Każdą traktuje ,,contakt spray" jeszcze żadnej nie uszkodziłem. Ważne oby niczym nie dłubać.oliwier30 pisze:Można wiedzieć czym potraktowałeś tą przepływke?karol208 pisze:Ja już po czyszczeniu przepływki i wymianie filtra powietrza mam odczyt 213g/s przy bucie.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Powolne przyśpieszanie
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Może silnik już wydmuchany jest i 240 nie uzyska wg przeliczników nie 299KM tylko 270KM mi zostało.martin_rs4 pisze: małopowinieneś mieć ok. 240g/s
Co zauważalne to kulturalna praca skrzyni biegów (ładna zmiana przełożeń)
Znajdę patent na zawyżenie wskazań przepływki, myśle o wykonaniu ,,lejka" który będzie zbierał większy obręb powietrza do płytki przepływomierza. Zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. W nowszych przepływkach wierci się dziurę co podnosi troszkę odczyt przez większy przelot strumienia powietrza.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 08:56 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie proszę pamiętać że wskazania przepłewki mogą być też pomniejszone.
W układzie takim jak nasz gdzie w układzie dolotowym jest zastosowany przepływomierz podstawą jest szczelność dolotu.
Sytuacja wygląda następująco. Silnik ciągnie powietrze którego potrzebuje do napełnienia komory spalania.
Jeśli między przepływomierzem a przepustnicą nastąpi lewe powietrze to dla przykładu 95% będzie ciągnął przez filtr powietrza a 5% przez dziury które napotka po drodze.
Silnik oczywiście się uzupełnia powietrzem ale ECU widzi tylko to powietrze które przypływa przez filtr.
Dostosowuje skład mieszanki paliwowej do niego ale okazuje się że nagle ten skład jest nie prawidłowy ponieważ dostaje dodatkową dawkę tlenu gdzieś po drodze.
Sondy głupieją bo mają dziwne wskazania niż powinny być, ECU próbuje cały czas regulować ale nie wie o co chodzi bo skład tak czy owak jest nieprawidłowy.
Rozumie ogromne różnice we wskazaniach. Ale niewielkie odchylenia to raczej sprawa lewego powietrza.
Ja z tym też walczyłem i okazało się że gumy był popękane pod obejmami, odma rozerwana, podwinięta guma na przepustnicy.
Przyjrzyjcie się temu dobrze bo sprawdzenie szczelności dolotu to nic w porównaniu do wydatków na nowy przepływomierz.
W układzie takim jak nasz gdzie w układzie dolotowym jest zastosowany przepływomierz podstawą jest szczelność dolotu.
Sytuacja wygląda następująco. Silnik ciągnie powietrze którego potrzebuje do napełnienia komory spalania.
Jeśli między przepływomierzem a przepustnicą nastąpi lewe powietrze to dla przykładu 95% będzie ciągnął przez filtr powietrza a 5% przez dziury które napotka po drodze.
Silnik oczywiście się uzupełnia powietrzem ale ECU widzi tylko to powietrze które przypływa przez filtr.
Dostosowuje skład mieszanki paliwowej do niego ale okazuje się że nagle ten skład jest nie prawidłowy ponieważ dostaje dodatkową dawkę tlenu gdzieś po drodze.
Sondy głupieją bo mają dziwne wskazania niż powinny być, ECU próbuje cały czas regulować ale nie wie o co chodzi bo skład tak czy owak jest nieprawidłowy.
Rozumie ogromne różnice we wskazaniach. Ale niewielkie odchylenia to raczej sprawa lewego powietrza.
Ja z tym też walczyłem i okazało się że gumy był popękane pod obejmami, odma rozerwana, podwinięta guma na przepustnicy.
Przyjrzyjcie się temu dobrze bo sprawdzenie szczelności dolotu to nic w porównaniu do wydatków na nowy przepływomierz.
Już raz wymieniałem te gumy na dolocie o których pisze ernesto, i te które mam teraz też zaczynają delikatnie pękać pod opaskami
Zastanawiam sie teraz czy nie zrobić całego dolotu na jakiś uniwersalnych/tuningowych gumach,może takie rozwiązanie bylo by trwalsze <niewiem> Ma ktoś może przerobiony tak dolot?
