Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 2.8PB/LPG ] Wymiana zawieszenia tył komplet.

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

[D2 97 2.8PB/LPG ] Wymiana zawieszenia tył komplet.

Post autor: mlody91 » 03 gru 2014, 23:18

Witam, jako że przyszedł czas remontu zawieszenia z tyłu mam kilka pytań, mam nadzieje ze mi pomozecie. :)
1. Tuleje - czy są zamienniki czy tylko ori? jeśli są prosiłbym o nr zamienników.
2. Wahacze - ile jest tam wahaczy aluminiowych i łączników?
3. Czy ktoś z was niedawno robił tył i może mi coś podpowiedzieć? głównie chodzi mi o jak najmniejsze koszta (POLSKA) .
Dodam że moja 8 to 2.8 ALG 193km , bez Q i TiP. Czy może kupno używanej belki bedzie lepszym rozwiązaniem?

Pozdrawiam wszystkich :)



Znalazłem na forum post jednego z użytkowników pozwolę sobie zacytować -

"Bo to nie zamienniki w czystym znaczeniu tego słowa, tylko tuleje od innego modelu Audi. A że różnią się tylko innym numerem i ceną, to już oddzielna kwestia.
Powiem więcej, poniżej macie listę zamienników
ori - zamiennik
4D0505171H - 8D0505171 z A4
4D0505171K - 8A0505171C z Audi 80
4D0505203E - TRW JBU139 skrócona do 46mm (tu kwestia dyskusyjna dla niektórych będzie, bo trochę druciarstwo, ale za to 4x niższa cena) "


I teraz pytanie czy te nr tyczą sie wszystkich potrzebnych Tulei do wymiany??
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 gru 2014, 23:52

Czy może kupno używanej belki bedzie lepszym rozwiązaniem?
Powiem tak...ja mam quattro, wiec i wielowahacz z tyłu i kupno nowych wahaczy, czy tez tulei wiązała się z kosztami z rzędu 1200-1500zl. Stwierdziłem, ze poszukam używki, trochę to trwało, ale znalazłem komplet od Anglika w idealnym wręcz stanie, który to też na byłem za jedyne 300zł (gdzie np. sama śruba mimośrodowa o ustawiania zbieżności kosztuje w ASO 70zl...bez podkładki i nakrętki :/ )
Tak więc można trafić czasami dobre części używane za małą kase. Zależy oczywiście jaki masz fundusz i jak Ci się spieszy ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana zawieszenia tył komplet.

Post autor: gtfan » 04 gru 2014, 01:03

mlody91 pisze:I teraz pytanie czy te nr tyczą sie wszystkich potrzebnych Tulei do wymiany??
Potrzeba jeszcze tuleje 4D0511523C sztuk 2, ale one normalnie w zamienniku występują.
Zamiast 8A0505171C z Audi 80 (droższe) można zastosować też 8D0505171 z A4 (tańsze).
Four rings to rule them all

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 04 gru 2014, 01:30

jeśli mowa o funduszu to chciałbym to zrobić na częściach typu: febi,trw,meyle . Koszt tulei TRW JBU139 ok20zł czyli dużo tańsza od ori , cięcie jej wchodzi w gre gdyż mam dostepną tokarke wiec nie ma problemu ale teraz pytanie, nie osłabi jej to? i jak to dokładnie zrobić?
Będzie to moja taka pierwsza przeróbka a nie chce nikogo zabić :)
Mógłby mi ktoś napisać ile jest tych wszystkich tuleji, które to są i jakie zamówić? Gdyż chce skompletować wszystko a nie rozbierać jeszcze laleczki a po mikołaju zabrać sie do roboty :)


kolego martin_rs4 , szukałem takiej niestety nigdzie nie natrafiłem w pobliżu, a w sumie wiekszość tych tuleji, tulejek kosztuje ok30zł-50zł (mowa o tych zamiennikach) wiec przy własnej robocie myśle że wyrobie w kwocie.... (?) i oto jest pytanie - nie mam zielonego pojecia:)
i dziekuje za reakcje w poście w imieniu swoim i 'laleczki' :)
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 04 gru 2014, 01:59

Potrzebujesz:
8x 8D0505171 (Lemforder LMI25881 / Hans Pries HP110 909 / Febi FE32226)
4x TRW JBU139 / Lemforder LMI14540 / Hans Pries HP107 679 / Moog VO-SB-1366 / Febi FE10018
2x 4D0511523C (Lemforder LMI17663 / Hans Pries HP109 065 / Febi FE18492 / Moog AU-SB-4479)

Są jeszcze 2 tuleje (4D0505203G), do których przykręcane są amortyzatory, ale u mnie były w dobrym stanie, więc nawet nie szukałem zamienników).

Co do skracania tulei.. sam tego nie robiłem, tylko znajomy tokarz, ale na dobrą sprawę nie jest to skomplikowane.
Mocujesz tulejkę w uchwycie i staczasz po 2mm z zaznaczonych powierzchni (nie po średnicy tylko po długości). Następnie odwracasz tulejkę i to samo z drugiej strony. Wewnętrzna część tulejki ma mieć długość 46mm. Przeróbka jest całkowicie bezpieczna dla otoczenia, bo tylko skracasz o 4mm metalową części tulejki, guma pozostaje nienaruszona.
Obrazek
Four rings to rule them all

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 04 gru 2014, 14:11

oo dzieki bardzo za dokładna liste kolego, a może ma ktoś z was jakiś zaprzyjaźniony sklep internetowy z tulejami, gdyż chciałbym wszystko na raz u jednej osoby zamówić:) Pozdrawiam.

TAK DLA WSZYSTKICH CHCĄCYCH ZAMAWIAĆ TE OTO TULEJKI: Potrzebujesz:
8x 8D0505171 (Lemforder LMI25881 / Hans Pries HP110 909 / Febi FE32226)
4x TRW JBU139 / Lemforder LMI14540 / Hans Pries HP107 679 / Moog VO-SB-1366 / Febi FE10018
2x 4D0511523C (Lemforder LMI17663 / Hans Pries HP109 065 / Febi FE18492 / Moog AU-SB-4479)

2 pierwsze pozycje firma FEBI , 3 pozycja LEMFORDER - Koszt 374 ZŁ :D
p.s w zeszłym roku gość w warsztacie powiedział za remont... 4000tys ZŁ!!!!!



Panowie a wahacze, z tyłu jakie tam są i ile ich jest? jakie polecacie? i czy bardzo drogie są? :)

znalazłem takie coś : http://allegro.pl/lacznik-zewnetrzny-ty ... 23356.html

i takie coś : http://allegro.pl/nowy-wahacz-tyl-dolny ... 44886.html

co jeszcze potrzeba by mieć wszystkie częsci przed rozbiórka?
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 04 gru 2014, 17:18

mlody91 pisze:znalazłem takie coś : http://allegro.pl/lacznik-zewnetrzny-ty ... 23356.html

i takie coś : http://allegro.pl/nowy-wahacz-tyl-dolny ... 44886.html

co jeszcze potrzeba by mieć wszystkie częsci przed rozbiórka?
To co podałeś w linkach po 2 szt. i jeszcze warto się zaopatrzyć w nowe śruby, bo na 90% wahacz z drugiego linka będziesz musiał zniszczyć (zapieczona śruba przy ławie).
Schemat zawieszenia i wymiary śrub TUTAJ
Four rings to rule them all

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 09 gru 2014, 17:14

witam, dostałem dzisiaj tuleje. No i teraz jest pytanie odnośnie przetoczenia Tuleji Febi FE10018 , potrzebował bym dokładną ściągawke jak to zrobić, gdyż nie widzę tego na samochodzie a musze to zrobić, może ktoś kto to robił mi podpowie cos :)
dzieki z góry:)
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 11 gru 2014, 19:21

Przepraszam bo chwilowo nie mam etki do lifta będzie ten sam zestaw?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 11 gru 2014, 19:23

Wlaściwie tak - tylko wahacze zbieżności się róźnią
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 11 gru 2014, 20:01

Ale te tulejki i będą te same?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 gru 2014, 20:07

Raczej tak, szukałem po etce do siebie i te z powyższych postów pasują. Jedynie tuleje belki najtaniej będzie z poliuretanu kupić.

Np dla tulei: 4D0505171H - FEBI32226 jest zamiennik z poliuretuanu: http://www.polyurethan.ru/product/sajle ... 22-06-042/

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 gru 2014, 20:32

się okazało się że skrzypiał dynks od poziomowania a wszystkie tuleje są ok :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

lukasz1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 18 mar 2012, 19:49
Lokalizacja: brzesko/wiedeń

Post autor: lukasz1986 » 12 cze 2015, 11:43

Koledzy mam pytanie, czy te wszystkie tulejki które wymieniliście będą też pasować do przedlifta quattro ?????????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl