Witam, co prawda kilka dni temu z bólem serca oddałem swoją a8 w dobre ręce, ale nabyłem za to a6 c5 z motorem 4.2. Na forum a6 klub jednak pomocy nie mogę znależć więc postanowiłem zawitać na "stare" dobre forum, może tu znajdę odpowiedź na nurtujące mnie zagadnienia a mianowicie:
Auto nie pali na kilka cylindrów.
1. Pierwsze co to pomyślałem, może moduły zapłonowe. Tak... gdzie one są? Czy one wogóle tu istnieją?( w a8 wymieniałem je samodzielnie - tu ich chyba nie ma?)
2. Może cewki - będą pasowały od a8 4.2?
Auto się nie grzeje, nie gotuję nie ma wody w oleju, wszystko działa jak powinno poza motorem, który nie pali na wszytkie gary, w związku z czym czekam na wasze sugestie, co mogę zrobić na chwilę obecną, co może być powodem takiej sytuacji?
Z góry dzięki za odpowiedź!!
Pozdr
[inne] A6 C5 4.2 nierówna praca silnika
[inne] A6 C5 4.2 nierówna praca silnika
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez descar, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: 4.2 a6 c5
Ale jakie dokładnie są objawy :?:descar pisze:(...) Auto nie pali na kilka cylindrów. (...)
Podpinałeś VAG'a?
W jaki sposób zdiagnozowałeś że nie pali na kilka cylindrów?
Czy silnik kuleje?
Na których konkretnie cylindrach?
Rzeczy może być wiele... chociażby sonda lambda, cewki, świece, moduły zapłonowe (o ile takowe są), przepływka (czujnik masy powietrza)... daj więcej informacji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Podpiąłem vagine(polski vag 2.5 - dobre to?) i wyskoczyły mi następujące błędy w silniku:
17748 - czujnik położenia wału rozrządu CMP 1 bank 1 - sygnał poza kolejnością.
16711 - czujnik detonacji 1 bank 1 lub obwód - niskie napięcie
17927 - czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1 - uszkodzony
16538 - sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
17538 - mieszanka uboga
17539 - sonda lambda 1 (HO2S), bank 1 wysoka rezystancja grzałki
Skasowałem błędy , przejechałem się i wyskakuje mi teraz tylko błąd 17748. Silnik kuleje, słychać, że nie pali na wszystkie gary, ściągnąłem także pokrywy i sprawdzałem odpinając cewki. Dzisiaj sprawdze wszystkie świece i będę przekładał cewki, wiecie gdzie może są te moduły zapłonowe? Na allegro znalazłem moduły zapłonowe do a6 c5 4.2, ale pod maską ich nigdzie nie widzę.
Jakie są wasze sugestie co do tych błędów? Jak poprzez vagine mogę sprawdzić, które cylindry nie palą? - nie mogę doszukać się takiej opcji w programie polski vag 2.5.
Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdr
17748 - czujnik położenia wału rozrządu CMP 1 bank 1 - sygnał poza kolejnością.
16711 - czujnik detonacji 1 bank 1 lub obwód - niskie napięcie
17927 - czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1 - uszkodzony
16538 - sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
17538 - mieszanka uboga
17539 - sonda lambda 1 (HO2S), bank 1 wysoka rezystancja grzałki
Skasowałem błędy , przejechałem się i wyskakuje mi teraz tylko błąd 17748. Silnik kuleje, słychać, że nie pali na wszystkie gary, ściągnąłem także pokrywy i sprawdzałem odpinając cewki. Dzisiaj sprawdze wszystkie świece i będę przekładał cewki, wiecie gdzie może są te moduły zapłonowe? Na allegro znalazłem moduły zapłonowe do a6 c5 4.2, ale pod maską ich nigdzie nie widzę.
Jakie są wasze sugestie co do tych błędów? Jak poprzez vagine mogę sprawdzić, które cylindry nie palą? - nie mogę doszukać się takiej opcji w programie polski vag 2.5.
Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdr