części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h

Awatar użytkownika
Pretorian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:01
Lokalizacja: Hoeven

[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h

Post autor: Pretorian » 02 mar 2015, 21:47

Witam wszystkich. Może tu znajdę pomoc w temacie mojego problemu. Mianowicie odczówam drgania auta w przedziale prędkości od 90 do 140km/h. Częstotliwość drgań zwieksza sie wraz ze wzrostem predkosci. Na 20 calowych felgach drgania sa mocniejsze na 18 calowych zimowkach mniejsze. Na zimie praktycznie nie wyczuwalne. Co najdziwniejsze ze drgania nie pojawiaja sie zawsze. Zazwyczaj sa odczuwalne ale zdarzaja sie poranki i czas podrozy do pracy gdzie auto "płynie". Dodam ze słyszę charakterystyczne pukniecie sztućcem w wal napędowy przy ruszaniu. Wymienialem mocowanie dyferecjału bez skutku. Dodam ze opony na 20 calach nowe dunlop, wyważone perfekcyjnie i felgi sa proste.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 22:20 przez Pretorian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 mar 2015, 22:13

zuzyty ktorys element / wahacz zawieszenia, krzywa piasta, zuzya podpora walu...
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 02 mar 2015, 22:20

Pretorian,
Identyczny post napisałeś w tym temacie:
http://www.a8team.pl/s8-d2-00-podpora-w ... vt2506.htm
Został wykasowany.
Nie dublujemy postów na forum, zmieniam też tytuł Twojego tematu bo tytuł "Delirki" kojarzy się nie z autem a z chorobą medyczną.

Awatar użytkownika
duddy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2015, 16:27
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: duddy » 02 mar 2015, 22:31

Miałem podobną sytuację koło 100km/h drgania na kierownicy i do tego jak hamowałem strasznie biło. W moim przypadku okazał się zacisk hamulcowy. Po wymianie wszystkich klocków i rozruszaniu zacisku przedniego lewego wszystko ustało.

Awatar użytkownika
Pretorian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:01
Lokalizacja: Hoeven

Post autor: Pretorian » 02 mar 2015, 22:49

Drgania czuc na środku auta. Tarcze przod i tyl z klockami nowe. Tyle ze któryś element jest zużyty to juz sie sam domyslilem i nie zajelo mi to duzo czasu. Chodzi mi o konkrety, moze ktos juz sie z tym spotkal u siebie. Ja stawiam na podpore walu ale chce byc pewny bo nie sposób wymieniać wszystko po koleji.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 mar 2015, 06:57

jesli chodzi o drgania na srodku auta to tez moim zdanim moze byc podpora od czego mozesz zaczac...jesli to nie pomoze, to zostaja jeszcze przeguby na wale, ale jesli mowisz ze:
Pretorian pisze:Dodam ze słyszę charakterystyczne pukniecie sztućcem w wal napędowy przy ruszaniu.
moze to byc rowniez krzyzak, ktory ma juz luz ;) Co by nie bylo przynajmniej wiesz ze masz wal do przegladu...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Pretorian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:01
Lokalizacja: Hoeven

Post autor: Pretorian » 03 mar 2015, 18:33

chyba najlepiej bedzie wymienic kompletny wal na uzywke. Widac tego sporo na allegro. Orientujesz sie czy wal od A8 4,2 bedzie pasowal do S8?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 mar 2015, 19:20

Pretorian pisze:Orientujesz sie czy wal od A8 4,2 bedzie pasowal do S8?
bedzie ten sam...z tego co wiem roznica jest miedzy FL i PreFL na laczeniu - patrz krzyzaku...ale dlugosci powinny byc te same.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Pretorian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:01
Lokalizacja: Hoeven

Post autor: Pretorian » 03 mar 2015, 19:29

Ok dzieki, czas zacząć szukac wału.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 mar 2015, 19:48

dla pewnosci wejdz pod auto i obejrzyj sobie jak wyglada laczenie walu bo moze byc takie:

* prefl

Obrazek

* fl

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 mar 2015, 19:54

Dla S8 prefl pasuje wał od A8 prefl ABZ z 5 biegowym automatem , wał z aut poliftowych moim zdaniem nie bedzie pasowac .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 mar 2015, 20:02

michalwruszak pisze:wał z aut poliftowych moim zdaniem nie bedzie pasowac
tez jestem tego zdania :)
to nie jest zwykły napęd...to

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 03 mar 2015, 20:09

Miałem to samo. Raz drgało a raz nie (częściej drgało) ale zawsze ustawało po przekroczeniu 140 km/h !. Wymieniłem masę rzeczy, m.in. tylny dyferencjał, opony i felgi, tylni wał, tulejki i wahacze, podporę wału i dalej nic . Po raz kolejny posłuchałem kolegów z forum i wymieniłem tylne półosie z przegubami wewnętrznymi (koledzy radzili, żeby wymienić same przeguby ale kupiłem je razem z pół osiami wiec powędrowały całe ). Po wymianie, jak ręką odjął. Co do stukania przy ruszaniu, sprawdź podporę wału, u mnie pomogło. Wymiana całych półosi z przegubami kosztowała mnie 300 zł, a zabawy z dyferencjałami, oponami i felgami itd oraz nieudolność mechanika, kosztowała 5k. Jeśli przestaje ci drgać budą powyżej 140km/h , na 95% stawiam na przeguby wewnętrzne. Ucz się na moich błędach i pierw je wymień :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 mar 2015, 20:15

pawelbtw pisze:a zabawy z dyferencjałami, oponami i felgami itd oraz nieudolność mechanika, kosztowała 5k.
..ale popatrz ile masz rzeczy wymienionych o ktore sie juz (narazie) nie musisz martwic :D nie martw sie, ja mialem tak samo jak wpadlem w dziure i zanim doszedlem co bylo przyczyna telepawki auta, wymienilem "pol przodu" ...
Ostatnio zmieniony 03 mar 2015, 20:16 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

adrian949

Post autor: adrian949 » 03 mar 2015, 20:15

Ja tam żadnej różnicy nie widzę w wałach, mam dwa od lifta od a8 i s8 wyglądają identycznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl