części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 06 mar 2015, 20:33

martin_rs4 pisze:Chcialem zrobic filmik i nagrać jak stuka,, ale rano nic nie stukało <niewiem>

Teraz auto stoi u mechanika bo zmienialem zawieche na ta od S8 i jeszcze czeka mnie dziś wymiana plynu wspomagania, tak wiec dopiero wieczorem jak cos to nakrece jak to slychac...

Jeśli ta dłuższa spreżynka nie pomoże to oznacza ze zaworek w samym napinaczu nie trzyma oleju, lub ten za worek zwrotny pod ssakiem <hmm> rany .. nie chce mi się tego znów robierać :/
Ja u siebie kiedyś próbowałem to nagrać, to zapomnij, zbyt ciche żeby to aparat wyłapał. Ciężko to w ogóle wyłapać odpalając auto z zamkniętymi drzwiami. Jedyna opcja odpalamy z otwartymi drzwiami, albo ktoś odpala, a Ty przed autem, najlepiej po 48h postoju, tylko na zimnym-mała instrukcja dla każdego kto chce u siebie nastawniki usłyszeć :D (przynajmniej u mnie tak się to odbywa)
Szczerze mówiąc gdy byłem nieświadomy, w życiu bym nie powiedział, że coś tam stuka, mocny start v8 i tyle :)nawet mi się to podobało <niegadam> dopiero fachura mnie uświadomił, że to napinacze
Marcin masz foto jak ta sprężynka wygląda, może u siebie bym to zmienił <hmm> łatwo to się wymienia?
Szkoda, że przy tamtej robocie drugiego od razu nie wymieniłeś, miałbyś z bani, a tu znów rozrząd do rozpięcia, oj niewdzięczne to :/ a co do zaworków zwrotnych pod ssącym to przypadkiem nie robiłeś już tego?
Ja na razie trzymam się swojego patentu. Jak mam powyżej 3/4 na bagnecie to ani stuknie, jak spada to zaczyna popukiwać, taką zależność zaobserwowałem. I wiem, że to może wydać się to Wam głupie i niedorzeczne, ale serio tak u mnie to się odbywa. Teraz jak zaczyna stukać to wiem, że trzeba oliwy troszkę dolać i nic nie słychać :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 mar 2015, 20:47

beyer28 pisze:Marcin masz foto jak ta sprężynka wygląda, może u siebie bym to zmienił łatwo to się wymienia?
Jutro wrzuce fotki sprężynki. Wymiana jest banalna, bo wystarczy z napinacz a wyciągnąć tłok w środku którego znajduje się owa spręzynka i tyle.
Szkoda, że przy tamtej robocie drugiego od razu nie wymieniłeś, miałbyś z bani, a tu znów rozrząd do rozpięcia, oj niewdzięczne to a co do zaworków zwrotnych pod ssącym to przypadkiem nie robiłeś już tego?
Żeby wyjąć napinacz nie trzeba rozrządu rozbierać :) zwalasz tylko pokrywę i odkręcasz górny wałek ssący i napinacz "sam wychodzi" :D przy zakładaniu trzeba później łańcuch dobrze na znakach ustawić i tyle.
A co do zaworka to wyminiałem tylko jeden z lewej strony, a ten z prawej tylko wykręciłem i wydał mi się ok. <niewiem>
beyer28 pisze:Teraz jak zaczyna stukać to wiem, że trzeba oliwy troszkę dolać i nic nie słychać
To lepsze niż kontrolowanie poziomu bagnetem :D
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 06 mar 2015, 21:09

martin_rs4 pisze: Jutro wrzuca córki sprężynki. Wymiana jest banalna, bo wystarczy z napinacz a wyciągnąć tłok w środku którego znajduje się owa spręzynka i tyle.
A idzie gdzieś zakupić takie lepsiejsze sprężynki, może dasz jakiegoś linka. A orientujesz się, czy sam tłoczek idzie również wymienić, bo jak u siebie zdejmowałem czapki fachura oznajmił, że u mnie na bank stuka wyrobiony tłoczek <hmm>
martin_rs4 pisze: Żeby wyjąć napinacz nie trzeba rozrządu rozbierać :) zwalasz tylko pokrywę i odkręcasz górny wałek ssący i napinacz "sam wychodzi" :D przy zakładaniu trzeba później łańcuch dobrze na znakach ustawić i tyle.
A co do zaworka to wyminiałem tylko jeden z lewej strony, a ten z prawej tylko wykręciłem i wydał mi się ok. <niewiem>
Ok, ale nie będziesz chyba wymieniał samego nastawnika...a co z łańcuchem? do wymiany łańcucha z tego co się orientuję rozrząd trzeba zwalić
martin_rs4 pisze: To lepsze niż kontrolowanie poziomu bagnetem :D
Nie nie, to nie jest takie spoko jakby się mogło wydawać :) Jak słychać, to bardzo wnikliwa kontrola bagnetu i dopiero dolewamy. Jak wiesz, między 3/4 a max już nie wielka granica i trza spokojnie żeby nie przedobrzyć, żeby się dziecku nie odbiło z tego nadmiaru :D

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 10:38

beyer28 pisze:A idzie gdzieś zakupić takie lepsiejsze sprężynki, może dasz jakiegoś linka. A orientujesz się, czy sam tłoczek idzie również wymienić, bo jak u siebie zdejmowałem czapki fachura oznajmił, że u mnie na bank stuka wyrobiony tłoczek
Ja tą sprężynkę dorabiałem na zamówienie w firmie HS Sprężyny w Dzierżoniowie k. Świdnicy. Zmierzyłem sufmiarką ori spręzynke i kazałem dorobić dłuższą o 4mm. co pokaże później na fotkach. Samego tłoczka nie wymiensz, bo jest on połączony z prowadnicą ślizgu. Tłoczek może się zapiec i stanąć wiec nie będzie napinał.
beyer28 pisze:Ok, ale nie będziesz chyba wymieniał samego nastawnika...a co z łańcuchem? do wymiany łańcucha z tego co się orientuję rozrząd trzeba zwalić
Nastawnika nie wymieniałem tylko próbowałem go reanimować, dlatego łańcuch został stary. Za 10kkm będę robił rozrząd wiec wtedy powymieniam łańuchy no i do tego trzeba wszystko z walić :/ no ale będzie jedną robota ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 07 mar 2015, 11:09

łańcuch raczej się nie wyciągnie nawet o 1mm martin sprawdzalem na swoim :) był jak nowy tj ta sama długość :)
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 11:18

Now właśnie ktoś już też o tym pisał, chyba pepi, że kupił drugi/nowy łańcuch i jak porównywał ze starym to żadnej różnicy w długości nie było <niewiem>

Poza tym to nie Nissan :p .. wczoraj mój mechanior miał taki przypadek, ze w Nissanie Primera (chyba) fajne jest to że rozrząd jest na łańcuchu ale był już wyciągnięty o prawie 2 cm <jezu>
to nie jest zwykły napęd...to

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 07 mar 2015, 12:17

ja porównywałem łańcuchy, i jeden wzgledem drugiego miał widocznie większą długość. Na jednej głowicy było -2 na drugiej -11. Po wymianie na nowe jest ok 0-2.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2015, 12:26 przez uszek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 mar 2015, 12:21

No przecież nastawniki na głowicach są inne... nawet po numerach są inne i nie montuje się ich zamiennie :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 mar 2015, 14:40

jak łańcuch jest krótki to jak może się wyciągnąć :)
to znaczy ile tylko troszkę
FOSS pisze:nie montuje się ich zamiennie :)
-trzeba było powiedzieć to temu kowalowi co składał mój poprzedni motor <jezu>

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 07 mar 2015, 15:07

preston81 pisze:łańcuch raczej się nie wyciągnie nawet o 1mm martin sprawdzalem na swoim :) był jak nowy tj ta sama długość :)
u Ciebie może tak, ale przez cały temat zapewniacie, że powoderem stukania jest wyciągnięty łańcuch, a teraz, że to nie łańcuch.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 mar 2015, 15:20

wyciąga się ale wyciąga się każde ogniwo
a ogniw jest mało co nie ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 07 mar 2015, 15:48

powodem stukania jest zje... nastawnik :) wykonczone slizgi itd...łancuch jest bez zmian ale wymienic go tez wypada przy wymianie nastawnika
bądź sobą, wariatów też lubią

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 07 mar 2015, 15:58

Znalazłem :)
uszek pisze:A stuka lancuch ale nie dlatego ze jest za dlugi, po prostu napinacz nie dziala jak powinien i nie jest napiety lancuch przy rozruchu. Tam ejst zaworek ktory utrzymuje cisnienie po zgaszeniu auta, dodatkowo sprezyna ktora wstepnie napina to wszystko
To kij wie, czy wymieniać same, czy z łańcuchami. Same napinacze to zdecydowanie mniej roboty <niewiem>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 18:23

moj mechanik twierdzi ze od tego jest napinacz aby napinac lancuch a te w szczegolnosci w Audi nie wyciagaja sie "centymetrowo" tylko co najwyzej pare milimetrow, co napinacz powinen rowniez napiac jesli jest sprawny ;)

a i owszem duzo mniej roboty, bo najgorsze z tego to jest wyciaganie popychaczy :/
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 07 mar 2015, 20:13

Łańcuchy nie są problemem. One się nie wyciągają. Kiedyś nawet pisałem o tym w jakimś poście. Porównywałem łańcuch z głowicy w której padł napinacz, silnik 470tyś przebiegu, i był niemal tej samej długości co nowy.
Problemem są same napinacze, a raczej spręzyny w środku, które pomimo braku oleju powinny napinać łańcuch na tyle mocno, żeby po kilku obrotach wału zanim jeszcze olej pod odpowiednim ciśnieniem dotrze i napnie napinacze były dobrze napięte.
Kilkanaście 3.7 i 4.2 zrobiłem i jeszcze łańcuchów nigdy nie wymieniałem.
Elektronika samochodowa.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl