Mechanik stwierdził że trzeba wymienić cały olej i na serwisowy . Wymiana dynamiczna , nadal to samo jednak lepiej . Olej który był zlany za pierwszym razem niby się już nie dawał do niczego. Jestem aktualnie w trakcie wymieniania skrzyni.
Koledzy a wie kto ile kosztuje nowy konwenter w ASO i czy do wszystkich 6HP idą takie same konwentery czy jest to uzaleznione typem silnika ?. Ma ktos nr częsci konwentera do skrzyni GZA
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ja jestem po wymianę oleju dzisiaj u siebie. Ponieważ mam falowniki obrotów na niskich obrotach wysokich biegów na zimnym silniku postanowiłem że 1 zmienię olej. Zadałem RAVENOL ale weszło mi ledwo 4,8l oleju. Nie wiem dlaczego tylko tyle.
Prze 30 st przelewa się i tu
I tu
tu
Poprawy nie zauważyłem więc przygotowuje się na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego
Znalazłem na necie oferty regenerowanych konwertery już po 700 zł. Jest to coś warte? Jak myślicie.
Prze 30 st przelewa się i tu
I tu
tu
Poprawy nie zauważyłem więc przygotowuje się na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego
Znalazłem na necie oferty regenerowanych konwertery już po 700 zł. Jest to coś warte? Jak myślicie.