Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Powolne przyśpieszanie

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 mar 2015, 07:12

oliwier30 pisze:
karol208 pisze:Ja już po czyszczeniu przepływki i wymianie filtra powietrza mam odczyt 213g/s przy bucie.
Można wiedzieć czym potraktowałeś tą przepływke? :)
Każdą traktuje ,,contakt spray" jeszcze żadnej nie uszkodziłem. Ważne oby niczym nie dłubać.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 mar 2015, 07:17

aby umyć tylko nie wyzymać :P
ja myję Benzyna ekstrakcyjną lub nitro lub nawet wd40

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 mar 2015, 08:07

karol208 pisze:Ja już po czyszczeniu przepływki i wymianie filtra powietrza mam odczyt 213g/s przy bucie.
mało :) powinieneś mieć ok. 240g/s ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 mar 2015, 08:55

martin_rs4 pisze: mało :) powinieneś mieć ok. 240g/s ;)
Może silnik już wydmuchany jest i 240 nie uzyska wg przeliczników nie 299KM tylko 270KM mi zostało.
Co zauważalne to kulturalna praca skrzyni biegów (ładna zmiana przełożeń)
Znajdę patent na zawyżenie wskazań przepływki, myśle o wykonaniu ,,lejka" który będzie zbierał większy obręb powietrza do płytki przepływomierza. Zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. W nowszych przepływkach wierci się dziurę co podnosi troszkę odczyt przez większy przelot strumienia powietrza.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 08:56 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 17 mar 2015, 08:55

Wczoraj z ciekawosci sprawdziłem u siebie i mam przy 6 tys.obrotów około 170g/s,według obliczeń przy 230KM powinienem mieć około 195-200 g/s,spróbuje ją przeczyścić i zobacze czy będzie różnica :)

ernesto

Post autor: ernesto » 17 mar 2015, 10:52

Panowie proszę pamiętać że wskazania przepłewki mogą być też pomniejszone.
W układzie takim jak nasz gdzie w układzie dolotowym jest zastosowany przepływomierz podstawą jest szczelność dolotu.

Sytuacja wygląda następująco. Silnik ciągnie powietrze którego potrzebuje do napełnienia komory spalania.
Jeśli między przepływomierzem a przepustnicą nastąpi lewe powietrze to dla przykładu 95% będzie ciągnął przez filtr powietrza a 5% przez dziury które napotka po drodze.
Silnik oczywiście się uzupełnia powietrzem ale ECU widzi tylko to powietrze które przypływa przez filtr.
Dostosowuje skład mieszanki paliwowej do niego ale okazuje się że nagle ten skład jest nie prawidłowy ponieważ dostaje dodatkową dawkę tlenu gdzieś po drodze.
Sondy głupieją bo mają dziwne wskazania niż powinny być, ECU próbuje cały czas regulować ale nie wie o co chodzi bo skład tak czy owak jest nieprawidłowy.

Rozumie ogromne różnice we wskazaniach. Ale niewielkie odchylenia to raczej sprawa lewego powietrza.

Ja z tym też walczyłem i okazało się że gumy był popękane pod obejmami, odma rozerwana, podwinięta guma na przepustnicy.
Przyjrzyjcie się temu dobrze bo sprawdzenie szczelności dolotu to nic w porównaniu do wydatków na nowy przepływomierz.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 mar 2015, 10:57

ernesto, słuszne stwierdzenia ja jeszcze zrobie test z odpiętą odmą.

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 23 mar 2015, 09:27

Już raz wymieniałem te gumy na dolocie o których pisze ernesto, i te które mam teraz też zaczynają delikatnie pękać pod opaskami :/ Zastanawiam sie teraz czy nie zrobić całego dolotu na jakiś uniwersalnych/tuningowych gumach,może takie rozwiązanie bylo by trwalsze <niewiem> Ma ktoś może przerobiony tak dolot?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 23 mar 2015, 10:16

oliwier30 pisze: Zastanawiam sie teraz czy nie zrobić całego dolotu na jakiś uniwersalnych/tuningowych gumach,może takie rozwiązanie bylo by trwalsze <niewiem> Ma ktoś może przerobiony tak dolot?
Problem troszkę jest w gumie jajowatej na przepustnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl