![]() |
![]() |
[D3 04 3.7MPI ] Prośba o analizę
[D3 04 3.7MPI ] Prośba o analizę
Witam!
Zbliża się czas zmian. Jest do kupienia auto którym jestem bardzo zainteresowany. Właściciel przedstawił mi trochę dokumentów do wglądu a miedzy innymi wyniki skanowania. Podobno są to mało istotne drobiazgi. Czy zatem któryś z kolegów mógłby to "rozszyfrować" i opisać co jest co?
Jest jeszcze jeden problem.Mam to w PDFie i nie bardzo wiem jak wrzucić na Forum.
Wszelkie konstruktywne wnioski i sugestie bardzo mile widziane.
Pozdrawiam.Stefan.
Zbliża się czas zmian. Jest do kupienia auto którym jestem bardzo zainteresowany. Właściciel przedstawił mi trochę dokumentów do wglądu a miedzy innymi wyniki skanowania. Podobno są to mało istotne drobiazgi. Czy zatem któryś z kolegów mógłby to "rozszyfrować" i opisać co jest co?
Jest jeszcze jeden problem.Mam to w PDFie i nie bardzo wiem jak wrzucić na Forum.
Wszelkie konstruktywne wnioski i sugestie bardzo mile widziane.
Pozdrawiam.Stefan.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 07:37 przez majkaistefan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Prosba o ocene.
Skopiuj cały tekst albo wrzuć mi na mailamajkaistefan pisze:Jest jeszcze jeden problem.Mam to w PDFie i nie bardzo wiem jak wrzucic na Forum.

[ Dodano: 2015-06-14, 23:34 ]
Logi od Stefana (wszystko co dostałem)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ani to, ani to. Problemem jest zapewne niemiecki językmajkaistefan pisze:Tak zle czy az tak dobrze ze nikt sie nie wypowiada?

- pierwszy screen mówi o błędnym kodowaniu sterownika ...ale którego?
- na drugim sporadyczny błąd komunikacji z ogrzewaniem postojowym
- trzeci, sporadyczny błąd komunikacji z czujnikiem ciśnienia G291 ...pewnie gdzieś air ucieka

- na czwartym dwa błędy gdzie pierwszy jest od przeciwmgielnych z tyłu co może wskazywać na źle wpiętą instalację elektryczną haka lub uszkodzenie sterownika oświetlenia. Drugi błąd chyba rozwiązany, widzę "ptaszka"
- ostatni screen informuje o bardzo częstym błędzie komunikacji ze sterownikiem ABS ...może wystarczy rozłączyć wtyczkę i psiknąć kontakt-sprayem.
P.S.
Stefanie czyżbyś zaczynał kolekcjonować A8?
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ja podesłałem swoje wypociny via mail więc tutaj czuję się już zwolniony z tego obowiązkumajkaistefan pisze:Tak zle czy az tak dobrze ze nikt sie nie wypowiada? Albo to znowu"polska choroba"?

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam!
O tym zeby podzielic sie wiedza z mniej doswiadczonymi kolegami juz nie wspomne.
Daniel to nie zapedy kolekcjonerskie a raczej matematyka i rzeczywistosc.Czas chyba zmienic auto.
Stefan.
- Obowiazku? Tu czegos takiego nie ma. Wydaje mi sie ze raczej chodzi o przyjemnosc i wymiane doswiadczen.FOSS pisze:Ja podesłałem swoje wypociny via mail więc tutaj czuję się już zwolniony z tego obowiązku

Daniel to nie zapedy kolekcjonerskie a raczej matematyka i rzeczywistosc.Czas chyba zmienic auto.
Stefan.
Stefan, żeby podać jakieś ceny to trzeba wiedzieć ile to wszystko zajmie i co w tym czasie się wymieni. Na podstawie powyższych błędów nie da się jednoznacznie stwierdzić co jest uszkodzone. Poza tym chcesz to naprawić tutaj, czyli tutaj w DE czy tutaj na forum czyli w PL. W Niemcach oprócz mnie chyba nikt z forum nie naprawia aut, więc było to, cytuję:
...do mnie?!majkaistefan pisze:Co sie stalo? Fachowcow wymiotlo? Czy ma to zwiazek z tym ze o konkrety chodzi?
Witam!
Odgrzewam "kotleta". Taka wersje przedstawil jako jedya sluszna fosik:
Dee Tee <foss.sts@gmail.com>
14.06.2015
do mnie
1. Błędy ze sterownika MMI - niepoprawne nastawy podstawowe
- należy poprawnie zakodować sterownik MMI pod wyposażenie auta
- w skrajnych przypadkach, aby pozbyć się błędu, konieczna może być wymiana sterownika ale w wielu przypadkach, pomimo tego błędu MMI i wszystkie systemy auta mogą chodzić poprawnie i jak tak będzie to wymianę sterownika można sobie odpuścić
2. Błędy ze sterownika webasto - problemy z komunikacją
- błąd sporadyczny więc może wszystko gra
3. Błędy ze sterownika zawieszenia - sygnał nieprawdopodobny
- błędy sporadyczne więc nie koniecznie świadczy to o jakichś uszkodzeniach
- podczas zakupu warto przetestować zawias, także komputerem via VCDS
4. Błędy ze sterownika modułu komfortu
- problem z tylnym lewym światłem przeciwmgielnym
- może to być po prostu spalona żarówka a może problem z lampą bo niestety lampy w D3 mają swoje wady, rozszczelniają się, zaciągają wilgoć, pękają szkła a z powodu wilgoci mają też problemy ze świeceniem
5. Błędy ze sterownika wzmacniacza dźwięku
- tu trochę dziwna sytuacja bo jest tu niby zapisany błąd komunikacji ze sterownikiem hamulca postojowego
Zaskakujące jest to że w pierwszym pdf-ie numer urządzenia które ostatnio dokonywały jakichś czynności serwisowych na tym sterowniku jest łudząco podobny do mojego - nie identyczny ale jakbym tego numeru nie porównał z innym logiem to bym powiedział, że mój.
Z tych błędów nic poważnego nie wynika ale jak rozumiem to konkretne błędy wyrwane z całych logów a więc nie wszystko można poprawnie ocenić.
Informacja ta jak widac tajne przez poufne "0000".Zastanawia mnie dlaczego nie zostala umieszczona na Forum otwartym tekstem? Czyzby bylo cos nie tak?
Prosze o pomoc pozostalych kolegow.
Stefan.
Odgrzewam "kotleta". Taka wersje przedstawil jako jedya sluszna fosik:
Dee Tee <foss.sts@gmail.com>
14.06.2015
do mnie
1. Błędy ze sterownika MMI - niepoprawne nastawy podstawowe
- należy poprawnie zakodować sterownik MMI pod wyposażenie auta
- w skrajnych przypadkach, aby pozbyć się błędu, konieczna może być wymiana sterownika ale w wielu przypadkach, pomimo tego błędu MMI i wszystkie systemy auta mogą chodzić poprawnie i jak tak będzie to wymianę sterownika można sobie odpuścić
2. Błędy ze sterownika webasto - problemy z komunikacją
- błąd sporadyczny więc może wszystko gra
3. Błędy ze sterownika zawieszenia - sygnał nieprawdopodobny
- błędy sporadyczne więc nie koniecznie świadczy to o jakichś uszkodzeniach
- podczas zakupu warto przetestować zawias, także komputerem via VCDS
4. Błędy ze sterownika modułu komfortu
- problem z tylnym lewym światłem przeciwmgielnym
- może to być po prostu spalona żarówka a może problem z lampą bo niestety lampy w D3 mają swoje wady, rozszczelniają się, zaciągają wilgoć, pękają szkła a z powodu wilgoci mają też problemy ze świeceniem
5. Błędy ze sterownika wzmacniacza dźwięku
- tu trochę dziwna sytuacja bo jest tu niby zapisany błąd komunikacji ze sterownikiem hamulca postojowego
Zaskakujące jest to że w pierwszym pdf-ie numer urządzenia które ostatnio dokonywały jakichś czynności serwisowych na tym sterowniku jest łudząco podobny do mojego - nie identyczny ale jakbym tego numeru nie porównał z innym logiem to bym powiedział, że mój.
Z tych błędów nic poważnego nie wynika ale jak rozumiem to konkretne błędy wyrwane z całych logów a więc nie wszystko można poprawnie ocenić.
Informacja ta jak widac tajne przez poufne "0000".Zastanawia mnie dlaczego nie zostala umieszczona na Forum otwartym tekstem? Czyzby bylo cos nie tak?
Prosze o pomoc pozostalych kolegow.
Stefan.
Pokaz błędy to Ci ktoś powie.
Jak dobrze rozumiem po pół roku mówisz, że to nie Twoje logi?
Tak jeszcze mały komentarz: FOSS mi też kiedyś pomagał i pisał na pw przypuszczalne problemy, nie widzę nic w tym dziwnego. Tym się zajmuje zawodowo, więc nie wymagałby aby udostępniał to publicznie. Jego wiedza jest jego narzędziem. I tak dobrze że chce pomagać komuś online bo inny by podał adres i narazie.
Co do opisów błędów to już sam miałem sporadyczne w różnych sterownikach i niektóre nigdy nie wróciły po skasowaniu.
Jeśli o błąd wzmacniacza chodzi to sam byłem świadkiem jak u mnie facet połączył się VCDSem i pokazał co innego(głupoty) niż później jak połączył się VASem.
Co może być nie tak z tym? Tylko sterownik MMI pozostał niewiadomydo zrobienia.
Jak dobrze rozumiem po pół roku mówisz, że to nie Twoje logi?
Tak jeszcze mały komentarz: FOSS mi też kiedyś pomagał i pisał na pw przypuszczalne problemy, nie widzę nic w tym dziwnego. Tym się zajmuje zawodowo, więc nie wymagałby aby udostępniał to publicznie. Jego wiedza jest jego narzędziem. I tak dobrze że chce pomagać komuś online bo inny by podał adres i narazie.
Co do opisów błędów to już sam miałem sporadyczne w różnych sterownikach i niektóre nigdy nie wróciły po skasowaniu.
Jeśli o błąd wzmacniacza chodzi to sam byłem świadkiem jak u mnie facet połączył się VCDSem i pokazał co innego(głupoty) niż później jak połączył się VASem.
Co może być nie tak z tym? Tylko sterownik MMI pozostał niewiadomydo zrobienia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG