części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

A8 vs ...

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
NATANIEL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:25
Lokalizacja: GA / czasem SBI

Post autor: NATANIEL » 28 cze 2010, 20:04

FOSS - już sprostowałem (zmiana treści posta powyżej). Jak widzę zdążyłeś przeczytać go jeszcze przed zmianą :-) Jeśli jednak temat Cię interesuje (a Ciebie w sumie może, bo toczyłeś boje z administracją :-) ), podysłam link do mojego posta http://www.a8team.pl/topics2/84,15.htm ;-)
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)

Awatar użytkownika
raptor90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 05 sie 2009, 13:49
Lokalizacja: Piła

Post autor: raptor90 » 28 cze 2010, 21:12

FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...
greg26 no tu trzeba przyznać że 2.8 w A8 ma duży potencjał powyżej właśnie tak 150km/h, może i nie zbyt bezpieczne no ale.... Nie będę sie sprzeczał bo 2.8 to żaden szatan i dlatego też teraz celował bym w 4.2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 cze 2010, 21:38

raptor90 pisze:FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...
wiem, wiem, przecież nigdzie nie pisałem że ktoś się myli...
po prostu opisałem jaka jest waga mojego auta a przy okazji jak ma się S8 D2 w automacie do S6 C4 w manualu.

Poza tym wciąż mnie zastanawia gdzie Niemcy w fabryce urwali z eSy jakieś 80kg bo moje A8/S8 mają porównywalne wyposażenie (oprócz tego haka w eSce który zdemontowałem) a różnica wagi na korzyść S8 wydaje się całkiem spora :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

klon_84

Post autor: klon_84 » 29 cze 2010, 05:40

FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 cze 2010, 10:55

klon_84 pisze:FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:
Nie, no po co miałbym ważyć...
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

klon_84

Post autor: klon_84 » 29 cze 2010, 12:32

FOSS pisze:
klon_84 pisze:FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:
Nie, no po co miałbym ważyć...
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-)
to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 cze 2010, 16:21

klon_84 pisze:to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-)
Z własnego doświadczenia sądzę (przez moje ręce przeszła już cała sterta homologacji od nowych aut różnych marek) że dane tam podane są zbliżone do realnych...
często waga teroertycznie takich samych aut w dokumentach jest inna ponieważ auta różnią się wyposażeniem.

W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 29 cze 2010, 16:40

ja u znajomego na wadze dla pojazdów (rolnikiem jest, to ma :-)) zważyłem pewnego razu swoje A8 i wyszło 1902kg (chyba max wyposażenie jakie można przed liftem mieć, instalacja LPG i paliwa w obu około 3/4, bez kierowcy, bez koła zapasowego).

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 29 cze 2010, 21:37

FOSS pisze: W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u.
To samo jest w przypadku osobówek- niektórych modeli z homologacją nie można np zamówić z automatem czy instalacją multimedialną, bo to zwiększa wagę auta i przestaje ono spełniać wymagania dotyczące "ciężarówek" ;)

A jak tak sobie czytam te farmazony o objeżdżaniu RS6, EvoX i innych, to w połączeniu z pewną legendarną S8 o mocy ponad 400 km (osiągniętej CZIPEM) przez właściciela nie posiadającego skanera, to już wiem dlaczego na AKP z taką przyjemnością w podobnym wątku opisuję jak to ja zostałem "objechany" :lol: :lol: :lol:
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
NATANIEL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:25
Lokalizacja: GA / czasem SBI

Post autor: NATANIEL » 30 cze 2010, 22:34

Niektórym poklask potrzebny jest tak bardzo, że nie dostrzegają utraty realności swych opowieści z palca wyssanych... :-P

Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 lip 2010, 01:50

NATANIEL pisze:Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)
Już kiedyś pisałem co o tym sądzę...

:arrow: delikatnie
teoretycznie dużą część silników wolnnossących bez żadnych szkód dla silnika, skrzyni biegów oraz napędów można spokojnie podkręcić o jakieś 15% (granica w pełni bezpieczna)...
modyfikacje obejmują najczęściej układ dolotowy, układ wydechowy, wałki rozrządu oraz oczywiście nowy program który to wszystko zestroi...
i tak ze zwykłego A8 4.2V8 310KM możnaby zrobić jakieś prawie 360KM czyli tak jak eSa...
ale patrząc dalej w przypadku eSy to już chyba nie jest takie proste gdyż silnik ten to przecież stosowana w wielu modelach Audi bazowe 4.2V8 tylko że już w najmocniejszym wydaniu wolnossącym więc podejrzewam że to co można było prostą metodą zmodyfikować zostało już zmodyfikowane...
i chociaż firmy takie jak MTM lub ABT proponują dalsze modyfikacje silnika eSy to jeżeli wczytamy się w ofertę to okaże się że przyrost mocy jest niewielki tak samo jak przyrost momentu a jednym z elementów jest przesunięcie granicy prędkości maksymalnej (co zdolnym VAG'iniarzom także udaje się bez problemu).

:arrow: agresywnie
przyjmując wersję hardcore też chyba dosyć łatwo odpowiedzieć na Twoje pytanie... wystarczy spojrzeć na inne modele aut z tym samym bazowym 4.2V8 np. model RS6...
bi-turbo w tym silniku czyni cuda i chociaż fabryczne RS6 C5 miało 450KM to pojawiła się też wersja RS6 Plus z mocą zdajesię 480KM oraz auta "dłubane" przez ABT i MTM z mocami 508 czy 520KM a przecież to wciąż modyfikacje na które dostaje się certyfikat i gwarancję czyli to wciąż jest całkiem bezpieczna granica...
ale idąc na całość podejrzewam, że można z tego "wystrugać" spokojnie jakieś 600KM tylko trzeba zadać sobie pytanie... jak długo to jeszcze pojeździ :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

jajopn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jajopn » 01 lip 2010, 10:29

FOSS pisze:
NATANIEL pisze:
FOSS pisze:Jak trafi mi się jakiś większy grosz to już mam wstępny projekt przeróbki S8...
Uchylisz rąbka tajemnicy? ;-)
Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...
nie był to żaden konkretny wyścig (wolne przejazdy) tylko tak dla zabawy a ja oczywiście wystartowałem tak jak przyjechałem czyli ze wszystkimi gratami na pokładzie...
stanąłem na kresce razem z kolegą z AKP - on S6 C4 Avant bez żadnych udziwnień ale... w manualu...
za pierwszym razem baaaardzo spóźniłem start i złoił mi skórę niesamowicie ale to było bez pomiaru czasu :evil:
za drugim razem wystartowałem lepiej ale i tak z miejsca mi uciekł :-?
"wiatr w żagle" złapałem po jakichś 200m kiedy on był już przede mną o całą długość samochodu... 400m minęliśmy prawie łeb w łeb (o ile dobrze pamiętam on z czasem 18,37sek a ja niestety 18,70sek) ale że wcześniej umówiliśmy się, że tym razem ciągniemy z pedałem w podłodze do końca pasa startowego (lotnisko), więc już po chwili byłem z przodu a chwilę później Roberto widział już tylko moje oddalające się światła :lol:

Po tym małym wyścigu mam spory niedosyt... na samym starcie od tej niezbyt już młodej C4 dostałem w tyłek :diabel:

Teraz jestem bardzo ciekaw jak S8 jeździ w manualu :shock:
Chciałbym się takim przejechać ale niezależnie od efektu na stałe na manuala nie mam najmniejszego zamiaru się przesiadać :-P
greg26 pisze:(...) Z tym łykaniem to nie jest tak jak piszesz.
(...) Byle golf czy jakaś astra ...
Byle Golf z podkręconym TDI niestety...
na 1/4 mili Golfy I i II robiły czasy 13sek. :!:
FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003 :)

Awatar użytkownika
NATANIEL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:25
Lokalizacja: GA / czasem SBI

Post autor: NATANIEL » 01 lip 2010, 11:41

Hmm... może parę koni zaspało w S-ce kolegi FOSS'a albo nie był w tym dniu w formie i RT miał na poziomie 3 sek. ;-) W końcu każdy miewa gorszy dzień! :-P

Ps. Wyjaśniam, że to tylko niewinny żart! ;-)
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 lip 2010, 19:41

jajopn pisze:
FOSS pisze: Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...
FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003 :)
No patrz, cholera... nie wiem.
Za pierwszym razem to tak zaspałem że jak ruszyłem to on był już dwie długości samochodu przede mną :-?
Przy drugim przejeździe wystartowałem niby lepiej ale i tak opóźnienie na starcie miałem 0,5sek...
zresztą do dzisiaj nie jestem pewien czy te nasze czasy to były wreszcie 18-stki czy też jednak 16-stki... zadzwonię później do Roberta i podpytam czy on pamięta.

A tak wogóle to nie mam pojęcia - trochę mnie to zirytowało...
ta skrzynia sportowa wydaje mi się grzeczniejsza niż ten zwykły Tip który mam w A8 :shock:
Chyba w następnym tygodniu poszukam sobie jakiejś hamowni 4x4 - może rzeczywiście część moich koni poszła w las :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 02 lip 2010, 20:35

Foss, czy to opóźnienie o którym piszesz nie wynika przypadkiem z tego, że automat ma taką urodę? Pytam z ciekawości, bo automatem nigdy nie jeździłem, poza jakąś tam jazdą próbną, ale z tego co pamiętam, to bardzo denerwowała mnie właśnie minimalnie (ale jednak) opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl