części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI ] Amortyzatory (regeneracja?Czy Nowe?)


Shykerr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 27 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: DGR

[D3 03 3.7MPI ] Amortyzatory (regeneracja?Czy Nowe?)

Post autor: Shykerr » 21 kwie 2015, 13:49

Witam,mam taki problem w moim aucie opuszcza się na glebe cały przód (auto stoi przez Noc) i podobno mam ,,membrame'' czy coś takiego do wymiany... i teraz nie wiem co z tym zrobić czy zrobić regeneracje ?? czy kupić używkę...? a może warto kupić nowy oryginał...Miał ktoś już taki problem>???
Shykerr

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 21 kwie 2015, 14:00

Regeneracja jest dobra opcją - firma LIMAK z Brzegu Dolnego .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Shykerr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 27 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: DGR

Post autor: Shykerr » 21 kwie 2015, 23:03

Dzięki kolego za info :)
Shykerr

Motostacja

Post autor: Motostacja » 22 kwie 2015, 12:43

ja bym sie tak nie rozpędzał z naprawą , sprawdź szczelność przewodów , czujniki poziomowania

oraz przede wszystkim błędy vcds em

odłącz aku na noc i zobacz czy miechy opadną , czasami jest tak że słabe aku powoduje takie objawy ale dlaczego to mnie nie pytaj ktoś też tak miał i ja również

Shykerr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 27 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: DGR

Post autor: Shykerr » 22 kwie 2015, 13:28

hmm wiesz Może i masz racje warto to sprawdzić , bo regeneracja czy nowe to już jest trochę kasy... dzięki za info
Shykerr

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 25 kwie 2015, 13:25

raftor, przewody raczej nic do tego nie będą miały, bo w amorku jest zaworek jednokierunkowy, który powinien trzymać ciśnienie. Chyba, że jest nieszczelność na przewodach i zaworek też przepuszcza.Shykerr, obydwie strony przodu opadają po równo?
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 kwie 2015, 21:52

zacznij od sprawdzenia błędów w zawiasie

Shykerr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 27 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: DGR

Post autor: Shykerr » 26 kwie 2015, 19:26

tak obie strony opadaja równo (jednakowo):|
Shykerr

MatGol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2013, 22:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MatGol » 26 maja 2015, 18:09

Shykerr, Najlepiej oczywiście sprawdzić na kompie co się dzieje, potestować, na pewno coś ciekawego można by wyczytać.

Bardziej "łopatologiczna" metoda i też skuteczna - po odbytej wycieczce autem stań gdzieś na uboczu (najlepiej w garażu tak żeby było cicho) otwórz maskę i nasłuchuj przy kielichach. Amortyzator, który upuszcza ciśnienie będzie "dobijany". Powinieneś zaobserwować syczenie bądź też ruch samochodu, która ze strony koryguje swoje położenie.

Jak auto po nocy pada na glebę nie radzę odkładać tematu tylko zabrać się za niego od razu. Kompresor łatwo przegrzać, będzie wtedy kolejny wydatek :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 maja 2015, 21:07

MatGol pisze:Shykerr, Najlepiej oczywiście sprawdzić na kompie co się dzieje, potestować, na pewno coś ciekawego można by wyczytać.

Bardziej "łopatologiczna" metoda i też skuteczna - po odbytej wycieczce autem stań gdzieś na uboczu (najlepiej w garażu tak żeby było cicho) otwórz maskę i nasłuchuj przy kielichach. Amortyzator, który upuszcza ciśnienie będzie "dobijany". Powinieneś zaobserwować syczenie bądź też ruch samochodu, która ze strony koryguje swoje położenie.

Jak auto po nocy pada na glebę nie radzę odkładać tematu tylko zabrać się za niego od razu. Kompresor łatwo przegrzać, będzie wtedy kolejny wydatek :)
W blokach pomiarowych komputer pokazuje w milimetrach ruch każdego amortyzatora. Jeśli popuszcza na wewnętrznym zaworze, to nic nie usłyszysz.
Bądź dobry jak chleb.

MatGol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2013, 22:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MatGol » 26 maja 2015, 21:50

pebo, Skoro auto po nocy leży na glebie raczej będzie można zaobserwować syczenie czy też pompowanie poszczególnego amortyzatora.

Drobne korekty są wykonywane pojedynczo, dopiero po większym spadku ciśnienia w układzie auto idzie w górę parami przód/tył - tak przynajmniej zaobserwowałem u mnie przy walniętym amortyzatorze.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 maja 2015, 21:57

MatGol pisze:pebo, Skoro auto po nocy leży na glebie raczej będzie można zaobserwować syczenie czy też pompowanie poszczególnego amortyzatora.

Drobne korekty są wykonywane pojedynczo, dopiero po większym spadku ciśnienia w układzie auto idzie w górę parami przód/tył - tak przynajmniej zaobserwowałem u mnie przy walniętym amortyzatorze.
Spotkałem się już z przypadkami, gdy auto opadało szybciej niż po nocy. Np. jedno auto z rana było w najniższym położeniu a dopiero podłączenie kompa pokazało, że obniża się o milimetr co 2 sekundy. Mimo tego była cisza. Zauważ, że milimetr to jednak sporo, 10 sekund i centymetr niżej, 20 sekund i już położenie najniższe. Takie spadki przy np. pracującym silniku są kompensowane z zasobnika i dopiero po pewnym czasie uruchamia się sprężarka. Oczywiście, da się zauważyć że pracuje częściej niż powinna.
Bądź dobry jak chleb.

MatGol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2013, 22:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MatGol » 26 maja 2015, 22:07

pebo, Wszystko się zgadza, dlatego napisałem, że po odbytej jeździe można zaobserwować te korekty. Oczywiście przy zgaszonym silniku.

Zasobnik jak i układ powinien być nabity, więc korektę jednego mm też można zauważyć przy chwili cierpliwości.

Oczywiście w tym przypadku nic nie zastąpi komputera, spojrzenie na bloki będzie najlepszym wyjściem - o ile to amortyzator :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 maja 2015, 22:13

MatGol pisze:pebo, Wszystko się zgadza, dlatego napisałem, że po odbytej jeździe można zaobserwować te korekty. Oczywiście przy zgaszonym silniku.

Zasobnik jak i układ powinien być nabity, więc korektę jednego mm też można zauważyć przy chwili cierpliwości.

Oczywiście w tym przypadku nic nie zastąpi komputera, spojrzenie na bloki będzie najlepszym wyjściem - o ile to amortyzator :)
Osobiście korzystam z procedur testów elementów wykonawczych - można sprawdzić prawie każdy podzespół z osobna, a także wyłapać, kiedy pojawiają się błędy. No i dokładne oględziny. Zdarza się, że jeden z amortyzatorów był wymieniany i ktoś dosztukował wężyki, które spiął gumową rurką na opaski - powietrze ucieka i auto opada.
Bądź dobry jak chleb.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 maja 2015, 22:34

Panowie, syczenia słychac nie bedzie - miech amortyzatora peka bardzo rzadko. Zazwyczaj w miejscu gdzie sie załamuje guma robi sie "rzadka" i puszcza cisnienie. Wszystko to jest wewnatrz obudowy i dzieje sie dosc powoli.
Reasumujac jesli dupa stoi :D i reaguje prawidłowo na pokretło wysokosci to kompresor bedzie sprawny. Wiec wyrywamy amory z przodu.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl