[D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972
[D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972
Panowie coraz częściej wywala mi błąd, w połaczeniu z pojawieniem sie kontrolek ABS i ESP, oraz falujących obrotów na wolnych obrotach:
17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
Każdorazowo po zrobieniu adaptacji przepustnicy, wszystko wraca do normy.
Oprócz tego błędu wywala również te błędy, co zawsze razem ze sobą wyskakuja, tj. błąd od przepływki 16487 (przepływka nowa), oraz 18265.
Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
O co to chodzi?
17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
Każdorazowo po zrobieniu adaptacji przepustnicy, wszystko wraca do normy.
Oprócz tego błędu wywala również te błędy, co zawsze razem ze sobą wyskakuja, tj. błąd od przepływki 16487 (przepływka nowa), oraz 18265.
Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
O co to chodzi?
Re: Błąd przepustnicy 17972
Odpal auto, zaciągnij ręczny, zapnij D, odpal światła, podgrzewanie tylnej szyby, klima, nawiew w połowie zakresu.puzzel1 pisze:Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
Zmierz ładowanie wtedy.
Wiele osób mierzy ładowanie na N lub P gdzie obroty silnika są podwyższone. Ale po zapięciu biegu obroty spadają jak i również spada prędkość obrotowa alternatora. Jeśli będzie miał czkawkę to może być że na niskich obrotach przestanie ładować, lub jego ładowanie nie będzie wystarczające.
Co powoduje że podczas jazdy alternator daje radę a podczas postoju na światłach lub w korku rozładowuje akumulator.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Nic nie musisz ciągnąć. Sprawdź ładowanie tak jak Ci pisałem na tyłku ( czyli na akumulatorze )puzzel1 pisze:Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku
Następnie to samo zrób przy alternatorze. Jesli okaże się że jest to samo to znaczy że aletk jest do regeneracji. Jeśli będzie dobrze na altku to wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Podstawa to prąd.
Prawidłowa praca całego pojazdu nie stoży się z bajek i dobrych wróżek jak inni myślą.
Jeśli ECU nie będzie miał wystarczającego napięcia to nie będzie prawidłowo pracował: co przekłada się na wszystkie odbiorniki.
Mówiąc o remoncie lub naprawie alternatora to nie mówię o wymianie łożysk,regulatora napięcia, ale również piszę o diodach które trzeba sprawdzić. Jedynym sposobem jest ich wylutowanie z mostka. Mało który elektryk chce się w to bawić.
U mnie był taki przypadek i zjadłem zęby na tym. Sprawdź dobrze to ładowanie i daj znać co i jak.