części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Auto hold ?

biskups
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

[D3 ALL ] Auto hold ?

Post autor: biskups » 07 lip 2015, 21:12

Witam

Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 21:29 przez biskups, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Auto hold ?

Post autor: FOSS » 07 lip 2015, 23:26

biskups pisze:Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
I tak, i nie.

Dokładniej mówiąc po zatrzymaniu się na światłach niestety nic samo automatycznie się nie zrobi.
Ale zawsze możesz zaciągnąć hamulec postojowy i wtedy puścić hamulec nożny - jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
Warunkiem działania tej funkcji są zapięte pasy bezpieczeństwa ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lip 2015, 05:44

Ciekawe. Nie wiedziałem że coś takiego jest.

Podpisując się pod temat chciałbym zapytać.
Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??

Gość

Post autor: Gość » 08 lip 2015, 05:57

FOSS pisze: jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
A to bardzo fajna funkcja :)
mkbewe pisze:Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??
To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lip 2015, 10:11

Apophis pisze:To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.
bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 lip 2015, 10:50

Po mojemy to trochę niepotrzebne katowanie skrzyni przez takei ciągłe majglowanie selektorem. P napewno bym nie wrzucał w korku, N może jeszcze ale po co. U mnie juz czuć np jak z P na D zmieniam dość szarpnięcie na postoju jak skrzynia zapina bieg. A tak męczysz ją jeszcze bardziej i bardziej...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 08 lip 2015, 10:59

mkbewe pisze:bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu :)
W takim przypadku nigdy nie ruszam. Jeżeli korek sie toczy z chwilowymi predkościami do 30km/h i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lip 2015, 11:45

Apophis pisze: i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.
czyli wtedy lepiej jechać cały czas na 1 na tipie
i tak samo mogę na 1 biegu stać w miejscu bez obaw jak na D ??
(wybacz głupie pytania ale to mój 1 automat )

Gość

Post autor: Gość » 08 lip 2015, 11:50

Tak.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lip 2015, 13:19

dziękuje

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 23 wrz 2015, 20:31

omg zeby w korku zmieniac na N lub P to już jakaś patologia chyba , nawet bym na to nie wpadł :D z jakiej przyczyny chciecie wrzucac neutrala lub parking prosze o jakies logiczne wyjaśnienie ...bo nie moge tego pojąć sorry
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 wrz 2015, 20:34

Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju :) na youtube widziałem super filmik z dokładnie opisana praca takiego sprzęgła :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 23 wrz 2015, 22:37

No bo tak własnie jest. Ale predzej od konwertera zmęczy nam sie noga od trzymania hebla no i tu mozna dac sobie N :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 wrz 2015, 23:11

drago_o pisze:Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju :)
Wydaje mi się, że w całym temacie nie o to chodzi.

Mi również zdarza mi się wrzucić N w korku lub na skrzyżowaniu albo P ale.... ja nie robię tego dla jakiegoś wyimaginowanego bezpieczeństwa skrzyni biegów ale po prostu dla wygody.
Wrzucam N lub P oraz zaciągam hamulce ręczny kiedy korek stoi i nie porusza się kompletnie nic albo kiedy stanę na przejeździe kolejowym i nie wiem jak długo stać będę.
Robię to z wygody bo nie chce mi się trzymać cięgle nogi na hamulcu nożnym, wolę rozsiąść się w fotelu, posłuchać muzyki, wiadomości czy jakiejś dyskusji w radiu, obejrzeć film czy też poczytać gazetę, zrobić cokolwiek ale w pozycji wyluzowanej <faktycznie>

W moim przypadku, jak pewnie i w wielu innych, zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie ma kompletnie nic do rzeczy <hihi>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 23 wrz 2015, 23:16

Noo dobra - a tak z ciekawości zapytam tylko ....

A jak się ma stanie na "biegu" czyli D .... i zaciągnięty hamulec automatyczny ręczny :P ??
Czy można tak sobie stać np. na czerwonym, czy raczej tylko trzymanie hebla łączy się w parze z postojem na "D"
Pozdrawiam !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl