Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas skrecania i normalnej

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas skrecania i normalnej

Post autor: Truscik » 01 lip 2015, 22:28

Witam przegladnalem troche juz forum w poszukiwaniu tematow o stukach podczas skrecania ale nic u mnie nie pomagalo. Moze poradzicie co mozna zrobic. Podczas jazdy po dziurach stuka cos i nie sa to wahacze bo sa nowe. Jadac prosto czuc na kierownicy i troche slychac stukania, tak samo przy skretach ale nie zawsze, oraz na postoju czasem ciezko kierownica sie skreca. Z tego co czytalem to moze byc maglownica popsuta ale nie znam sie za bardzo.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 22:44 przez Truscik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 lip 2015, 22:31

Jak stuka podczas skręcania to pewnie będzie przegub zewnętrzny od strony gdzie stukot dochodzi.

ale poczytaj też tu

http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-stu ... ht=przegub

Popraw tytuł/opis tego wątka bo pójdzie do kosza. Jaki model / rok silnik itp...
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 01 lip 2015, 22:36

Jako nowemu nie usune ale nakazuje poprawić temat i zastosowac tagi jak nie to kosz!

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 01 lip 2015, 23:02

Wlasciwie to nie moge sprecyzowac gdzie stuka. w tym temacie jest ze tylko przy skrecaniu stuka, a u mnie przy jezdzie na wprost i skrecaniu oraz po dziurach jak by wahacze stukaly i to nie zawsze stuka.

PS: dziekuje za nie usuniecie tematy, mam na dzieje ze dobrze poprawiony

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 lip 2015, 23:24

Sluchaj jak chcesz wyeliminować przegub to prosty test robisz. Jedziesz na jakiś duży parking, byle by droga byla prosta (jakiś market, sklep), skrecasz koła i jedziesz tak ze 2-3 okrążenia i słuchasz czy stuka. Najlepiej to z kimś zrobić bo z zewnątrz będzie lepiej slychac. Jeśli przy skręci stuka to na bank przegub. Jak będzie mocno rozwalony to przy jeździe na wprost też będzie dawał się we znaki.

Może inaczej, czy podczas jazdy, skręcania ten stukot jest ciągły, czy tylko na dziurach występuje? Jeśli wyelimnujesz przegub to raczej czeka cie wizyta u diagnosty. Musisz na trzepaki wjechać i on juz oglądanie gdzie luz jest. Lub tez wjedź na kanal gdzie do znajomego mechanika, on do kanalu pod auto a ty łapiesz za kierownice i robisz krótkie, szybkie ruchy kierownicą lewo-prawo...wtedy jak spory luz będzie to można go wyczuć, zobaczyć.
to nie jest zwykły napęd...to

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 01 lip 2015, 23:36

Przetestuje to na parkingu jutro.
Stukot nie jest ciagly, stuknie z 3 4 razy i po jakims czasie znow. Jade wolno to tez stuka i czuc to na kierownicy.

Gość

Post autor: Gość » 02 lip 2015, 04:36

Wszystko wskazuje na przegub. Ale upewnic się warto bo czasami przyczyna bywa bardzo nietypowa jak niedawno u mnie....tłumik i to w nietypowy sposób popukiwał a każdy krzyczał że mam zawieche rozje... :)

Przeguby możesz tez obmacac od spodu szarpiąc za półosie.

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 02 lip 2015, 07:40

Przegub moze tez byc przyczyna tego ze na postoju krecac kierownica cos puka i czase jest ciezko skrecic jak by wspomagania nie bylo ?

Gość

Post autor: Gość » 02 lip 2015, 14:25

Niee to juz przekładnia raczej.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 06 lip 2015, 08:26

No to fakt że w tłumiku u mnie też się coś telepie i słychać jakby coś w skrzyni pukało , ale słychać to już po odpaleniu na zimnym silniku . A u ciebie po zatrzymaniu jak skręcisz koła i ruszysz i zaczyna stukać to będzie przegub . Zerknij pod auto , chwyć za półośkę , szarpnij jak wyczujesz luz to przeguby do wymiany .

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 11 lip 2015, 18:46

Sprawdź jeszcze czy na postoju jak szybko kręcisz kierownicą prawo lewo czy stuka. Ja tak miałem i czasami na jakiejś dziurze też stukało. Okazało się, że maglownica była do regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl