Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Ciężko odpala jak zimny po nocy

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[D2 96 4.2PB/LPG ] Ciężko odpala jak zimny po nocy

Post autor: telmax » 22 cze 2015, 13:08

Auto po nocy odpala ale po dodaniu gazu przygasa, strzela w wychech, nie równo pracuje. Po 3-4 minutach wszystko jest ok chodzi normalnie normalnie się wkręca. Auto ma LPG próbowałem z zakręconą butlą bez zmian. Odłączony zielony czujnik temp silnika (wtedy podaje temp -40 i powinien normalnie odpalić - bez zmian
Wymienione: pompa paliwa (wybiera do końca), dwie sondy bosch, świece. Na komp 0 błędów.
Poza tym auto normalnie jeździ na PB czy LPG
Co może być przyczyną?
Czasami raz na tydzień raz na dwa auta nie idzie odpalić w ogóle czy ciepły czy zimny, jak poruszam kabelkiem od czujnika wału odpali - czy to może być problemem? - raczej nie wtedy by w ogóle nie odpalał.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2015, 15:12 przez telmax, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 22 cze 2015, 13:09

u mnie to samo od roku :P przygotowywać się psychicznie i finansowo na wymiane pompy paliwa :)
albo mieć zawsze zalany do pełna samochód ;)

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 22 cze 2015, 13:18

A jak by to była pompa to dlaczego wybiera do końca i normalnie się wkręca po kilku minutach?

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 22 cze 2015, 13:34

poczytaj na forum o pompach i koszykach przy pompie... dużo o tym jest. U mnie też jest dobrze po jakiś 2 minutach jazdy, dlatego narazie nic z tym nie robie.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 cze 2015, 13:42

Szukaj problemu w czujniku wału
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 22 cze 2015, 14:00

albo sprawdź, czy po zatankowaniu samochodu do pełna nie poprawi się sytuacja.

ernesto

Post autor: ernesto » 22 cze 2015, 15:19

Sprawdź szczelność kolektora ( dolotu ) filtr powietrza, prawidłowość złożenia całego układu.
Miałem podobnie i objawem były dwie rzeczy. Pierwsza to zapchany na amen filtr powietrza ( gniazdo myszy ) a drugi to nieszczelność przed przepustnicą. Oberwana guma. Nie mógł załapać ponieważ dostawał za dużo powietrza w stosunku do paliwa. Przepływka widziała swoje lecz po drodze między przepływomierzem a przepustnicą dochodziło mu dodatkowe.
Niewłaściwy skład mieszanki i auto już pali z wielkim trudem.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 22 cze 2015, 16:22

Dolot sprawdzony dokładnie jest ok, filtr powietrza jest nowy

Dodam że auto musi postać minimum 8-10 godzin aby występowała nieprawidłowość.

Obstawiam albo czujnik wału który i tak muszę wymienić, albo nieszczelność kosza i paliwo powolutku ucieka z kosza, zawsze mam 1/3 zbiornika ale wybiera do końca paliwo zobaczymy jak zaleje do pełna.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 22 cze 2015, 17:06

mam identycznie telmax, dolot szczelny, przepływka poprawnie działa, filtry i świece nowe.
Na w zeszłym roku jak miałem poniżej połowy zbiornika wogóle był problem odpalić, jak zapalił to strasznie nierówno chodził, po chwili zgasł i tak kilka razy... teraz staram się mieć paliwo do pełna i pali od strzała ale po prostu musi chwilke pochodzić na wolnych obrotach... na dniach jeszcze musze sondy zmienić, bo czasem mam wrażenie, że na czarno zakopci co jest np objawem zalewania <hmm>

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 22 cze 2015, 17:28

Tylko u mnie pompa jest sprawna i poprawnie założona, auto nie gaśnie tylko sie nie wkręca i dymi na czarno na ssaniu jak uda juz mu sie wkręcić wyżej. Jest tak ze jak delikatnie wciskam to sie wkręca ale bardzo nie równo chodzi jak depnę szybciej to przygasa i obroty spadają

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 22 cze 2015, 18:08

A korekt paliwowych na 10 i 11 kanale nie laska sprawdzic?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 cze 2015, 18:30

telmax pisze:Tylko u mnie pompa jest sprawna i poprawnie założona, auto nie gaśnie tylko sie nie wkręca i dymi na czarno na ssaniu jak uda juz mu sie wkręcić wyżej. Jest tak ze jak delikatnie wciskam to sie wkręca ale bardzo nie równo chodzi jak depnę szybciej to przygasa i obroty spadają
Identyczne objawy mam jak poziom paliwa spada w okolice połowy baku. Wystarczy, że doleję 20L i pali elegancko nawet jak postoi kilka dni. Moja diagnoza to uszczelka met-gum na koszu pompy - puszcza i przez noc paliwo z kosza schodzi.
Four rings to rule them all

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 22 cze 2015, 19:20

No to jest bardzo możliwe ale o którą konkretnie chodzi o ten oring duży jak się rozpoławia kosz?

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 22 cze 2015, 19:27

Mogę prosić o zaznaczenie która to uszczelka

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 cze 2015, 20:39

Obrazek
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl