![]() |
![]() |
![]() |
A8 vs ...
FOSS - już sprostowałem (zmiana treści posta powyżej). Jak widzę zdążyłeś przeczytać go jeszcze przed zmianą :-) Jeśli jednak temat Cię interesuje (a Ciebie w sumie może, bo toczyłeś boje z administracją :-) ), podysłam link do mojego posta http://www.a8team.pl/topics2/84,15.htm ;-)
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...
greg26 no tu trzeba przyznać że 2.8 w A8 ma duży potencjał powyżej właśnie tak 150km/h, może i nie zbyt bezpieczne no ale.... Nie będę sie sprzeczał bo 2.8 to żaden szatan i dlatego też teraz celował bym w 4.2
greg26 no tu trzeba przyznać że 2.8 w A8 ma duży potencjał powyżej właśnie tak 150km/h, może i nie zbyt bezpieczne no ale.... Nie będę sie sprzeczał bo 2.8 to żaden szatan i dlatego też teraz celował bym w 4.2
wiem, wiem, przecież nigdzie nie pisałem że ktoś się myli...raptor90 pisze:FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...
po prostu opisałem jaka jest waga mojego auta a przy okazji jak ma się S8 D2 w automacie do S6 C4 w manualu.
Poza tym wciąż mnie zastanawia gdzie Niemcy w fabryce urwali z eSy jakieś 80kg bo moje A8/S8 mają porównywalne wyposażenie (oprócz tego haka w eSce który zdemontowałem) a różnica wagi na korzyść S8 wydaje się całkiem spora :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie, no po co miałbym ważyć...klon_84 pisze:FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-)FOSS pisze:Nie, no po co miałbym ważyć...klon_84 pisze:FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-)
Z własnego doświadczenia sądzę (przez moje ręce przeszła już cała sterta homologacji od nowych aut różnych marek) że dane tam podane są zbliżone do realnych...klon_84 pisze:to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-)
często waga teroertycznie takich samych aut w dokumentach jest inna ponieważ auta różnią się wyposażeniem.
W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To samo jest w przypadku osobówek- niektórych modeli z homologacją nie można np zamówić z automatem czy instalacją multimedialną, bo to zwiększa wagę auta i przestaje ono spełniać wymagania dotyczące "ciężarówek"FOSS pisze: W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u.

A jak tak sobie czytam te farmazony o objeżdżaniu RS6, EvoX i innych, to w połączeniu z pewną legendarną S8 o mocy ponad 400 km (osiągniętej CZIPEM) przez właściciela nie posiadającego skanera, to już wiem dlaczego na AKP z taką przyjemnością w podobnym wątku opisuję jak to ja zostałem "objechany" :lol: :lol: :lol:
Marcin
4WD + 1WD
4WD + 1WD
Niektórym poklask potrzebny jest tak bardzo, że nie dostrzegają utraty realności swych opowieści z palca wyssanych... :-P
Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)
Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Już kiedyś pisałem co o tym sądzę...NATANIEL pisze:Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)
:arrow: delikatnie
teoretycznie dużą część silników wolnnossących bez żadnych szkód dla silnika, skrzyni biegów oraz napędów można spokojnie podkręcić o jakieś 15% (granica w pełni bezpieczna)...
modyfikacje obejmują najczęściej układ dolotowy, układ wydechowy, wałki rozrządu oraz oczywiście nowy program który to wszystko zestroi...
i tak ze zwykłego A8 4.2V8 310KM możnaby zrobić jakieś prawie 360KM czyli tak jak eSa...
ale patrząc dalej w przypadku eSy to już chyba nie jest takie proste gdyż silnik ten to przecież stosowana w wielu modelach Audi bazowe 4.2V8 tylko że już w najmocniejszym wydaniu wolnossącym więc podejrzewam że to co można było prostą metodą zmodyfikować zostało już zmodyfikowane...
i chociaż firmy takie jak MTM lub ABT proponują dalsze modyfikacje silnika eSy to jeżeli wczytamy się w ofertę to okaże się że przyrost mocy jest niewielki tak samo jak przyrost momentu a jednym z elementów jest przesunięcie granicy prędkości maksymalnej (co zdolnym VAG'iniarzom także udaje się bez problemu).
:arrow: agresywnie
przyjmując wersję hardcore też chyba dosyć łatwo odpowiedzieć na Twoje pytanie... wystarczy spojrzeć na inne modele aut z tym samym bazowym 4.2V8 np. model RS6...
bi-turbo w tym silniku czyni cuda i chociaż fabryczne RS6 C5 miało 450KM to pojawiła się też wersja RS6 Plus z mocą zdajesię 480KM oraz auta "dłubane" przez ABT i MTM z mocami 508 czy 520KM a przecież to wciąż modyfikacje na które dostaje się certyfikat i gwarancję czyli to wciąż jest całkiem bezpieczna granica...
ale idąc na całość podejrzewam, że można z tego "wystrugać" spokojnie jakieś 600KM tylko trzeba zadać sobie pytanie... jak długo to jeszcze pojeździ :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003FOSS pisze:Apropos A8/S8 vs....NATANIEL pisze:Uchylisz rąbka tajemnicy? ;-)FOSS pisze:Jak trafi mi się jakiś większy grosz to już mam wstępny projekt przeróbki S8...
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...
nie był to żaden konkretny wyścig (wolne przejazdy) tylko tak dla zabawy a ja oczywiście wystartowałem tak jak przyjechałem czyli ze wszystkimi gratami na pokładzie...
stanąłem na kresce razem z kolegą z AKP - on S6 C4 Avant bez żadnych udziwnień ale... w manualu...
za pierwszym razem baaaardzo spóźniłem start i złoił mi skórę niesamowicie ale to było bez pomiaru czasu :evil:
za drugim razem wystartowałem lepiej ale i tak z miejsca mi uciekł :-?
"wiatr w żagle" złapałem po jakichś 200m kiedy on był już przede mną o całą długość samochodu... 400m minęliśmy prawie łeb w łeb (o ile dobrze pamiętam on z czasem 18,37sek a ja niestety 18,70sek) ale że wcześniej umówiliśmy się, że tym razem ciągniemy z pedałem w podłodze do końca pasa startowego (lotnisko), więc już po chwili byłem z przodu a chwilę później Roberto widział już tylko moje oddalające się światła :lol:
Po tym małym wyścigu mam spory niedosyt... na samym starcie od tej niezbyt już młodej C4 dostałem w tyłek :diabel:
Teraz jestem bardzo ciekaw jak S8 jeździ w manualu :shock:
Chciałbym się takim przejechać ale niezależnie od efektu na stałe na manuala nie mam najmniejszego zamiaru się przesiadać :-P
Byle Golf z podkręconym TDI niestety...greg26 pisze:(...) Z tym łykaniem to nie jest tak jak piszesz.
(...) Byle golf czy jakaś astra ...
na 1/4 mili Golfy I i II robiły czasy 13sek. :!:

Hmm... może parę koni zaspało w S-ce kolegi FOSS'a albo nie był w tym dniu w formie i RT miał na poziomie 3 sek. ;-) W końcu każdy miewa gorszy dzień! :-P
Ps. Wyjaśniam, że to tylko niewinny żart! ;-)
Ps. Wyjaśniam, że to tylko niewinny żart! ;-)
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
No patrz, cholera... nie wiem.jajopn pisze:FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003FOSS pisze: Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...
Za pierwszym razem to tak zaspałem że jak ruszyłem to on był już dwie długości samochodu przede mną :-?
Przy drugim przejeździe wystartowałem niby lepiej ale i tak opóźnienie na starcie miałem 0,5sek...
zresztą do dzisiaj nie jestem pewien czy te nasze czasy to były wreszcie 18-stki czy też jednak 16-stki... zadzwonię później do Roberta i podpytam czy on pamięta.
A tak wogóle to nie mam pojęcia - trochę mnie to zirytowało...
ta skrzynia sportowa wydaje mi się grzeczniejsza niż ten zwykły Tip który mam w A8 :shock:
Chyba w następnym tygodniu poszukam sobie jakiejś hamowni 4x4 - może rzeczywiście część moich koni poszła w las :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Foss, czy to opóźnienie o którym piszesz nie wynika przypadkiem z tego, że automat ma taką urodę? Pytam z ciekawości, bo automatem nigdy nie jeździłem, poza jakąś tam jazdą próbną, ale z tego co pamiętam, to bardzo denerwowała mnie właśnie minimalnie (ale jednak) opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu.