Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 preFL ALL ] Problem z poziomami zawieszenia

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

[D3 preFL ALL ] Problem z poziomami zawieszenia

Post autor: dawid15 » 18 kwie 2015, 19:04

Witam, od kilkunastu dni posiadam A8 D3 z 2003r, trochę poczytałem i zdecydowałem się na samodzielne spolszczenie mojego MMI 2G. Sama operacja przebiegła bez problemów, kilka funkcji mi poznikało ale włączyłem je VCDS'em.
Niestety dzisiaj zauważyłem, że pomimo tego że na wyświetlaczu mam wszystkie 4 opcje ustawień zawieszenia to auto w ogóle nie reaguje na opcję KOMFORT tzn fizycznie auto ma tylko dwa poziomy - PODNIESIONY i DYNAMICZNY. Widziałem, że idzie przez kabel zmieniać wysokość całego zawieszenia ale czy można jakoś "włączyć" poziom KOMFORT, A może jest na to jakieś inne rozwiązanie? Ostatecznie gdy będzie to konieczne zrobie update MMI do anglojęzycznej wersji 5570, mam nadzieje że to pomoże.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2015, 14:26 przez dawid15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 18 kwie 2015, 19:31

Wydaje mi się że poziom komfort i automat są tą samą wysokością zawieszenia tylko inne są ustawienia twardości oraz auto - obniżania auta powyżej danej prędkości (Automatic) , tylko tryby Lift oraz dynamic zmieniają wysokość pojazdu.

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: dawid15 » 18 kwie 2015, 19:40

teraz mnie już zakręciłeś:) ale na 99,9% wydaje mi się, że miedzy liftem, comfortem a dynamic były wcześniej różnice wysokości. Dodam, że na poziom automatyczny też nic nie reaguje tak samo jak na comfort czy to w dół z liftu czy w góre z dynamic.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 18 kwie 2015, 20:12

Zawieszenie sport czy bez sport?

Napis na wyswietlaczu air suspension - sport lub bez napisu sport

Jesli sport to normalne zjawisko

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: dawid15 » 18 kwie 2015, 20:57

Teraz po spolszczeniu jest dluga nazwa i widze dokladnie "zawieszenie pneumatycz...", ale kojarze ze wczesniej bylo air suspension - sport. Mowisz że to normalne, sam już nie wiem jak było, ale ciągle mi coś mówi że były jednak byly 3 poziomy. Czy ktos może, potwierdzić że w zawieszeniu sport są tylko te dwa poziomy pomimo ze na mmi są wszystkie 4 opcje? ;)

Gość

Post autor: Gość » 18 kwie 2015, 21:18

Wywal to spolszczenie bo osiwiejesz. Jak wywalisz zniknie ci wiekszośc problemów obecnych i przyszłych. Sprawdzone.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 18 kwie 2015, 22:15

Nie No ja juz dawno na spolszczylem u siebie MMI i nigdy błędów nie było 😉jeżeli masz zawieszenie sport to miedzy dynamic i komfort nic sie nie zmienia w wysokości jedynie twardość 😉
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: dawid15 » 18 kwie 2015, 22:33

Więc widocznie tak musi być:)
I jeszcze jedno krótkie pytanie na koniec które mi się teraz nasunęło czy wysokość w zawieszeniu sport i w fabryczym s8 się różni czy jest taka sama?:)

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 18 kwie 2015, 22:40

Podwozie standardowe:

Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:

Tryb „automatic“:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia. Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm („Obniżenie na autostradzie“). To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.

Tryb „comfort“:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie „automatic“, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu „automatic“.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb „dynamic“:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu „automatic“ o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze. Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie „automatic“.

Podwozie sportowe:


Tryb „automatic“:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi „dynamic“ podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie „dynamic“). Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „dynamic“:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb „automatic“ podwozia sportowego,
dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „comfort“:
Poziom samochodu jak w trybie „automatic“podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości. Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy.

Dane z Audi ssp 292

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: dawid15 » 18 kwie 2015, 23:54

Wszystko jasne, dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl