[D2 FL ALL ] 255/40R19 jakie dystanse
to ja by nie zakładać nowego tematu prosze o porade, ponieważ jakos o dziwo trudno mi znaleźć dystanse 10mm z kołnierzem centrującym i jak zadałem pytanie jednej firmie produkującej takie dystanse, na pytanie o ten kołnierz centrujący odpowiedzieli >
co o tym myslicie? faktycznie tak jest? Nie widzi mi sie zakladania dystansu bez centrowania...przy 10mm nie ma możliwości zamontowania dystansu z pierscieniem, ponieważ oryginalna piasta musi schowac sie w dystansie a centrowanie jest jej przedłużeniem.
jezeli zastosowalibyśmy dystans 10mm z centrowaniem po skreceniu śrubami czop centujący piasty wypchnął by centrowanie dystansu i dystans by PĘKŁ!!!
(dużo by o tym pisać, - względy techniczne, albo 7-10mm bez centrowania i dalej koło jest centrowane oryginalnym czopem albo z centrowaniem od 15mm )
to nie jest zwykły napęd...to
dystanse 15mm założyłem na tył a 20mm wziął dzis mój znajomy, bo nie były mi już potrzebne. Teraz musze kupić jeszcze 10mm na przód i powinno być ok.r4q pisze:Martin a można spytać co zrobiłeś z tymi dystansami, które zdjąłęś?
Taki setup dystansów (+15mm przód i +20mm tył) podejdzie pod każdą felgę 19" z ET nie mniejszym niż 45. Poniżej ET45 może bieżnik wystawać poza nadkole (przy standardowych oponach) chyba że ktos sobie odpowiedni naciąg zrobi
to nie jest zwykły napęd...to
SamackA8 pisze:No i jest miodzio zrobię tak samo, jeszcze tylko na przód jakieś 10mm i miód malina Dzięki za fotki
Do naszych A8/S8 nie zakładamy dystansów 10mm.martin_rs4 pisze:to ja by nie zakładać nowego tematu prosze o porade, ponieważ jakos o dziwo trudno mi znaleźć dystanse 10mm z kołnierzem centrującym i jak zadałem pytanie jednej firmie produkującej takie dystanse, na pytanie o ten kołnierz centrujący odpowiedzieli >
co o tym myslicie? faktycznie tak jest? Nie widzi mi sie zakladania dystansu bez centrowania...przy 10mm nie ma możliwości zamontowania dystansu z pierscieniem, ponieważ oryginalna piasta musi schowac sie w dystansie a centrowanie jest jej przedłużeniem.
jezeli zastosowalibyśmy dystans 10mm z centrowaniem po skreceniu śrubami czop centujący piasty wypchnął by centrowanie dystansu i dystans by PĘKŁ!!!
(dużo by o tym pisać, - względy techniczne, albo 7-10mm bez centrowania i dalej koło jest centrowane oryginalnym czopem albo z centrowaniem od 15mm )
Z pierścieniem centrującym nie da się z powodów jakie zostały opisane powyżej.
Bez własnego pierścienia centrującego też nie powinno się zakładać dlatego, że felga nie oprze się pierścieniu centrującym piasty tylko będzie wisieć na śrubach co przekłada się negatywnie zarówno na komfort jak i na bezpieczeństwo.
Także dystanse bez własnego pierścienia centrującego max 5mm szerokości a później już z własnym pierścieniem centrującym minimum 15mm szerokości i więcej.
Pomiędzy 5 a 15mm nie zakładamy nic.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kurcze dziwna sprawa, bo abstrachując już od firmy z alledrogo która takowe dystans z pierścieniami robi :FOSS pisze:Do naszych A8/S8 nie zakładamy dystansów 10mm.
Z pierścieniem centrującym nie da się z powodów jakie zostały opisane powyżej.
http://allegro.pl/dystanse-alu-vag-5x10 ... 74131.html
To nawet H&R i Eibach tez takie dystanse produkują, czyli się da no jakby nie patrzeć jakiś postęp technologiczny jest np.
ZestawEibach Pro-spacer System 6 zawiera dwa dystanse poszerzające
Dystanse przelotowe
Wyposażone w kołnierz centrujący
Możliwość poszerzenia osi o 20 - 40mm (grubość dystansów 10 - 20mm)
to nie jest zwykły napęd...to
Oryginalnie masz gwint długości 28mm, jak zakładasz dystanse 15mm do dodaj tę wartość do pierwotnej i wyjdzie ile potrzebujesz ...w tym wypadku 43mmSamackA8 pisze:chciałem zapytać jak dobrać śruby?
FOSS, no kurka nie masz Pan racji! Mam u siebie z przodu dystanse 10mm i jest pierścień centrujący.
Poniżej jeszcze foto jak u mnie wygląda na 20mm dystansach z tyłu, z przodu jest 10mm i ciut brakuje więc niedługo wpadną 15-tki.
Oj Marcin.... teoretycznie masz rację ale jednak nie masz...martin_rs4 pisze:Kurcze dziwna sprawa, bo abstrachując już od firmy z alledrogo która takowe dystans z pierścieniami robi :FOSS pisze:Do naszych A8/S8 nie zakładamy dystansów 10mm.
Z pierścieniem centrującym nie da się z powodów jakie zostały opisane powyżej.
http://allegro.pl/dystanse-alu-vag-5x10 ... 74131.html
To nawet H&R i Eibach tez takie dystanse produkują, czyli się da no jakby nie patrzeć jakiś postęp technologiczny jest
dlaczego?
Dlatego, że ja nie twierdzę, że nikt nie robi takich dystansów, twierdzę natomiast, że z przyczyn technicznych nie da się założyć takich dystansów do naszych A8/S8
Opisałem to już kiedyś szczegółowo ale opiszę jeszcze raz żeby była jasność....
Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Pierścień centrujący jest po to aby felga opierała się właśnie na nim i koło było idealnie wycentrowane w osi obrotu.
Jeżeli chcemy założyć dystans z własnym pierścieniem centrującym to siłą rzeczy dystans musi być szerszy niż piercień centrujący na piaście. To chyba jest zrozumiałe bo przecież pierścień centrujący na dystansie musi mieć identyczną średnicę zewnętrzną jak pierścień centrujący na piaście. Jeżeli dystans będzie węższy od pierścienia centrującego piasty to nie ma fizycznej możliwości aby miał jeszcze swój własny pierścień centrujący.
Z powyższego wynika że każdy dystans który chcemy mieć z własnym pierścieniem centrującym musi mieć grubość większą niż 12mm - najcieńsze z tych co widziałem to 15mm
Oczywiście można zastosować dystanse bez pierścienia centrującego ale dystans taki powinien mieć grubość mniejszą niż fabryczny pierścień centrujący na piaście. O ile mniejszą?
Fabryczne felgi w otworze centrującym od strony wewnętrznej nie mają jednej średnicy, otwór nie jest zakończony "na ostro" tylko krawędź otworu jest zfazowana. Przez taka właśnie konstrukcję felgi potrzeba jakichś 5-7mm pierścienia centrującego aby koło się na nim oparło.
Z tego wynika, że stosując dystanse bez własnego pierścienia centrującego dystans ten nie może być grubszy niż 5mm.
Jeżeli zamocujesz koła tak że otworem centrującym nie będą opierały się o pierścień centrujący (piasty bądź dystansu) to po pierwsze jest wielce prawdopodobne że koła, nawet mocno przykręcone, na jakiejś dziurze zmienią delikatnie swoje położenie i nie będąc już w pozycji centralnej do osi obrotu piasty zacznie się nieprzyjemne bicie kół.
Co więcej, w sytuacji jak powyżej, ryzykujesz również tym, że na szybko pokonywanej jakiejś większej dziurze koło zetnie śruby i pojedzie w innym kierunku niż samochód.
Aby była jasność - śruby którymi przykręcasz koło nie trzymają go w pozycji centralnej do osi obrotu piasty - do tego służy właśnie pierścień centrujący.
Całość ma zastosowanie jeżeli w aucie pierścień centrujący ma szerokość 12mm (wydaje mi się że wszystkie D2/D3 tak mają) oraz kiedy chcemy założyć felgi o fabrycznych parametrach czyli z otworem centrującym o średnicy 57,1mm - dla felg o innym otworze centrującym powyższe zasady mogą być inne.
Jeżeli uważacie inaczej chętnie wysłucham argumentów
Ostatnio zmieniony 31 maja 2015, 19:08 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-