Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Śruba górnych wahaczy jaki numer gdzie kupic...?

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

[D3 ALL ] Śruba górnych wahaczy jaki numer gdzie kupic...?

Post autor: dracus6662 » 07 kwie 2015, 09:54

Panowie słynna śruba ta która się ukręca przy wymianie górnych wahaczy ...

Jaki numer....?

Gdzie kupić....?

Jaka cena..... ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 kwie 2015, 10:03

Jesi chodzi Ci o ta M10x62x45 to numer ma N10425302, cena 2.65 Euro, najlepiej w ASO ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 kwie 2015, 10:26

W każdym sklepie ze śrubami i zapłacisz 15zl za kg utwardzane porządne śruby 😉 ja juz zużyłem takich śrub bardzo dużo bo idą takie w a4 a6 a8 passatach itd i nigdy problemu nie było 😉
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 07 kwie 2015, 11:36

Ta, która podał drago, to numer 16, do każdego wahacza po jednej, Obrazek
tylko mi ETKA podaje jej numer z końcówką 01, choć wymiary się zgadzają.

Jest jeszcze ta przy zwrotnicy, długa, nr 10 na schemacie, M10x105, nr N10576801
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2015, 13:17 przez Dworek, łącznie zmieniany 2 razy.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 07 kwie 2015, 12:17

Lukas134 pisze:W każdym sklepie ze śrubami i zapłacisz 15zl za kg utwardzane porządne śruby 😉 ja juz zużyłem takich śrub bardzo dużo bo idą takie w a4 a6 a8 passatach itd i nigdy problemu nie było 😉
tez tak robię ale pamiętaj ze oryginalnie są tam nakrętki samo kontrujące sie czy jakoś tak zapobiegają samoistnemu odkręcaniu się . twardość śruby 10.8 takie ładowałem w c5

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 kwie 2015, 20:26

raftor, nakrętkę zakładam, albo starą, albo jakąś nową bo leży kupa tego w szafce od górnych wahaczy :) więc wszystko pod kontrolą :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 kwie 2015, 21:28

Śruby i nakrętki najlepiej dać nowe - wydatek niewielki, ale przy następnej wymianie mniej szarpania nerwów. Na kilka dni przed odkręceniem śrub polecam spryskiwać je (i nacięcia w obudowie łożyska koła) na zmianę penetratorem, jakimś smarem (np. WD-40) i ewentualnie naftą. Taki zabieg przez kilka dni spowoduje, że smarowidło przejdzie po śrubie i gwincie i nie będą potrzebne żadne siłowe metody. U mnie wszystkie trzy śruby odkręciły się kluczami, bez użycia palników, przecinaków itp.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 07 kwie 2015, 21:28

Panowie super dzieki za zainteresowanie i pomoc śrubę i nakretkę kupilem w aso cena niecałe 13 pln

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 kwie 2015, 22:02

dracus6662, tylko jak będziesz zakładał u siebie nasmaruj na grubo smarem jakimś grafitowym najlepiej bo go woda nie wypłukuje 😉 taki jak do przegubów w każdym sklepie motoryzacyjnym za 4zl kupisz saszetkę 😉
pebo, No ja zawsze nowe daje teraz po roku prawie robiłem gumę na przegubie od razu wyjąłem śrubę wyczyściłem na szczotce drucianej grubo smaru i znowu rok spokoju 😉
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 07 kwie 2015, 22:14

Dzięki ważna uwaga również bo kiedyś przyjdzie rozpinać to znowu rwanie :/ chociaż słyszałem że sruba robi się w banana to zerwac się moze ale resztę latwiej wyciągnąć będzie :D

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 kwie 2015, 22:22

Nie ma biedy jak juz raz wyciągniesz nasmarujesz to pózniej lekko pójdzie 😉 mi przyszło po roku wyjąc i bezproblemowo 😉
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 kwie 2015, 01:07

pebo pisze:...Na kilka dni przed odkręceniem śrub polecam spryskiwać je (i nacięcia w obudowie łożyska koła) na zmianę penetratorem, jakimś smarem (np. WD-40) i ewentualnie naftą. Taki zabieg przez kilka dni spowoduje, że smarowidło przejdzie po śrubie i gwincie i nie będą potrzebne żadne siłowe metody. U mnie wszystkie trzy śruby odkręciły się kluczami, bez użycia palników, przecinaków itp.
To niestety nie zawsze pomaga, w D2 FL i D3 (dużo młodsze od D2) zwrotnice już alu, ale w pre-FL żeliwne najlepiej traktować palnikiem, szybsze to i bezpieczniejsze niż wiercenie.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 08 kwie 2015, 07:08

dice111, wyciągałem juz tych śrub może ze 100 sztuk jak nie więcej i nigdy w życiu ani nie wierciłem, ani nie grzałem palnikiem i nigdy nic ze zwrotnica sie nie stało 😄 tylko dobry młotek i umiejętnie wiedzieć gdzie i w co stuknąć 😉 z aluminiowymi gorzej, ale do tego mam ściągacz, sporo zabawy, ale idzie a w żeliwnych tylko młotek i jakiś odrdzewiacza 😉
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 08 kwie 2015, 09:41

Przy mocno zapieczonej śrubie w ALU zwrotnicy można delikatnie podgrzać palnikiem, powtarzam delikatnie (max160st C) i kręcenie śrubą. Wcześniej zalecane jest lanie rivoltą, naftą, i terosonem, nie mniej jednak dopiero u mnie pomogło delikatne podgrzanie.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 08 kwie 2015, 12:11

krzychu22.p1i, u mnie zabawa ściągaczem i bez grzania poszło, akurat miałem tylko tulejki do wymiany i nie chciałem całych wahaczy wymieniać więc ściągacz i ogień ruszanie w tą i z powrotem po 1cm ze 20 razy :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl