części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 W12 ] Wymiana silnika

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

[D3 05 W12 ] Wymiana silnika

Post autor: gryzzli » 18 mar 2015, 19:12

Panowie jak nie ktorzy z was wiedza ostanio pytalem o audi w12 z Czech .Jak okazalo sie samochod nie zostal sprzedany tylko silnik prawdopodobnie zostal zatary tzn .Sprzedajacy mowi ze byl niski stan plynow chlodzacych i w pewnym momencie po dluzszej jezdzie atostradowej silnik zaczol stukac .Na ta chwile silnik pali ale stuka .Teraz pytanie .Naprawa takiego silnika napewno nie jest oplacalna pytanie czy w ogole jest mozliwa w takim przypadku.Jak wrazliwe sa te silniki na zaklocenia w ukladzie chlodzenia .Przypuszczam ze za zaistniala sytuacje odpowiada instalacja lpg ktora jest zalozona w tym egzeplazu i juz na koniec ile moze byc warta taka w12 bo na moje oko naprawa wymiana tego silnika to koszt okolo 20000pln .

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 18 mar 2015, 19:34

Tak jak napisałeś koszt wymiany silnika wraz z robocizną wyceniłbym na 20 - 22 tyś zł . Sam silnik W12 z D3 kosztuje od 15 tyś zł .

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 18 mar 2015, 19:50

Czyli jezeli wczesniej samochod byl wyceniony na okolo 50000pln to teraz jego wartosc nie przekracza 30000pln wciaz mnie nurtuje czy duzym wyzwaniem jest przekladka taka silnika?

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 18 mar 2015, 19:58

Problemu z przekładką raczej nie będzie , wystarczy ogarnięty mechanik który się tego podejmie . Przekładałem już różne silniki począwszy od nowych aut (wady fabryczne) po V8 typowe dla USA myślę że W12 to nie problem.

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 18 mar 2015, 20:08

No to czekam co czech wymysli bo cos mowi o naprawie ale chyba nie zdaje sprawy z kosztow bo z tego co mowil nie dawno wymienial sprężarke podwozie oryginalna 20 000 .-, nowe przednie amortyzatory 58000 .- powietrza, kompletne nowe przednie ramię 15 000 .- Nowy svýčky NGK 8400.- termostat, filtry oleju, olej silnikowy 7600 Servočerpadlo 12000, .baterie Varta 4100 wszystkie ceny w koronach na pln nalezy pomnozyc x0.15 Do tego wszystkiego teraz padl mu silnik wiec chyba ta w12 odbije mu sie czkawka :-)

Gość

Post autor: Gość » 18 mar 2015, 20:19

Silniki W12 są bardzo wrażliwe i stąd wymagają pieszczotliwego traktowania. Naprawianie zwykle nie ma sensu ze względów finansowych jak i problemu ze znalezieniem kumatej do tego osoby.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 mar 2015, 22:04

W CZ sie nie pieprza i czesto wszystko w ASO jest robione. Zarowno w D2, w D3 jak i w D4 W12 jest bardzo wrazliwe na wyzsze temperatury wiec trzeba uwazac.
gryzzli - na CZ rynek bardziej mu sie oplaci to jednak naprawic i sprzedac tam, jak jednak wyczai, ze Polak kupi to sprzeda z uszkodzonym, wiec ja bym zbijal ile sie da cene i szukal juz silnika (najlepiej calosc, bo dobierac po gratach moze wyjsc sporo drozej (ciezko powiedziec do walnelo konkretnie))
Black Cars Matters

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 18 mar 2015, 22:58

W Czechach jak i u nas w12 nie maja zbyt duzego brania i to mi sie akurat podoba .Ciekawe jest to ze pepiki naprawde zamawiali sobie ciekawe wersje jako nowe a/s8.Czego np nie moge powiedziec o PL .Zobacze jak sprawa sie rozwinie i nie sadze ze bedzie mu sie oplacalo naprawiac ta w12 .W ASO cena go wyrwie z butow do tego dolozyl ostnimi czasy juz ponad 110000 koron.Chcial 340000 i nie bylo chetnych teraz jeszcze mu silnik klakl.Ma praktycznie teraz niezbywalne auto z uwalonym silnikiem .Poplynie poprostu pieknie na tej audi bez wzgledu co zrobi czy naprawi czy sprzeda z duzym upustem .

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 mar 2015, 23:04

Zbij to do 200 tys Kc
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 mar 2015, 23:56

Kupić auto i wsadzić 4.2 bi-turbo z rs6 :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 19 mar 2015, 02:54

Pomysl z przeszczepem bez senu nominalnie ten silnik ma 450 powiedzmy ze podkrecil by go na 550 a problemow przy takim przeszczepie miliony nie mowiac o kosztach ktore pewnie by pochlonely z 30000pln

Gość

Post autor: Gość » 19 mar 2015, 05:12

Da się zrobić przeszczep ale koszta będą. Lecz dobrze zestrojony pupe urywa.

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 19 mar 2015, 05:43

Jak bym mial uprawiac rzezbe to tylko w kierunku w12 twin turbo bo w bentleyu cos takiego jezdzi i ma ponad 600KM a nie meczyl sie z adaptacja v8 turbo jeszcze z elektronika od c5 w miejsce w12 budzie d3 .Mimo wszystko na ta chwile zdrowe w12 w krotkiej budzie by mi w zupelnosci do normalnej jazdy wystarczylo :-)

Gość

Post autor: Gość » 19 mar 2015, 10:22

W bentleyu to jest zupełnie inna konstrukcja,dopracowana bardziej mimo że pozornie to to samo. W VAGowskim w12 nie zrobisz żadnego moda ani nawet nie pocisniesz bo szlag go trafi. Zobacz np jak wygladaja panewki i wał korbowy w W12-mocy na gar od cholery a delikatne i cienkie. Widziałem już kilka tych W12 i mówie wam że dpoóki pieścisz go jak noworodka to bedzie służył :)

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 28 mar 2015, 23:19

niech Czech podjedzie do aso i sprawdza, czy nie stuka panewka na 7 lub 8 cylindrze. Tam jest standardowa usterka w w12.
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl