[D3 ALL ] Auto hold ?
[D3 ALL ] Auto hold ?
Witam
Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
Pozdrawiam
Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 21:29 przez biskups, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Auto hold ?
I tak, i nie.biskups pisze:Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
Dokładniej mówiąc po zatrzymaniu się na światłach niestety nic samo automatycznie się nie zrobi.
Ale zawsze możesz zaciągnąć hamulec postojowy i wtedy puścić hamulec nożny - jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
Warunkiem działania tej funkcji są zapięte pasy bezpieczeństwa
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A to bardzo fajna funkcjaFOSS pisze: jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.mkbewe pisze:Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??
bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniuApophis pisze:To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.
Po mojemy to trochę niepotrzebne katowanie skrzyni przez takei ciągłe majglowanie selektorem. P napewno bym nie wrzucał w korku, N może jeszcze ale po co. U mnie juz czuć np jak z P na D zmieniam dość szarpnięcie na postoju jak skrzynia zapina bieg. A tak męczysz ją jeszcze bardziej i bardziej...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W takim przypadku nigdy nie ruszam. Jeżeli korek sie toczy z chwilowymi predkościami do 30km/h i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.mkbewe pisze:bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu
Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju na youtube widziałem super filmik z dokładnie opisana praca takiego sprzęgła
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wydaje mi się, że w całym temacie nie o to chodzi.drago_o pisze:Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju
Mi również zdarza mi się wrzucić N w korku lub na skrzyżowaniu albo P ale.... ja nie robię tego dla jakiegoś wyimaginowanego bezpieczeństwa skrzyni biegów ale po prostu dla wygody.
Wrzucam N lub P oraz zaciągam hamulce ręczny kiedy korek stoi i nie porusza się kompletnie nic albo kiedy stanę na przejeździe kolejowym i nie wiem jak długo stać będę.
Robię to z wygody bo nie chce mi się trzymać cięgle nogi na hamulcu nożnym, wolę rozsiąść się w fotelu, posłuchać muzyki, wiadomości czy jakiejś dyskusji w radiu, obejrzeć film czy też poczytać gazetę, zrobić cokolwiek ale w pozycji wyluzowanej
W moim przypadku, jak pewnie i w wielu innych, zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie ma kompletnie nic do rzeczy
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz