[D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
[D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów
Mam takie, niby banalne, pytanie i nigdzie nie doszukałam się odpowiedzi. Mam automat Tiptronic i teraz mam dźwignię w pozycji ‘P’ i chcę wrzucić D, to w takiej sytuacji:
opcja (a) trzymając cały czas hamulec i cały czas wciśnięty przycisk na dźwigi zmiany biegów
- zmieniam na ‘R’ i czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘N’ i znów czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘D’ i czekam sekundę/dwie i ruszam puszczając hamulec,
opcja (b)
- szybkim ruchem (trwa to może jakąś sekundę) przerzucam dźwignię zmiany biegów na ‘D’ i puszczam hamulec jadąc do przodu
I jeszcze to samo pytanie, ale w odwrotnej kolejności, czyli mam dźwignię w pozycji ‘D’ i chcę wrzucić wsteczny ‘R’ lub tryb parking ‘P’, to czy najpierw daję ‘N’ i tutaj czekam chwilkę, potem dopiero ‘R’, gdy chcę ‘P’ to na ‘R’ też czekam chwilkę, czy mam zmieniać szybkimi ruchami między przełożeniami?
I jak już jestem przy skrzyni biegów, to gdy chcę na moment wysiąść z auta np., żeby pogadać z kimś na parkingu i nie opłaca mi się gasić auta na minutę/dwie, to czy mogę zostawić auto w pozycji ‘P’ z zaciągniętym hamulcem ręcznym, czy powinnam zaciągnąć ręczny na ‘D’ lub w ogóle zgasić auto?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
opcja (a) trzymając cały czas hamulec i cały czas wciśnięty przycisk na dźwigi zmiany biegów
- zmieniam na ‘R’ i czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘N’ i znów czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘D’ i czekam sekundę/dwie i ruszam puszczając hamulec,
opcja (b)
- szybkim ruchem (trwa to może jakąś sekundę) przerzucam dźwignię zmiany biegów na ‘D’ i puszczam hamulec jadąc do przodu
I jeszcze to samo pytanie, ale w odwrotnej kolejności, czyli mam dźwignię w pozycji ‘D’ i chcę wrzucić wsteczny ‘R’ lub tryb parking ‘P’, to czy najpierw daję ‘N’ i tutaj czekam chwilkę, potem dopiero ‘R’, gdy chcę ‘P’ to na ‘R’ też czekam chwilkę, czy mam zmieniać szybkimi ruchami między przełożeniami?
I jak już jestem przy skrzyni biegów, to gdy chcę na moment wysiąść z auta np., żeby pogadać z kimś na parkingu i nie opłaca mi się gasić auta na minutę/dwie, to czy mogę zostawić auto w pozycji ‘P’ z zaciągniętym hamulcem ręcznym, czy powinnam zaciągnąć ręczny na ‘D’ lub w ogóle zgasić auto?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jak jesteś na P i chcesz jechać do przodu wrzucasz D trzymając hamulec i owy guzik w gałce wciśnięty.
Jak chcesz jechać do tyłu to tak samo tylko wrzucasz R
Jak chcesz zaparkować z pozycji D lub R na wciśniętym hamulcu i owym guziku wrzucasz P
Jak jedziesz do przodu i musisz cofnąć to zatrzymujesz auto(koła muszą stanąć) wciskasz guzik na gałce i wrzucasz R.
Jak chcesz "pogadać" i nie gasić auta to wrzucasz P i jesli auto stoi na wzniesieniu to włączasz reczny jak na płaskim nie musisz ale możesz(ja bardzo rzadko go uzywam)
Coś jeszcze wyjaśnić?
Jak chcesz jechać do tyłu to tak samo tylko wrzucasz R
Jak chcesz zaparkować z pozycji D lub R na wciśniętym hamulcu i owym guziku wrzucasz P
Jak jedziesz do przodu i musisz cofnąć to zatrzymujesz auto(koła muszą stanąć) wciskasz guzik na gałce i wrzucasz R.
Jak chcesz "pogadać" i nie gasić auta to wrzucasz P i jesli auto stoi na wzniesieniu to włączasz reczny jak na płaskim nie musisz ale możesz(ja bardzo rzadko go uzywam)
Coś jeszcze wyjaśnić?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2014, 22:27
- Lokalizacja: Chrzanów
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Pomiędzy R N D nie ważne w, którą strone zawsze oczekuje 1-2s. Może to i paranoja ale te parę sekund nie zbawi..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu
Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu
Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..
Przydatne informacje.krzychu22.p1i pisze:Pomiędzy R N D nie ważne w, którą strone zawsze oczekuje 1-2s. Może to i paranoja ale te parę sekund nie zbawi..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu
Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..
Nieuniknione we wszystkich? Czy były bardziej lub mniej udane skrzynie? Czy od któregoś rocznika są poprawione?
A na cholere wysiadac jak auto jest na D albo R? ja wrzucam P i zostawiam odpalonekrzychu22.p1i pisze:Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny.
D-drive -do jazdy do przodu
R-reverse -do jazdy do tyłu
S-sport jazda do przodu komp utrzymuje odpowiednio wyższe obroty silnika i skuteczniej hamule silnikiem
P-parking -do parkowania
N-neutral -neutralny do np holowania auta nie używa się podczas jazdy! nawet na postoju. holowanie max 50 km z niewielką prędkością
biegi zmienia się z P -> D płynnym ruchem , z D->R płynnym ruchem nic sie nie przytrzymuje , przejścia między jazda przód tył odbywaja sie kiedy auto 100% stoi nieruchomo
Jak podczas jazdy wrzucisz przez przypadek N zdarza sie bo wchodzi bez blokady przycisku na dźwigni , moza np chciec wrzucic wyższy bieg bo w glowie zaswita coś ze jest tip właczony , w takiej sytuacji podczas jazdy na N czekasz aż obroty silnika spadną do jałowych i normalnie podczas jazdy wrzucasz D komp sam wybiera odpowiedni bieg i go zapina bez konieczności zatrzymywania sie i uszczerbku na skrzyni.
Dodanie gazu i jednoczesne wrzucenie z N->D może skonczyc sie uszkodzeniem skrzyni (moj kolega tak własnie skonczyszł skrzynie w audi ) sam widziałem takie sytuacje
Aha i generalnie nie jeździ sie na N nie dojeżdża sie tak do skrzyżowania itp nie zostawia sie auta na N wtedy spada cisnienie w skrzyni i nadmiernie sie zuzywa, tyle wiem
Przy parkowaniu na wzniesieniu należy najpierw na D zaciągnąć ręczny następnie wrzucić P uchroni to przed nadmiernym zużyciem metalowy "klin" blokujący napęd .
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???raftor pisze:A na cholere wysiadac jak auto jest na D albo R? ja wrzucam P i zostawiam odpalone
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
no ja nie mówię nie mi w d3 szkoda ręcznego i tak te silniczki są wadliwe , dodatkowo na D+ ręczny czy tam ham nożny to obciążenie tarcz sprzęgła hydrokinetycznego na chwile pewnie nic sie nie stanie ale jak by stał tak dłużej to wydaje mi sie ze skraca taki zabieg żywotność sprzęgła choć mogę sie mylićkrzychu22.p1i pisze:No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???
<hehe>tomek808 pisze:zy biegi 1 2 3 można przerzucać w czasie jazdy czy wybieramy powiedzmy 3 i jedziemy ?one są do holowania czy czego tak wogóle?
mozesz zmieniać służą do jazdy w górach lub holowania przyczepy żeby nie zajechać sprzęgła i było ono zapięte na sztywno a nie na pół sprzęgle olej by sie zagotował a tak to nic one nie dają równie dobrze mozna jechac na tipie +/-