[D3 05 W12 ] Wymiana silnika
[D3 05 W12 ] Wymiana silnika
Panowie jak nie ktorzy z was wiedza ostanio pytalem o audi w12 z Czech .Jak okazalo sie samochod nie zostal sprzedany tylko silnik prawdopodobnie zostal zatary tzn .Sprzedajacy mowi ze byl niski stan plynow chlodzacych i w pewnym momencie po dluzszej jezdzie atostradowej silnik zaczol stukac .Na ta chwile silnik pali ale stuka .Teraz pytanie .Naprawa takiego silnika napewno nie jest oplacalna pytanie czy w ogole jest mozliwa w takim przypadku.Jak wrazliwe sa te silniki na zaklocenia w ukladzie chlodzenia .Przypuszczam ze za zaistniala sytuacje odpowiada instalacja lpg ktora jest zalozona w tym egzeplazu i juz na koniec ile moze byc warta taka w12 bo na moje oko naprawa wymiana tego silnika to koszt okolo 20000pln .
No to czekam co czech wymysli bo cos mowi o naprawie ale chyba nie zdaje sprawy z kosztow bo z tego co mowil nie dawno wymienial sprężarke podwozie oryginalna 20 000 .-, nowe przednie amortyzatory 58000 .- powietrza, kompletne nowe przednie ramię 15 000 .- Nowy svýčky NGK 8400.- termostat, filtry oleju, olej silnikowy 7600 Servočerpadlo 12000, .baterie Varta 4100 wszystkie ceny w koronach na pln nalezy pomnozyc x0.15 Do tego wszystkiego teraz padl mu silnik wiec chyba ta w12 odbije mu sie czkawka :-)
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W CZ sie nie pieprza i czesto wszystko w ASO jest robione. Zarowno w D2, w D3 jak i w D4 W12 jest bardzo wrazliwe na wyzsze temperatury wiec trzeba uwazac.
gryzzli - na CZ rynek bardziej mu sie oplaci to jednak naprawic i sprzedac tam, jak jednak wyczai, ze Polak kupi to sprzeda z uszkodzonym, wiec ja bym zbijal ile sie da cene i szukal juz silnika (najlepiej calosc, bo dobierac po gratach moze wyjsc sporo drozej (ciezko powiedziec do walnelo konkretnie))
gryzzli - na CZ rynek bardziej mu sie oplaci to jednak naprawic i sprzedac tam, jak jednak wyczai, ze Polak kupi to sprzeda z uszkodzonym, wiec ja bym zbijal ile sie da cene i szukal juz silnika (najlepiej calosc, bo dobierac po gratach moze wyjsc sporo drozej (ciezko powiedziec do walnelo konkretnie))
Black Cars Matters
W Czechach jak i u nas w12 nie maja zbyt duzego brania i to mi sie akurat podoba .Ciekawe jest to ze pepiki naprawde zamawiali sobie ciekawe wersje jako nowe a/s8.Czego np nie moge powiedziec o PL .Zobacze jak sprawa sie rozwinie i nie sadze ze bedzie mu sie oplacalo naprawiac ta w12 .W ASO cena go wyrwie z butow do tego dolozyl ostnimi czasy juz ponad 110000 koron.Chcial 340000 i nie bylo chetnych teraz jeszcze mu silnik klakl.Ma praktycznie teraz niezbywalne auto z uwalonym silnikiem .Poplynie poprostu pieknie na tej audi bez wzgledu co zrobi czy naprawi czy sprzeda z duzym upustem .
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jak bym mial uprawiac rzezbe to tylko w kierunku w12 twin turbo bo w bentleyu cos takiego jezdzi i ma ponad 600KM a nie meczyl sie z adaptacja v8 turbo jeszcze z elektronika od c5 w miejsce w12 budzie d3 .Mimo wszystko na ta chwile zdrowe w12 w krotkiej budzie by mi w zupelnosci do normalnej jazdy wystarczylo :-)
W bentleyu to jest zupełnie inna konstrukcja,dopracowana bardziej mimo że pozornie to to samo. W VAGowskim w12 nie zrobisz żadnego moda ani nawet nie pocisniesz bo szlag go trafi. Zobacz np jak wygladaja panewki i wał korbowy w W12-mocy na gar od cholery a delikatne i cienkie. Widziałem już kilka tych W12 i mówie wam że dpoóki pieścisz go jak noworodka to bedzie służył