[D2 97 4.2PB/LPG ] Tylne głośniki problem
[D2 97 4.2PB/LPG ] Tylne głośniki problem
Witam,
Mam problem z tylnymi głośnikami, otóż po zakupie auta wszystko grało tak jak trzeba, jednak po mniej więcej roku grać przestało, potem grała tylko tylna strona od pasażera a teraz znowu nie gra nic. Miał ktoś może taki przypadek? Mam radio Audi Concert z głośnikami Nokia. Pozdrawiam
Mam problem z tylnymi głośnikami, otóż po zakupie auta wszystko grało tak jak trzeba, jednak po mniej więcej roku grać przestało, potem grała tylko tylna strona od pasażera a teraz znowu nie gra nic. Miał ktoś może taki przypadek? Mam radio Audi Concert z głośnikami Nokia. Pozdrawiam
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Proponuję wymianę tylnych głośników tj. w całości koszt nie wielki a podejrzewam że będzie OK
np tu http://allegro.pl/audi-a8-d2-94-02-glos ... 88579.html
np tu http://allegro.pl/audi-a8-d2-94-02-glos ... 88579.html
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Odpinałem je ostatnio bo kradłem sygnał dla wzmacniaczy i po odłączeniu jednego drugi grał normalnie.
Prawy z lewym jest niezależny a przypisane są im tylko odpowiednie tylne drzwi. Jedyną wspólną rzeczą jest zasilanie stałe 12 i sygnał po załączeniu radia do wystartowania tych wbudowanych układów wzmacniaczy.
Podsumowując sama sprawa grania nie powinna mieć wpływu z jednej strony na drugą no chyba że
coś zostało pomieszane w instalacji i w rzeczywistości grają na jednym sygnale czego być nie powinno.
Prawy z lewym jest niezależny a przypisane są im tylko odpowiednie tylne drzwi. Jedyną wspólną rzeczą jest zasilanie stałe 12 i sygnał po załączeniu radia do wystartowania tych wbudowanych układów wzmacniaczy.
Podsumowując sama sprawa grania nie powinna mieć wpływu z jednej strony na drugą no chyba że
coś zostało pomieszane w instalacji i w rzeczywistości grają na jednym sygnale czego być nie powinno.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Częstą przyczyną tegoż stanu rzeczy, są krótkie przewody, druciki pomiędzy złączem a membraną głośnika. Można to sprawdzić bardzo prosto:
wyjąć tylny głośnik, podłączyć przewód i poruszać przewodem widocznym między membraną a koszem głośnika. Ruch membrany zwykle w tanich głośnikach (a takie są montowane), powoduje przerwanie obwodu pomiędzy złączem a głośnikiem.
Wystarczy przelutować przewód i wszystko wróci do normy na kilka następnych lat.
A co do wzmacniaczy: Głośniki są niezależne, zasilają same siebie i głośniki w tylnych drzwiach. Są w nich przewody: +12, +12 po stacyjce, masa, + sygnałowy z radia, - sygnałowy z radia. To musi dochodzić do tylnych głośników, z nich, małą dwupinową kostką wychodzi sygnał wzmocniony dla głośników w drzwiach tylnych.
Musisz ustalić, gdzie nastąpiła przerwa w sygnale. Głośniki się praktycznie nie palą, zwykle winna jest przerwa w obwodzie. Nie trzeba kupować nowych.
Ps. głośnik możesz sprawdzić następująco: jeśli nie jest spalony (cewka) to po podłączeniu baterii 1,5V (paluszek), a lepiej 9V (płaska), do odpowiednich biegunów tj. + do +, - do - membrana "pyknie" i wychyli się do tyłu (prawidłowa polaryzacja głośnika), lub do przodu, jeśli bieguny odwrotnie. W każdym razie coś się wydarzy, a jeśli spalony, to cisza i brak reakcji membrany - dźwięk to też prąd
Teraz idź do auta i sprawdź
wyjąć tylny głośnik, podłączyć przewód i poruszać przewodem widocznym między membraną a koszem głośnika. Ruch membrany zwykle w tanich głośnikach (a takie są montowane), powoduje przerwanie obwodu pomiędzy złączem a głośnikiem.
Wystarczy przelutować przewód i wszystko wróci do normy na kilka następnych lat.
A co do wzmacniaczy: Głośniki są niezależne, zasilają same siebie i głośniki w tylnych drzwiach. Są w nich przewody: +12, +12 po stacyjce, masa, + sygnałowy z radia, - sygnałowy z radia. To musi dochodzić do tylnych głośników, z nich, małą dwupinową kostką wychodzi sygnał wzmocniony dla głośników w drzwiach tylnych.
Musisz ustalić, gdzie nastąpiła przerwa w sygnale. Głośniki się praktycznie nie palą, zwykle winna jest przerwa w obwodzie. Nie trzeba kupować nowych.
Ps. głośnik możesz sprawdzić następująco: jeśli nie jest spalony (cewka) to po podłączeniu baterii 1,5V (paluszek), a lepiej 9V (płaska), do odpowiednich biegunów tj. + do +, - do - membrana "pyknie" i wychyli się do tyłu (prawidłowa polaryzacja głośnika), lub do przodu, jeśli bieguny odwrotnie. W każdym razie coś się wydarzy, a jeśli spalony, to cisza i brak reakcji membrany - dźwięk to też prąd
Teraz idź do auta i sprawdź