części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów

karokarolinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
Lokalizacja: Chrzanów

[D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów

Post autor: karokarolinka » 02 mar 2015, 17:52

Mam takie, niby banalne, pytanie i nigdzie nie doszukałam się odpowiedzi. Mam automat Tiptronic i teraz mam dźwignię w pozycji ‘P’ i chcę wrzucić D, to w takiej sytuacji:

opcja (a) trzymając cały czas hamulec i cały czas wciśnięty przycisk na dźwigi zmiany biegów
- zmieniam na ‘R’ i czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘N’ i znów czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘D’ i czekam sekundę/dwie i ruszam puszczając hamulec,

opcja (b)
- szybkim ruchem (trwa to może jakąś sekundę) przerzucam dźwignię zmiany biegów na ‘D’ i puszczam hamulec jadąc do przodu

I jeszcze to samo pytanie, ale w odwrotnej kolejności, czyli mam dźwignię w pozycji ‘D’ i chcę wrzucić wsteczny ‘R’ lub tryb parking ‘P’, to czy najpierw daję ‘N’ i tutaj czekam chwilkę, potem dopiero ‘R’, gdy chcę ‘P’ to na ‘R’ też czekam chwilkę, czy mam zmieniać szybkimi ruchami między przełożeniami?

I jak już jestem przy skrzyni biegów, to gdy chcę na moment wysiąść z auta np., żeby pogadać z kimś na parkingu i nie opłaca mi się gasić auta na minutę/dwie, to czy mogę zostawić auto w pozycji ‘P’ z zaciągniętym hamulcem ręcznym, czy powinnam zaciągnąć ręczny na ‘D’ lub w ogóle zgasić auto?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2015, 18:01

Jak jesteś na P i chcesz jechać do przodu wrzucasz D trzymając hamulec i owy guzik w gałce wciśnięty.
Jak chcesz jechać do tyłu to tak samo tylko wrzucasz R

Jak chcesz zaparkować z pozycji D lub R na wciśniętym hamulcu i owym guziku wrzucasz P

Jak jedziesz do przodu i musisz cofnąć to zatrzymujesz auto(koła muszą stanąć) wciskasz guzik na gałce i wrzucasz R.

Jak chcesz "pogadać" i nie gasić auta to wrzucasz P i jesli auto stoi na wzniesieniu to włączasz reczny jak na płaskim nie musisz ale możesz(ja bardzo rzadko go uzywam)

Coś jeszcze wyjaśnić?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 02 mar 2015, 18:05

Apophis pisze:(koła muszą stanąć)
to jest święte przykazanie lepiej tego przestrzegać :)

karokarolinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: karokarolinka » 02 mar 2015, 19:12

Apophis pisze:Coś jeszcze wyjaśnić?
między 'P' a 'D' mamy jeszcze 'R' i 'N', czy zmieniając z 'P' na 'D" mam się zatrzymywać po kolei na 'R' a potem na 'N', czy mogę od razu jednym płynnym ruchem przejść z 'P' na 'D'

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 02 mar 2015, 19:25

Jednym plynnym, nie popadajny w paranoje :D

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 mar 2015, 19:42

Pomiędzy R N D nie ważne w, którą strone zawsze oczekuje 1-2s. Może to i paranoja ale te parę sekund nie zbawi..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu

Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2015, 19:45

krzychu22.p1i pisze:Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny.
To konieczność. Wygodniej jest dac na N w tym przypadku.

Natomiast z N na D nie musimy wciskać guzika w gałce i nie dodajemy gazu przed wybraniem D!

Glac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Glac » 05 kwie 2015, 21:57

krzychu22.p1i pisze:Pomiędzy R N D nie ważne w, którą strone zawsze oczekuje 1-2s. Może to i paranoja ale te parę sekund nie zbawi..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu

Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..
Przydatne informacje.
Nieuniknione we wszystkich? Czy były bardziej lub mniej udane skrzynie? Czy od któregoś rocznika są poprawione?

Gość

Post autor: Gość » 05 kwie 2015, 22:01

GLAC, Ze skrzyniami to jak ze wszystkim-im nowsze tym słabsze ale brak serwisu od nowości zabije najtwardszą.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 07 kwie 2015, 12:14

krzychu22.p1i pisze:Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny.
A na cholere wysiadac jak auto jest na D albo R? ja wrzucam P i zostawiam odpalone

D-drive -do jazdy do przodu
R-reverse -do jazdy do tyłu
S-sport jazda do przodu komp utrzymuje odpowiednio wyższe obroty silnika i skuteczniej hamule silnikiem
P-parking -do parkowania
N-neutral -neutralny do np holowania auta nie używa się podczas jazdy! nawet na postoju. holowanie max 50 km z niewielką prędkością

biegi zmienia się z P -> D płynnym ruchem , z D->R płynnym ruchem nic sie nie przytrzymuje , przejścia między jazda przód tył odbywaja sie kiedy auto 100% stoi nieruchomo

Jak podczas jazdy wrzucisz przez przypadek N zdarza sie bo wchodzi bez blokady przycisku na dźwigni , moza np chciec wrzucic wyższy bieg bo w glowie zaswita coś ze jest tip właczony , w takiej sytuacji podczas jazdy na N czekasz aż obroty silnika spadną do jałowych i normalnie podczas jazdy wrzucasz D komp sam wybiera odpowiedni bieg i go zapina bez konieczności zatrzymywania sie i uszczerbku na skrzyni.

Dodanie gazu i jednoczesne wrzucenie z N->D może skonczyc sie uszkodzeniem skrzyni (moj kolega tak własnie skonczyszł skrzynie w audi ) sam widziałem takie sytuacje

Aha i generalnie nie jeździ sie na N nie dojeżdża sie tak do skrzyżowania itp nie zostawia sie auta na N wtedy spada cisnienie w skrzyni i nadmiernie sie zuzywa, tyle wiem

Przy parkowaniu na wzniesieniu należy najpierw na D zaciągnąć ręczny następnie wrzucić P uchroni to przed nadmiernym zużyciem metalowy "klin" blokujący napęd .

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 kwie 2015, 13:12

raftor pisze:A na cholere wysiadac jak auto jest na D albo R? ja wrzucam P i zostawiam odpalone
No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 07 kwie 2015, 14:20

krzychu22.p1i pisze: No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???
A jak pęknie linka od ręcznego.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 kwie 2015, 14:40

Mam przerobiony tył na 335mm i nówki dłuższe linki, stare nadal w zapasie + dorobione wydłużki. U mnie nie ma lipy Panowie..

Robię to na chwilę a nie zapnę i idę w pierony..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 07 kwie 2015, 14:57

czy biegi 1 2 3 można przerzucać w czasie jazdy czy wybieramy powiedzmy 3 i jedziemy ?one są do holowania czy czego tak wogóle?

Motostacja

Post autor: Motostacja » 07 kwie 2015, 21:27

krzychu22.p1i pisze:No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???
no ja nie mówię nie mi w d3 szkoda ręcznego i tak te silniczki są wadliwe , dodatkowo na D+ ręczny czy tam ham nożny to obciążenie tarcz sprzęgła hydrokinetycznego na chwile pewnie nic sie nie stanie ale jak by stał tak dłużej to wydaje mi sie ze skraca taki zabieg żywotność sprzęgła choć mogę sie mylić
tomek808 pisze:zy biegi 1 2 3 można przerzucać w czasie jazdy czy wybieramy powiedzmy 3 i jedziemy ?one są do holowania czy czego tak wogóle?
<hehe>

mozesz zmieniać służą do jazdy w górach lub holowania przyczepy żeby nie zajechać sprzęgła i było ono zapięte na sztywno a nie na pół sprzęgle olej by sie zagotował a tak to nic one nie dają równie dobrze mozna jechac na tipie +/-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl